re
door rein02 Apr 6, 2015 om 15:26
Garantie & verzekeringen

Inloggen bij Menzis

ik ben bij menzis verzekerd om mijn zorg kosten te kunnen bekijken log je in met digid . nu wil mezis dat ik ga inloggen met digid met sms code . maar ik heb geen mobiel dus nu kan ik niet meer mijn zorgkosten bekijken.

6170 10 Rapporteer

me
door mein33 - Apr 6, 2015 om 15:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Nee, inderdaad kunt u zonder de sms-code niet meer inloggen bij uw zorgverzekeraar.
In de nabije toekomst gaan veel meer (overheids) instanties op deze extra beveiligingsmethode over.
Hoe vervelend en onterecht het ook overkomt, u zult met de huidige tijd mee moeten gaan en aan een mobieltje moeten die nodig is om aan de extra veiligheidsvoorziening(en) te kunnen voldoen.
Een prepaid toestel is niet zo duur en bij aankoop van een eerste simkaart ( al vanaf € 5,00) heeft u meestal gratis gebruik tot de bedrag dat u heeft betaald voor de de simkaart.
Een sms ontvangen is trouwens gratis.

ho
door hopetobehelping - Apr 6, 2015 om 15:50
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste rein02,

u bent niet de enige die niet over een mobiele telefoon beschikt.
Een zelfde vraag, met antwoorden, vind u hier.

Neem contact op met de klantenservice van Menzis, vraag ze of ze u een alternatief kunnen bieden.

mi
door miepje58 - Apr 10, 2015 om 13:00
208 Antwoorden / 6 Vragen

Niet lachen... Menzis zegt, in mail en op de site, dat ze één keer zullen vragen om een extra SMS-code.
Maar... het werkt gewoon. Mijn man en ik kunnen beide inloggen met alleen DigiD. Niks aan de hand.
Als je Menzis belt om dit te melden - blijkbaar is het dus (nog) niet in orde - zeggen ze dat je bij DigiD moet zijn en niet bij hen.

Diepe zucht.

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2015 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat ook pas half april in.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 13:48]Het gaat ook pas half april in.
Bron?
Het zou per 20 maart ingaan en nu staat er (VGZ):
De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht alle zorgverzekeraars om zorggegevens extra goed te beschermen. Daarom hebben alle zorgverzekeraars in de nieuwe gedragscode van Zorgverzekeraars Nederland afgesproken dat vanaf april 2015 uw zorggegevens extra beveiligd zijn.

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2015 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 13:54][quote=tijger1 schreef op vrijdag 10 apr 2015, 13:48]Het gaat ook pas half april in.
Bron?
Het zou per 20 maart ingaan en nu staat er (VGZ):
De Wet bescherming persoonsgegevens verplicht alle zorgverzekeraars om zorggegevens extra goed te beschermen. Daarom hebben alle zorgverzekeraars in de nieuwe gedragscode van Zorgverzekeraars Nederland afgesproken dat vanaf april 2015 uw zorggegevens extra beveiligd zijn.

Bron? Site Menzis. menzis.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2015 om 14:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

OK
Ze doen dus blijkbaar allemaal maar wat vwb de info die ze geven.
Rare zaak.

mi
door miepje58 - Apr 10, 2015 om 15:19
208 Antwoorden / 6 Vragen

En is het dan maar één keer of élke keer? Niet dat het mij wat uitmaakt maar echt, ik voorzie toch wel problemen bij mensen zonder mobiel. Je gaat niet voor dit gedoe een mobiel kopen.

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2015 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@miepje58

Misschien even de verlgestelde vragen lezen bij Menzis over inloggen met digid en sms?

Maar klik maar hier. Menzis

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2015 om 09:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rein02,

Voorbeeld mail van VGZ:

Vanaf 20 maart hebt u naast uw DigiD-wachtwoord ook altijd een sms-code nodig als u inlogt op Mijn VGZ. Hebt u de sms-controle nog niet aangevraagd? Doe dit dan zo snel mogelijk. Het duurt een aantal dagen voordat u uw activeringscode ontvangt.

Sms-controle aanvragen
Log in op Mijn DigiD en kies bij inloggegevens 'Extra sms-controle aanvragen'.

Tip: Informeer gezinsleden op uw polis
Ook zij moeten de sms-controle aanvragen om straks zelf in te kunnen loggen.

Geen mobiel?
Wij adviseren om één mobiel nummer aan één DigiD-account te koppelen voor de sms-controle. Hebt u zelf geen mobiele telefoon? Dan kunt u de sms-controle aanvragen met het mobiele nummer van een gezinslid. U ontvangt de sms-code op dat nummer.

Is dit niet mogelijk? Neem dan contact met ons op. Wij kijken samen met u naar een passende oplossing.

Waarom inloggen met een sms-code?
In Mijn VGZ staan privacy-gevoelige gegevens, zoals declaraties van uw medische behandelingen. Als u op deze manier inlogt, weten wij zeker dat u degene bent die de gegevens mag inzien en zijn uw gegevens het best beveiligd. Alle zorgverzekeraars in Nederland gaan over op een extra beveiliging. Wij kiezen voor een extra sms-controle.

Neem aan dat menzis ook wel een oplossing voor dit probleem bedacht heeft.
Dus even contact opnemen!

Suc6