ING rentepunten en garantie
https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/ing-houdt-zich-niet-aan-consumentenrecht
Volgens ING ging het hier om een uitzonderlijk geval maar ondertussen is mij wel duidelijk dat ING gewoon de wettelijke bepalingen aan haar laars blijft lappen zodra de woordvoerder uit beeld is. Het personeel lijkt geïnstrueerd om de garantievoorwaarden buiten de fabrieksgarantie zoveel als mogelijk af te houden en pas als een consumentenprogramma of dan wel een rechter er aan te pas zou komen, wordt het afgehandeld als uitzonderlijk..
Graag reageren als je dit ook ervaren hebt. Samen staan we sterker in geval van aanspraak maken.
Topantwoord
Garantie op batterijen is maximaal 6 maanden, dus je bent 2 jaar te laat met een garantieclaim.
Waar staat dat ? De gararantie op het hele toestel is 2 jaar. Stel nu dat het niet de batterij is maar een software defect. Zou ik dan wel aanspraak kunnen maken op consumenten garantie ? CE Repair is genoemd voor onderzoek/reparatie. Als het dan de batterij zou zijn dan zijn er verzendkosten, onderzoekskosten, batterij vervanging en reparatiekosten. Ik schat bij elkaar +/- € 100,-. Heb ik nog niet gedaan!
Nieuwe accu kost volgens internet zo'n 25 euro vervangen in 15- 20 minuten handleiding kun je vinden op google ook gereedschap die je nodig hebt..
Een accu gaat vaak achteruit door verkeerd laden of het aantal malen opladen net als bij smartphones ze hebben niet het eeuwige leven vandaar dat er nieuwe accus te koop zijn
.
groeten Henk
Ik snap dat je alles zelf kan kopen en vervangen. Op vervangende batterijen die je kan bestellen op internet wordt zelfs 3 jaar garantie gegeven. Op de ING rentepunten site wordt met geen woord gesproken over garantie dan wel batterij gebruik. Waar het mij hier omgaat is dat ING op deze manier onder de consumenten garantie uitkomt.
Wie heeft dat idee/gevoel ook.
Als de garantie termijn 2 jaar is zoals je zelf zegt waarom moet men dan jouw claim op garantie na 2,5 jaar accepteren?
Wat wil je dat Ing doet? Je na 2 jaar en 9 maanden een geheel nieuw apparaat geven zonder dat onderzocht is wat er mee aan de hand is? Of je geld terug?
6 maanden na de koop moet jij bewijzen dat het niet jouw schuld is dat het apparaat niet meer naar behoren werkt.
Dus opsturen naar CE repair en laten onderzoeken wat er aan de hand is.
Als het de batterij is die vervangen moet worden, dat gaat het jou €100 kosten voor een apparaat dat al niet meer gemaakt wordt en al een nieuwe versie van op de markt is?
Bij Bol is een hele nieuwe verkrijgbaar voor €130. Dan ga je toch niet meer een oude laten repareren voor €100.
Koop een nieuwe als je zelf de batterij niet kunt vervangen.
Vanwege de Consumenten/verkopersgarantie. Check: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Klinkt allemaal logisch Panter22.
Echter ING zegt niet stuur maar op, de onderzoekskosten zijn voor ons.
Wat er nu telkens gesteld wordt is dat: garantie over, jammer dan. Volgens mij is ING hier wel blij mee maar lees mijn uitleg nogmaals.
Ja, die regeltjes ken ik echt wel. Hoe lang een accu mee gaat, hangt af van diverse factoren. Daarom meestal maar 6 maanden (telt bijv. ook voor accu's van laptops). Bij MM kost een nieuwe JBL 2+ 100,- euro. Succes er mee verder.
Nog goedkoper.
Hoe lang denk je wat de economische levensduur is van dit apparaat?
Audioapparatuur onder de €199 heeft een gebruiksduurverwachting van 2 jaar of 24 maanden. Daar zit jij al 9 maanden overheen,
Lees deze website maar eens:
https://www.uneto-vni.nl/onze-leden/waar-staan-onze-leden-voor/gebruiksduurverwachting
Heb zelf eens een home cinema set aangeschaft bij de ING rente punten winkel. Deze set ging binnen de garantie termijn van 2 jaar stuk en werd keurig gerepareerd.
Waarom denk je 3 jaar wettelijke garantie te hebben? Volgens mij is het maximaal 2 jaar.
Je hoort mij niks zeggen over reparatie binnen de fabrieksgarantie termijn. Gelukkig is dat prima voor elkaar. Het gaat mij zoals aangegeven om de consumentengarantie.
Die 3 jaar garantie verzin ik niet. Check internet: https://www.subtel.nl/Batterij-voor-JBL-Charge-Charge-2-Charge-2-plus-MLP912995-2P-GSP1023102-6000mAh-vervangende-923763.html
Maar u heeft het product toch niet bij Subtel gekocht?
★ 3 jaar garantie ★
Als internationale speciaalzaak sinds 2004 weten wij, waar het bij hoogwaardige producten op aankomt. Daarom verlenen wij een garantie van 36 maanden
@kebra, nogmaals waar haalt u het vandaan dat je recht hebt op 3 jaar garantie? Dat er winkels zijn die afwijkende garantie geven van 3 of 5 jaar betekend niet dat u daar bij een andere winkel ook recht op heeft.
Dus waar staat in de rentepuntenwinkel dat u 3 jaar garantie heeft of welke wet heeft dat geregeld?
Ik koop trouwens nooit in die rentepuntenwinkel, meestal vind ik het artikel ergens anders goedkoper.
Garantie voorwaarden volgens de fabrikant, jbl is:
10.4 De wettelijke garantieperiode duurt twee (2) jaar, te beginnen op de datum waarop het Product is geleverd en/of in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving, en de factuur dient als garantiebewijs.
De garantie voorwaarden van Subtel doen niet ter zake, elke winkel mag langer garantie verlenen dan de wettelijke garantie maar is dit niet verplicht. U heeft niks gekocht bij Subtel.
Subtel is een voorbeeld voor eventuele vervanging van de accu als je dat zelf zou willen doen. Zij geven 3 jaar garantie. Dit was puur als voorbeeld gegeven.
Dan koopt u in het vervolg bij Subtel.
@kebra, nou probleem opgelost. U heeft geen recht op garantie omdat het product ouder is dan 2 jaar, garantie van Subtel heeft hier niets mee te maken, belbus heeft hier ook niks mee te maken en als voorbeeld heeft het ook niks te maken met uw aankoop in de rentepunten winkel.
Op basis van het geldende consumentenrecht als omschreven in het BW boek 7 had u dit probleem zo snel mogelijk na het constateren dien te melden bij de verkoper. Als dat euvelzich al voordeed 35 minuten na aankoop op 19 januari 2016 is dat absoluut niet zo snel als mogelijk en heeft u geen enkel recht meer.
Ok. Hartelijk dank aan iedereen die tot nu toe een reactie heeft gegeven. ING is trots op jullie ;-)
Wat ik graag zou willen zien is en ik vraag het nog maar een keer.
Hier komt de vraag:
Of er nog meer mensen zijn die: iets gekocht hebben via de ING-rentepunten winkel, wat defect is geraakt buiten de fabrieksgarantie en of hier wel of niet iets van coulance dan wel een regeling voor is genoten/getroffen?Let op: Graag alleen reageren als je jezelf herkend in deze vraag.
Herken jij je in: je hebt geen enkel recht op coulance. Je hebt een speelgoed dingetje gekocht dat netjes aan de verwachte gebruiksduur heeft voldoen (zie reactie van @panter22
Wat ik graag zou willen zien is en ik vraag het nog maar een keer.
Hier komt de vraag:
Of er nog meer mensen zijn die: iets gekocht hebben via de ING-rentepunten winkel, wat defect is geraakt buiten de fabrieksgarantie en of hier wel of niet iets van coulance dan wel een regeling voor is genoten ?Let op: Graag alleen reageren als je jezelf herkend in deze vraag.
Jouw punt was al duidelijk hoor Netflixfan :-)
Maar mijn vraag zoekt nu naar een ander antwoord. Alvast bedankt voor je begrip.
Ik heb na zes jaar nog iets nieuws gehad uit coulance uit die rentepuntenwinkel. Schiet u daarmee wel wat op?
u krijgt dat niet, heel simpel.
Tijger1, bedankt voor je heldere blik op deze zaak.
Maar ondertussen heb ik mijn vraag aangepast en wil ik daar graag ontwoorden op ontvangen. Alvast bedankt voor je begrip.
Als ik het goed begrijp mag je alleen reageren als het antwoord in jouw straatje past. Als iemand een antwoord geeft wat je niet aanstaat ook al is het antwoord juist dan mag dat niet.
Zoals ik al eerder heb geschreven helpt de ING keurig als er binnen de wettelijke garantie termijn is stuk gaat, als deze termijn voorbij hoeven zij dat niet meer te doen. Maakt trouwens niet uit of dat bij de ING is of ergens anders.
Al zou je meer gelijk gestemden vinden dan nog sta je samen niet sterk.
Voorbeelden van andere winkels met afwijkende garantie voorwaarden erbij helpt niet of had maar moeten kopen.
Jij snapt het.
Dit is een vraag en antwoord forum. Je zoekt geen antwoord, want je weet alles zelf wel,
Je zoekt alleen medestanders met het doel je eigen aankoopbedrag terug te krijgen.
Begin een actie op facebook, "benadeeld door ING rentepuntenwinkel"
Of klik op Contact onder aan de pagina, dan kom je misschien in het programma van Kassa.
Bedankt voor het meedenken.
Hallo Kebra ,
Uit uw link ( die bij mij niet werkt , pagina niet gevonden ) haalt u aan om eenzelfde geval recht te zetten , hier is totaal geen sprake van .
Het scheerapparaat van deze klant ( èèn scheerkop weigert te scheren ) was binnen 6 maanden kapot .
U heeft het over 19 januari 2016 , dus meer dan 2½ jaar geleden .
De link ,
https://kassa.bnnvara.nl/gemist/nieuws/ing-houdt-zich-niet-aan-consumentenrecht
Lees ook hier , om uw gelijk te halen plaats een klacht op klacht.nl .
https://www.klacht.nl/erg-ontevrden-over-onduidelijke-informatie-m-b-t-garantie-afhandeling-ing-rentepunten-winkel/
Dank je wel voor je reactie.
Graag gedaan .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Scoupy cashback
Zie bijgaande copy van mijn mail in de afbeeldingen.
[edit persoonlijjk gegevens bijlage - redactie]
Lees meerNetvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer