Ke
door KeBra Oct 14, 2018 om 13:31
Garantie & verzekeringen

ING rentepunten en garantie

Wie heeft eenzelfde ervaring tav een in de ING rentepuntenwinkel gekocht artikel dat stuk gaat buiten de fabrieksgarantie maar binnen de wettelijkegarantie en dat ING dan gewoon aangeeft niets meer voor je te kunnen betekenen omdat je product buiten de garantie valt !!?? In mijn geval gaat het om een JBL Charge2+, aangeschaft op 19 januari 2016, waarvan de oplaadbare batterij het na 35 minuten opgeeft.

Eerder is de BelBus langs geweest bij ING in 2016 om eenzelfde geval recht te zetten.
https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/ing-houdt-zich-niet-aan-consumentenrecht
Volgens ING ging het hier om een uitzonderlijk geval maar ondertussen is mij wel duidelijk dat ING gewoon de wettelijke bepalingen aan haar laars blijft lappen zodra de woordvoerder uit beeld is. Het personeel lijkt geïnstrueerd om de garantievoorwaarden buiten de fabrieksgarantie zoveel als mogelijk af te houden en pas als een consumentenprogramma of dan wel een rechter er aan te pas zou komen, wordt het afgehandeld als uitzonderlijk..

Graag reageren als je dit ook ervaren hebt. Samen staan we sterker in geval van aanspraak maken.

7715 12 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2018 om 13:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Garantie op batterijen is maximaal 6 maanden, dus je bent 2 jaar te laat met een garantieclaim.

Ke
door KeBra Oct 14, 2018 om 14:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Waar staat dat ? De gararantie op het hele toestel is 2 jaar. Stel nu dat het niet de batterij is maar een software defect. Zou ik dan wel aanspraak kunnen maken op consumenten garantie ? CE Repair is genoemd voor onderzoek/reparatie. Als het dan de batterij zou zijn dan zijn er verzendkosten, onderzoekskosten, batterij vervanging en reparatiekosten. Ik schat bij elkaar +/- € 100,-. Heb ik nog niet gedaan!

he
door henk51 Oct 14, 2018 om 15:20
90 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuwe accu kost volgens internet zo'n 25 euro  vervangen in 15- 20 minuten handleiding kun je vinden op google ook gereedschap die je nodig hebt..
Een accu gaat vaak achteruit door verkeerd laden of het aantal malen opladen net als bij smartphones ze hebben niet het eeuwige leven vandaar dat er nieuwe accus te koop zijn

.
groeten Henk

Ke
door KeBra Oct 14, 2018 om 15:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap dat je alles zelf kan kopen en vervangen. Op vervangende batterijen die je kan bestellen op internet wordt zelfs 3 jaar garantie gegeven. Op de ING rentepunten site wordt met geen woord gesproken over garantie dan wel batterij gebruik. Waar het mij hier omgaat is dat ING op deze manier onder de consumenten garantie uitkomt.

Wie heeft dat idee/gevoel ook.

Gr
door Grunn1 Oct 14, 2018 om 15:56
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als de garantie termijn 2 jaar is zoals je zelf zegt waarom moet men dan jouw claim op garantie na 2,5 jaar accepteren?

panter22
door panter22 Oct 14, 2018 om 16:08
6599 Antwoorden / Vragen

Wat wil je dat Ing doet? Je na 2 jaar en 9 maanden een geheel nieuw apparaat geven zonder dat onderzocht is wat er mee aan de hand is? Of je geld terug?
6 maanden na de koop moet jij bewijzen dat het niet jouw schuld is dat het apparaat niet meer naar behoren werkt.
Dus opsturen naar CE repair en laten onderzoeken wat er aan de hand is.
Als het de batterij is die vervangen moet worden, dat gaat het jou €100 kosten voor een apparaat dat al niet meer gemaakt wordt en al een nieuwe versie van op de markt is?
Bij Bol is een hele nieuwe verkrijgbaar voor €130. Dan ga je toch niet meer een oude laten repareren voor €100.
Koop een nieuwe als je zelf de batterij niet kunt vervangen.

Ke
door KeBra Oct 14, 2018 om 16:10
2 Antwoorden / 1 Vragen
Ke
door KeBra Oct 14, 2018 om 16:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

Klinkt allemaal logisch Panter22.
Echter ING zegt niet stuur maar op, de onderzoekskosten zijn voor ons.

Wat er nu telkens gesteld wordt is dat: garantie over, jammer dan. Volgens mij is ING hier wel blij mee maar lees mijn uitleg nogmaals.

Cookies
door Cookies Oct 14, 2018 om 16:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, die regeltjes ken ik echt wel. Hoe lang een accu mee gaat, hangt af van diverse factoren. Daarom meestal maar 6 maanden (telt bijv. ook voor accu's van laptops). Bij MM kost een nieuwe JBL 2+ 100,- euro. Succes er mee verder.

panter22
door panter22 Oct 14, 2018 om 16:47
6599 Antwoorden / Vragen

Nog goedkoper.
Hoe lang denk je wat de economische levensduur is van dit apparaat?
Audioapparatuur onder de €199 heeft een gebruiksduurverwachting van 2 jaar of 24 maanden. Daar zit jij al 9 maanden overheen,
Lees deze website maar eens:
https://www.uneto-vni.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting

Gr
door Grunn1 - Oct 14, 2018 om 15:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb zelf eens een home cinema set aangeschaft bij de ING rente punten winkel. Deze set ging binnen de garantie termijn van 2 jaar stuk en werd keurig gerepareerd.
Waarom denk je 3 jaar wettelijke garantie te hebben? Volgens mij is het maximaal 2 jaar.

Ke
door KeBra Oct 14, 2018 om 16:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je hoort mij niks zeggen over reparatie binnen de fabrieksgarantie termijn. Gelukkig is dat prima voor elkaar. Het gaat mij zoals aangegeven om de consumentengarantie.

Die 3 jaar garantie verzin ik niet. Check internet: https://www.subtel.nl/Batterij-voor-JBL-Charge-Charge-2-Charge-2-plus-MLP912995-2P-GSP1023102-6000mAh-vervangende-923763.html

Ar
door AriEllis Oct 14, 2018 om 18:29
57 Antwoorden / Vragen

Maar u heeft het product toch niet bij Subtel gekocht?

★ 3 jaar garantie ★
Als internationale speciaalzaak sinds 2004 weten wij, waar het bij hoogwaardige producten op aankomt. Daarom verlenen wij een garantie van 36 maanden

Gr
door Grunn1 Oct 14, 2018 om 19:22
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@kebra, nogmaals waar haalt u het vandaan dat je recht hebt op 3 jaar garantie? Dat er winkels zijn die afwijkende garantie geven van 3 of 5 jaar betekend niet dat u daar bij een andere winkel ook recht op heeft.
Dus waar staat in de rentepuntenwinkel dat u 3 jaar garantie heeft of welke wet heeft dat geregeld?

Cookies
door Cookies - Oct 14, 2018 om 16:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik koop trouwens nooit in die rentepuntenwinkel, meestal vind ik het artikel ergens anders goedkoper.

Gr
door Grunn1 - Oct 14, 2018 om 19:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Garantie voorwaarden volgens de fabrikant, jbl is:
10.4 De wettelijke garantieperiode duurt twee (2) jaar, te beginnen op de datum waarop het Product is geleverd en/of in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, en de factuur dient als garantiebewijs.

De garantie voorwaarden van Subtel doen niet ter zake, elke winkel mag langer garantie verlenen dan de wettelijke garantie maar is dit niet verplicht. U heeft niks gekocht bij Subtel.

Ke
door KeBra Oct 14, 2018 om 19:54
2 Antwoorden / 1 Vragen

Subtel is een voorbeeld voor eventuele vervanging van de accu als je dat zelf zou willen doen. Zij geven 3 jaar garantie. Dit was puur als voorbeeld gegeven.

tijger1
door tijger1 Oct 14, 2018 om 22:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan koopt u in het vervolg bij Subtel.

Gr
door Grunn1 Oct 14, 2018 om 23:20
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@kebra, nou probleem opgelost. U heeft geen recht op garantie omdat het product ouder is dan 2 jaar, garantie van Subtel heeft hier niets mee te maken, belbus heeft hier ook niks mee te maken en als voorbeeld heeft het ook niks te maken met uw aankoop in de rentepunten winkel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2018 om 10:30
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van het geldende consumentenrecht als omschreven in het BW boek 7 had u dit probleem zo snel mogelijk na het constateren dien te melden bij de verkoper. Als dat euvelzich al voordeed 35 minuten na aankoop op 19 januari 2016 is dat absoluut niet zo snel als mogelijk en heeft u geen enkel recht meer.

Ke
door KeBra - Oct 15, 2018 om 10:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ok. Hartelijk dank aan iedereen die tot nu toe een reactie heeft gegeven. ING is trots op jullie ;-)

Wat ik graag zou willen zien is en ik vraag het nog maar een keer.

Hier komt de vraag:

Of er nog meer mensen zijn die: iets gekocht hebben via de ING-rentepunten winkel, wat defect is geraakt buiten de fabrieksgarantie en of hier wel of niet iets van coulance dan wel een regeling voor is  genoten/getroffen?

Let op: Graag alleen reageren als je jezelf herkend in deze vraag.

Cookies
door Cookies - Oct 15, 2018 om 11:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Herken jij je in: je hebt geen enkel recht op coulance. Je hebt een speelgoed dingetje gekocht dat netjes aan de verwachte gebruiksduur heeft voldoen (zie reactie van @panter22

DOOR KEBRA - 15 OKT. 2018 OM 10:58
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Wat ik graag zou willen zien is en ik vraag het nog maar een keer.

Hier komt de vraag:

Of er nog meer mensen zijn die: iets gekocht hebben via de ING-rentepunten winkel, wat defect is geraakt buiten de fabrieksgarantie en of hier wel of niet iets van coulance dan wel een regeling voor is  genoten ?

Let op: Graag alleen reageren als je jezelf herkend in deze vraag.

Ke
door KeBra Oct 15, 2018 om 11:18
2 Antwoorden / 1 Vragen

Jouw punt was al duidelijk hoor Netflixfan :-)
Maar mijn vraag zoekt nu naar een ander antwoord. Alvast bedankt voor je begrip.

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2018 om 11:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb na zes jaar nog iets nieuws gehad uit coulance uit die rentepuntenwinkel. Schiet u daarmee wel wat op?

u krijgt dat niet, heel simpel.

Ke
door KeBra Oct 15, 2018 om 11:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1, bedankt voor je heldere blik op deze zaak.

Maar ondertussen heb ik mijn vraag aangepast en wil ik daar graag ontwoorden op ontvangen. Alvast bedankt voor je begrip.

Gr
door Grunn1 - Oct 15, 2018 om 12:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als ik het goed begrijp mag je alleen reageren als het antwoord in jouw straatje past. Als iemand een antwoord geeft wat je niet aanstaat ook al is het antwoord juist dan mag dat niet.
Zoals ik al eerder heb geschreven helpt de ING keurig als er binnen de wettelijke garantie termijn is stuk gaat, als deze termijn voorbij hoeven zij dat niet meer te doen. Maakt trouwens niet uit of dat bij de ING is of ergens anders.
Al zou je meer gelijk gestemden vinden dan nog sta je samen niet sterk.
Voorbeelden van andere winkels met afwijkende garantie voorwaarden erbij helpt niet of had maar moeten kopen.

Ke
door KeBra Oct 15, 2018 om 21:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Jij snapt het.

panter22
door panter22 - Oct 15, 2018 om 13:00
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is een vraag en antwoord forum. Je zoekt geen antwoord, want je weet alles zelf wel,
Je zoekt alleen medestanders met het doel je eigen aankoopbedrag terug te krijgen.
Begin een actie op facebook, "benadeeld door ING rentepuntenwinkel"
Of klik op Contact onder aan de pagina, dan kom je misschien in het programma van Kassa.

Ke
door KeBra Oct 15, 2018 om 21:33
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het meedenken.

marita5
door marita5 - Oct 15, 2018 om 13:17
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kebra ,

Uit uw link ( die bij mij niet werkt , pagina niet gevonden ) haalt u aan om eenzelfde geval recht te zetten  , hier is totaal geen sprake van .
Het scheerapparaat van deze klant (  èèn scheerkop weigert te scheren ) was binnen 6 maanden kapot .
U heeft het over 19 januari 2016 , dus meer dan 2½ jaar geleden .

De link ,

https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/ing-houdt-zich-niet-aan-consumentenrecht

Lees ook hier , om uw gelijk te halen plaats een klacht op klacht.nl .

https://www.klacht.nl/erg-ontevrden-over-onduidelijke-informatie-m-b-t-garantie-afhandeling-ing-rentepunten-winkel/

Ke
door KeBra Oct 15, 2018 om 21:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je reactie.

marita5
door marita5 Oct 15, 2018 om 23:41
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

ro
door ron503 - Oct 15, 2018 om 15:32
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover ik terug kan halen wordt de JBL met 2 jaar garantie geleverd en zonder een uitzondering van de accu levensduur. Dat kan te maken hebben met het feit dat de accu niet zonder de speaker te demonteren te vervangen is. De accu is wel een onderdeel dat aan slijtage onderhevig is en niet het eeuwige leven heeft. De JBL is ansich niet defect maar de accu is qua capaciteit afgenomen en blijft er 35 minuten gebruikstijd over. Kebra wil een nieuwe accu en wel gratis maar de garantieperiode is ruimschoots voorbij en wil zich beroepen op de wettelijke garantie maar is die ook van toepassing! Kebra kan daar enkel maar een antwoord op vinden door een rechtszaak te beginnen en dient dan ook te bewijzen dat er sprake is van constructiefout die al bij aanschaf aanwezig was en dat is bij een onderdeel die aan slijtage onderhevig is verdraait moeilijk.

Ke
door KeBra Oct 15, 2018 om 21:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Er vanuitgaande dat het de accu zou zijn, heb ik nooit aangegeven dat ik een volledige vergoeding zou willen hebben. Het toverwoord in deze is...coulance. Lees alles nog even goed terug als je wilt.

tijger1
door tijger1 Oct 15, 2018 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar coulance kan men eventueel krijgen, daar heeft men geen RECHT op.

Ke
door KeBra Oct 16, 2018 om 11:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1: Recht op coulance zou raar zijn want dan zou het geen coulance meer zijn.

Mijn vraag is daarom ook: 'Wie heeft er wel eens coulance gekregen na aanschaf van een product bij de ING-rentepuntewinkel waarvan de fabrieksgarantie was afgelopen ?'

Ke
door KeBra - Oct 23, 2018 om 13:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Eind goed, al goed!
Via ING heb ik coulance gekregen in de volgende vorm: Als ik in de ING-rentepuntewinkel een vervangende JBL Charge 3 aankoop, dan kan ik bellen naar ING en krijg ik de ingeleverde rentepunten terug.

Allen hartelijk dank voor uw bijdrage.

tijger1
door tijger1 Oct 23, 2018 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, daar schiet u wat mee op.

aurora1
door aurora1 Oct 23, 2018 om 15:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik steek de vlag uit.

panter22
door panter22 Oct 23, 2018 om 16:06
6599 Antwoorden / Vragen

Veel geschreeuw en weinig wol.