Da
door DaisyBerendsen Feb 1, 2017 om 14:57
Garantie & verzekeringen

Ik krijg mijn geld niet terug

Goedemiddag,

4 april 2016 hebben mijn moeder en ik kaartjes besteld voor de musical "The Lion King" bij het bedrijf www.eventim.nl.
De voorstelling waar wij naartoe zouden gaan zou plaatsvinden op donderdag 24 november 2016 20.00 uur in Scheveningen.
Omdat we eigenlijk altijd een annuleringverzekering afsluiten, hadden we dat dit keer ook gedaan, aangezien je nooit van te voren kan weten wat er gebeurd.

Helaas kregen wij op zondag 20 november het slechte nieuws te horen dat onze neef was overleden en de crematie zou plaatsvinden op donderdag 24 november om 17.00 uur.. Het is natuurlijk vanzelfspreken dat wij daarom de voorstelling wilden annuleren.
Ik had gebeld naar het bedrijf waar we de tickets hadden besteld en die vertelde mij dat ik allerlei formulieren moest invullen en deze dan naar hun kon opsturen, zodat wij het geld terugkregen wat we hadden betaald.
Nu bleek enkele weken later dat dit geen geldige reden was om het geld terug te krijgen, omdat het ging om een "derde-graadsfamilielid".
Nu is onze familie Moluks en zijn wij heel hecht met elkaar, dus in onze ogen voelt ook hij als een eerste-graadsfamilielid.

Wat ik helemaal belachelijk vond is dat ze ons de voorwaarden toestuurden en daarin stond:

5 Dekking Annuleringskosten

5.1 Uitkering wordt verleend voor annuleringskosten als gevolg van een onzekere gebeurtenis als genoemd in 5.1.1 t/m 5.1.6. Recht op uitkering bestaat voor alle verzekerden met een maximum als genoemd in 6.1.

5.1.1 Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van verzekerde.

5.1.2 Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van familieleden in de 1e of 2e graad of huisgenoten van verzekerde.

5.1.3 Complicaties bij zwangerschap van verzekerde of partner.

5.1.4 Materiële beschadiging (schade aan zaken/stoffelijke objecten) van eigendom, huurwoning van verzekerde of het bedrijf waar hij werkt, waardoor zijn aanwezigheid dringend nodig is.

5.1.5 Een medisch noodzakelijke ingreep die verzekerde, zijn partner of een bij hem inwonend kind onverwacht kan ondergaan.

5.1.6 (verergering van een bestaande) ziekte of ongevalletsel van een familielid in de 1e graad, dat daardoor dringend zorg nodig heeft van verzekerde en niemand anders dan verzekerde deze zorg kan verlenen.

Het is toch van de zotte dat het wel vergoed werd als er een "huisgenoot" van ons overlijdt, maar een neef waar wij heel close mee waren niet. Aangezien het al een verdrietige situatie was, maakte het feit dat dit geen "geldige reden" was ons nog vele malen verdrietiger..

Met vriendelijke groeten,

Daisy Berendsen

2060 10 Rapporteer

jo
door joerieve - Feb 1, 2017 om 15:01
31 Antwoorden / 7 Vragen

Ik snap je frustratie. Maar is dit niet overal zo? Mn werkgever geeft mij ook geen ziekteverlof als Mn neef/nicht komt te overlijden.

Ik snap dat het heel erg over kan komen. Helaas staat het duidelijk genoeg in de voorwaarden. Dus denk dat je hier verder niets aan kan doen

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2017 om 15:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik begrijp dat iemand kan voelen als 1e graads, maar wettelijk is dat niet het geval. Dus geen geld terug klopt.

Nu is onze familie Moluks en zijn wij heel hecht met elkaar, dus in onze ogen voelt ook hij als een eerste-graadsfamilielid

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2017 om 15:28
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Is inderdaad erg naar voor jullie, maar ook logisch. Want "voelen of close zijn" met iemand, heeft een verzekering altijd al uitgesloten. Voor welke verzekering dan ook. Klein voorbeeld: toen mijn ex-man overleed kreeg ik ook geen vrij van kantoor om, met de minderjarige kinderen alles te regelen. Terwijl we nog hartstikke close waren. Moest er 'vakantie' voor opnemen. Zuur, naar, maar zo zit het.

newmikey
door newmikey - Feb 1, 2017 om 15:51
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp dat u het zo voelt maar het is zeker niet "van de zotte". Dat u close bent in de familie en een ander misschien niet verandert er niets aan. Ergens moet men een grens leggen en dit is zeker een redelijke grens. Wat belangrijk is is dat u bij die begrafenis bent en het verdriet met de familie kunt delen/verwerken. Dan is zo'n gemiste voorstelling toch een bijzaak, zou je zeggen.

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2017 om 15:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is toch van de zotte dat het wel vergoed werd als er een "huisgenoot" van ons overlijdt, maar een neef waar wij heel close mee waren niet.

Helaas voor jullie....nee, dat is niet 'van de zotte'.
Er zijn nu eenmaal regels vastgesteld.
Dat dat voor je gevoel niet altijd strookt met wat je ervaart is een andere zaak.

Da
door DaisyBerendsen Feb 2, 2017 om 13:42
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat er om dat het van de zotte is dat wanneer een huisgenoot van je overlijd het wel wordt vergoed, terwijl die juist niks van jou is.

edrick3
door edrick3 Feb 2, 2017 om 14:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Informeer dan maar eens wat ze onder een 'huisgenoot' verstaan.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Feb 1, 2017 om 15:52
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als eerste gecondoleerd met het verlies van uw neef. Helaas voor u is een neef te verre familie om mee te verzekeren in de annuleringsverzekering. Zij kijken enkel naar de regeltjes en niet naar geloof of afkomst. Ondanks het verlies is het het beste om dit verhaal te laten rusten en troost te vinden bij uw familie.

vr1944
door vr1944 - Feb 1, 2017 om 16:05
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat is inmiddels 6 x ongeveer hetzelfde goed bedoelde antwoord.Het lijkt me erg fustrerend voor TS om steeds de herhalingen te moeten lezen Ik denk dus dat TS aan  1 goed antwoord wel genoeg heeft ,zeker in dit geval .

dm
door dmv - Feb 1, 2017 om 16:32
71 Antwoorden / 11 Vragen

Misschien niet voor de topicstarter, maar dan even voor mij...

Begrijp ik het goed dat wanneer de neef in huis woonde ze er wel recht op had?

Of te wel, als mijn huisgenoot in een studentenhuis overlijd, dat wel een geldige reden is?

jo
door joerieve Feb 1, 2017 om 17:12
31 Antwoorden / 7 Vragen

Volgens de voorwaarden wel ja. Al zal je dan wel een bewijs van overlijden moeten overhandigen :P

redfloor
door redfloor Feb 2, 2017 om 13:19
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk dat hier een partner wordt bedoeld waarmee je geen samenlevingsovereenkomst hebt. Platgezegd, als je samenwoont zonder getrouwd te zijn...

Da
door DaisyBerendsen Feb 2, 2017 om 13:43
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt er staat inderdaad huisgenoot, in mijn ogen is dat dus iemand die geen familie van jou is o.i.d.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 2, 2017 om 12:47
16838 Antwoorden / 202 Vragen

[edit -redactie]