Fi
door Finneke Oct 31, 2019 om 11:44
Garantie & verzekeringen

Inloggen Digid met sms code

Sinds de invoering van inloggen Digid met sms controle of App kun je als niet Nederlander niet meer inloggen bij de zorgverzekeraar.
Om sms controle aan te vragen als grensarbeider moet je een nieuwe Digid aanvragen en dat kan alleen met een Nederlandse Nationaliteit. Voor mij geen probleem maar voor mijn man wel die geeft niet de Nederlandse Nationaliteit.
Dus zonder DigiD met sms controle kan men zijn gegevens niet meer inzien.
Hoe kan dit!!!!!!!!!!!!
En hoe kom je weer bij je eigen gegevens?????
En mag dat zomaar?

Groetjes Finny

3415 11 Rapporteer

r.kemperman
door r.kemperman - Oct 31, 2019 om 12:01
423 Antwoorden / 4 Vragen

Als uw man ingeschreven is in Nederland dan kan hij een BSN-nummer aanvragen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/hoe-kom-ik-aan-een-burgerservicenummer-bsn

Vervolgens kan hij dan DigID aanvragenben activeren

Fi
door Finneke Oct 31, 2019 om 12:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij zijn niet ingeschreven in Nederland

r.kemperman
door r.kemperman Nov 2, 2019 om 12:04
423 Antwoorden / 4 Vragen

Dan valt u ook niet onder een Nederlandse zorgverzekering

Fi
door Finneke Nov 2, 2019 om 18:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jawel hoor wij werken in Nederland

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2019 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u woont in het buitenland en uw man is geen Nederlander, dus waarom zou hij een Digid moeten hebben?

Hij kan een verzekering nemen die de zaken per post toestuurt.

En al die vraagtekens en uitroeptekens hoeven niet.

Fi
door Finneke Oct 31, 2019 om 12:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wij wonen  sinds 2011 niet meer in Nederland en zijn ook niet ingeschreven in Nederland. Wij werken nog steeds in Nederland en  hebben daarom een Nederlandse Zorgverzekeraar, waar wij al meer dan 20 jaar verzekerd zijn, en betalen in Nederland Belasting.
Bij alle instanties kan mijn man inloggen met DigiD gebruikersnaam en wachtwoord behalve bij onze zorgverzekeraar niet.
Moet hij daarom een andere zorgverzekeraar nemen die alles per post opstuurd?

tijger1
door tijger1 Oct 31, 2019 om 12:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kan hij dan niet gewoon op de site van Digid het om laten zetten naar Digid plus sms? U zult toch wel een mobieltje hebben?

En u zult bij die zorgverzekeraar ook met extra sms moeten inloggen.

Fi
door Finneke Oct 31, 2019 om 13:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat gaat niet omdat de activatiecode voor de sms niet per post naar het buitenland wordt gestuurd.
Dan moet je dus een nieuwe DigiD aanvragen met sms controle, deze kun je afhalen op een digitaal bureau in Nederland, maar dat kan dan alleen als je de Nederlandse nationaliteit hebt.
Ik snap ook niet waarom dat allemaal zo moeilijk moet

aurora1
door aurora1 Nov 1, 2019 om 01:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tja, dat zijn de wettelijke regels, niets moeilijks aan.

Tr
door Trostomaat Nov 1, 2019 om 02:20
239 Antwoorden / Vragen

Als u altijd al in België had gewoond, had uw man ook geen DigiD gehad. Nu wel, omdat u uit Nederland verhuisd bent. Maar een (nieuw) DigiD aanvragen kan niet.

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 11:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Precies een nieuwe krijgt hij niet.
Bij alle overheidsinstellingen kun je inloggen met DigiD gebruikersnaam en wachtwoord, alleen bij de zorgverzekeraars niet

pe
door pebk Nov 1, 2019 om 12:12
579 Antwoorden / 0 Vragen

Binnenkort kan dat laatste waarschijnlijk ook niet meer. Men wil overal de twee-staps identificatie invoeren. Heeft u al gebeld?

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 13:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat weet ik vandaar

Fi
door Finneke - Oct 31, 2019 om 12:40
1 Antwoorden / 1 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 31, 2019 om 16:28
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zo te zien bent u (is uw man) niet de eerste en enige: https://www.klacht.nl/digid-kan-door-buitenlanders-c-q-emigranten-technisch-niet-aanvragen/

I
k neem aan dat u met 'men' u zelf bedoelt of uw man m.b.t. het zelf kunnen inzien. Is het een idee om hierover de https://www.nationaleombudsman.nl/contact-en-adres  te benaderen?

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 01:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn man is zeker niet de enige en misschien is de ombudsman een goed idee .
Vriendelijk bedankt voor het meedenken

aurora1
door aurora1 - Oct 31, 2019 om 17:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees hier eens over inloggen met het nationale inlogmiddel:

https://www.digid.nl/buitenland/

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 01:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit kan alleen als men de Nederlandse Nationaliteit heeft en dat heeft mijn man niet

aurora1
door aurora1 Nov 1, 2019 om 01:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u alles wel goed gelezen over nationaal inlogmiddel? Wat verder gescrold- en geklikt?

Tr
door Trostomaat Nov 1, 2019 om 02:30
239 Antwoorden / Vragen

Aurora1, welk deel van de website achter jouw link is wél van toepassing op de situatie van TS?

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 11:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

We zijn allebei al ingeschreven als niet - ingezetene

panter22
door panter22 - Oct 31, 2019 om 17:09
6599 Antwoorden / Vragen

Wat bedoel je met gegevens inzien? Wat is er in te zien? Je eigen risico betalen merk je wel op je bankafschrift.
En is je zorgverzekering niet telefonisch bereikbaar als je iets wilt weten?
Hoe moet dat dan met mensen die geen computer hebben? Die kunnen ook niet inloggen met de Digid en sms.
Heb je het probleem al eens voorgelegd aan je zorgverzekering?

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 01:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zeker hebben wij het probleem voorgelegd bij de zorgverzekeraar en die erkend het probleem maar heeft op dit moment nog geen oplossing.
Zij kunnen alleen de gegevens die wij nodig hebben per post sturen en daarop wachten we nu al 7 dagen

aurora1
door aurora1 Nov 1, 2019 om 01:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is niet lang. 7 Dagen is niet 7 werkdagen. Anders had u misschien de gewenste gegevens eerder moeten opvragen? Met grote organisaties is het niet zo dat je even belt en dat je dan al de koerier aan de deurbel hoort zoals met de Overtoom. U heeft zelf uw situatie ingewikkeld gemaakt. U krijgt zelfs extra service en u bent nog niet tevreden? Ik begrijp ook niet zo goed wat er in te zien valt.

panter22
door panter22 Nov 1, 2019 om 09:54
6599 Antwoorden / Vragen

Dan kun je toch wel bij je gegevens. Het duurt alleen wat langer.

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 11:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Extra service hoe bedoelt u?
Voor de wijziging kon ik nu en direct de gegevens downloaden die ik nu en direct nodig heb.
Daarom hebben wij de optie online verzekering gekozen.
Hoezo maak ik het mezelf moeilijk ?
Zij veranderen de manier van inloggen zodanig dat je helemaal niet meer bij je gegevens kunt komen.
En waarom wij die nodig hebben is totaal overbodig.

panter22
door panter22 Nov 1, 2019 om 12:15
6599 Antwoorden / Vragen

-

panter22
door panter22 Nov 1, 2019 om 12:16
6599 Antwoorden / Vragen
tijger1
door tijger1 Nov 1, 2019 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Echtgenoot is geen Nederlander. Dat is het punt.

panter22
door panter22 Nov 1, 2019 om 12:24
6599 Antwoorden / Vragen

Dit systeem van Digd met sms schijnt er al te zijn vanaf begin 2015

tijger1
door tijger1 Nov 1, 2019 om 12:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar velen hebben toen die sms functie niet geactiveerd.

jo
door jorisw Nov 1, 2019 om 14:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@FINNEKE: deze manier van inloggen heeft te maken met veiligheid. De vorige methodes zijn domweg niet veilig genoeg. En als verzekeraars het niet veiliger maken is het ook weer niet goed en wordt daar weer over geklaagd.

Maar ik ben wel benieuwd hoe jij het zou oplossen.

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 14:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Landen in Europa hebben allemaal hun eigen inlogmiddel om online zaken te doen met organisaties. In Nederland is dit bijvoorbeeld DigiD. In de eIDAS-verordening hebben Europese landen afgesproken dat burgers deze nationale inlogmiddelen ook over de grens moeten kunnen gebruiken.

Antwoord Zorgverzekeraar:

Wij werken momenteel aan deze (eIDAS) aansluiting. Dit betekent dat u binnenkort in kunt loggen met de nationale inlogmiddelen van o.a. België, Duitsland en Spanje.

Ik zou dit eerst geregeld hebben en dan pas de nieuwe inlogmethode invoeren.

panter22
door panter22 Nov 1, 2019 om 18:12
6599 Antwoorden / Vragen

Tjonge, het probleem wordt binnenkort opgelost. Tot die tijd moet je je aanpassen, En nu pas kom je met dit verhaal. Wat een drukte om niets,

tijger1
door tijger1 Nov 1, 2019 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22
+10

Fi
door Finneke Nov 2, 2019 om 10:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nu pas dit antwoord gevonden en wanneer is binnenkort? Kan niemand vertellen.
Drukte om niks is makkelijk gezegd als het je niet betreft.

Fi
door Finneke Nov 2, 2019 om 10:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn hier mensen die al klagen dat ze op de site van kassa niet ingelogd blijven, de hele tijd opnieuw moeten inloggen.
Nou u kunt tenminste inloggen!!

Tr
door Trostomaat Nov 2, 2019 om 10:55
239 Antwoorden / Vragen

'Antwoord Zorgverzekeraar:

Wij werken momenteel aan deze (eIDAS) aansluiting. Dit betekent dat u binnenkort in kunt loggen met de nationale inlogmiddelen van o.a. België, Duitsland en Spanje.'

Hoe lang weet u dit al?

Fi
door Finneke Nov 2, 2019 om 11:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gistermiddag om 14 uur

panter22
door panter22 Nov 2, 2019 om 13:49
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk, dan heb je dit bericht direct hier gemeld, Had ik zo niet begrepen, Excuus hiervoor.

Tr
door Trostomaat - Nov 1, 2019 om 02:35
239 Antwoorden / Vragen

Dit is niet bij iedere zorgverzekeraar een probleem. Er zijn zorgverzekeraars die de mogelijkheid bieden in te loggen zonder DigiD.
VGZ bijvoorbeeld https://www.vgz.nl/inloggen
Bij Menzis en CZ is een DigiD wel vereist.

tijger1
door tijger1 Nov 1, 2019 om 08:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als men op uw link klikt, moet je inloggen met Digid en sms.

gerbera
door gerbera Nov 1, 2019 om 09:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Je hebt dan wel de App. nodig als je zonder DigiD wilt inloggen en die heeft de TS niet.

Tr
door Trostomaat Nov 1, 2019 om 10:12
239 Antwoorden / Vragen

Nee tijger1 je zit ernaast, kijk ook eens naar de rechterhelft van het scherm: er staat:

Inloggen met de VGZ Zorg app - NIEUW!

'Inloggen zonder DigiD? Scan de QR-code met de VGZ Zorg app.'

Gerbera, wat doe u als u een app wilt, en u heeft 'm nog niet? Gewoon downloaden toch?

Vraag is bij welke verzekeraar TS zit.
Punt was: er zijn verzekeraars die je laten inloggen op de 'MijnVerzekeraar'-omgeving zonder dat je daarvoor DigiD nodig hebt.
Menzis en CZ horen daar niet bij. VGZ wel.

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 11:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Om de app te activeren heb je een sms controle nodig.
Die is in de oude DigiD niet geactiveerd dus moet je een nieuwe DigiD aanvragen met sms controle. Dat kan alleen als je de Nederlandse nationaliteit hebt. En dat is het probleem

Tr
door Trostomaat Nov 1, 2019 om 19:40
239 Antwoorden / Vragen

Dit gaat niet over de DigiD app.
Sommige zorgverzekeraars hebben een eigen app, waarmee het mogelijk is in de klantomgeving in te loggen zonder een DigiD (met of zonder sms-controle) te hoeven gebruiken.
Daar is die app juist voor. Om zonder DigiD gewoon toegang te hebben tot je gegevens.

gerbera
door gerbera Nov 1, 2019 om 22:04
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gerbera, wat doe u als u een app wilt, en u heeft 'm nog niet? Gewoon downloaden toch

Hoezo gewoon downloaden, en dan?

Heeft u nog geen VGZ Zorg app? Download dan eerst de
VGZ Zorg app. U installeert de app de eerste keer met uw DigiD gebruikersnaam, wachtwoord en sms-controle.

De TS schijft; Dus zonder DigiD met sms controle kan men zijn gegevens niet meer inzien.

Tr
door Trostomaat Nov 1, 2019 om 22:16
239 Antwoorden / Vragen

Ja, ik zie het nu ook. Toch nog een spaak in het wiel.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2019 om 08:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alle zorgverzekeraars hebben afgesproken dat men moet inloggen met Digid en sms.

Maar men kan ook gewoon de medische kosten per post thuis krijgen. En waar zou he verder voor moeten inloggen bij hen?

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 11:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat maakt dat nou uit waarvoor wij willen inloggen. De toegang tot je eigen gegevens wordt gewoon geblokkeerd. En de post daar wachten we nu al langer dan een week op.
We hadden die informatie vorige week nodig

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2019 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan meer even bellen, als het zo dringend is.

Kan uw man u niet machtigen?

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 11:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker hoe vaak met je bellen dan

Fi
door Finneke Nov 1, 2019 om 12:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Machtigen weet ik niet kan ik eens onderzoeken.
Bedankt

Tr
door Trostomaat Nov 2, 2019 om 11:48
239 Antwoorden / Vragen

Ondere andere Zilveren Kruis biedt die mogelijkheid. Maar degene die de machtiging wil afgeven moet inloggen met DigiD en, jawel, sms-controle. Helaas.

du
door dustin - Nov 2, 2019 om 12:35
1 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij is er ook een storing bij digid want ik kan ook niet inloggen met SMS (krijg de SMS niet binnen) maar als ik de optie "bel mij met de SMS code" selecteer werkt het wel

gerbera
door gerbera - Nov 3, 2019 om 13:17
7348 Antwoorden / 14 Vragen

3. Hoe kan ik me inschrijven als niet-ingezetene in Nederland? U moet zich in persoon en met een geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) melden bij één van de gemeenten met een inschrijfvoorziening voor niet-ingezetenen. Zie vraag 2. Kijk op de website van de gemeente waar u zich wilt inschrijven voor de openingstijden en het maken van een afspraak. Zonder geldig identiteitsbewijs kunt u niet worden ingeschreven. Ook is raadzaam dat u het adres in het land van herkomst goed leesbaar kunt aanleveren.

Dit is te vinden in de link van @aurora1, ff naar onder scrollen en dan op "Registratie Niet-ingezetenen" klikken en vervolgens veel gestelde vragen PDF downloaden.

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2019 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts en man zijn al in dat register ingeschreven. Fi DOOR FINNEKE 1 NOV. 2019 OM 11:17 1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN We zijn allebei al ingeschreven als niet - ingezetene

gerbera
door gerbera Nov 3, 2019 om 15:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat is dan het probleem, als de man van de TS zijn geboorteland opgeeft kan het toich gereld worden.Of zie ik dat verkeerd?

Fi
door Finneke Nov 4, 2019 om 05:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zonder Nederlandse nationaliteit krijg je geen nieuwe Digid