An
door Anita1977 May 11, 2019 om 23:41
Garantie & verzekeringen

IPhone

Ik heb in maart 2017 bij de mediamarkt een nieuwe iPhone 6 gekocht. In april 2019 is de capaciteit van de batterij nog maar 62% dit blijkt een bekend probleem te zijn. ( ik wist niets van dit probleem, maar nu blijkt dat er veelal diverse vergoedingen zijn geweest onmin 2018 de batterij te vervangen)Apple support gebeld om te vragen wat te doen, die stuurde me naar de mediamarkt, mediamarkt zegt niets voor me te kunnen doen. Weer Apple gebeld en die stuurt me naar amac voor het vervangen van de batterij, uiteraard voor eigen kosten, na 1 week ontvang ik bericht dat ik het kan laten maken voor €388 euro. Waarom? Zoveel geld voor de batterij , maar daar krijg ik geen antwoord op. Waar en bij wie kan ik het consumentenrecht verhalen, want ik wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd! En heb nog steeds een telefoon die niet naar behoren werkt.

6974 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 11, 2019 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is het probleem van 62% werken? Hij zal gewoon prina werken. U moet hooguit wat vaker opladen.

aurora1
door aurora1 - May 11, 2019 om 23:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt daarnaast de telefoon in energiebesparende modus zetten.

https://www.onemorething.nl/2018/01/apple-vervangt-iphone-accu/

ma
door malty - May 12, 2019 om 00:17
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen batterij vervangen kost geen €388.
Is er soms nog iets meer te repareren dan alleen de batterij?
Lees
https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service/pricing

Magnum007
door Magnum007 - May 12, 2019 om 00:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Anita,

Probeer eens te informeren bij andere telefoonwinkels.

Ook Coolblue vervangt accu’s.

costnix
door costnix - May 12, 2019 om 07:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u dit allemaal al geprobeerd?
https://www.iphoned.nl/tips/iphone-laadt-niet-op/
Vooral punt 4 lijkt mij van toepassing voor u.

ne
door neodutchio - May 12, 2019 om 08:19
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De telefoon is ondertussen al 2 jaar oud en de batterij capaciteit is afhankelijk van het gebruik. U zal moeten aantonen dat u niets vreemds gedaan hebt en dat de batterij harder slijt dan te verwachten is. Ik kan u verzekeren, dat gaat niet lukken.

Zoals al vermeld, zet de telefoon in de spaarmodus en laad op wanneer het echt nodig is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 12, 2019 om 08:46
16840 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn eerste reactie is kijk eens hier goedkope accus maar als u dat doet dan ziet u dat er accus geleverd kunnen worden voor uw iphone met verschillende capaciteit. En de capaciteit wordt niet uitgedrukt in %.
Is er bij u geen sprake van het feit dat uw iphone nog maar voor 68% oplaadt? Zo ja, dan is er mogelijk iets anders aan de hand hetgeen dan de reden kan zijn van een dure reparatienoodzaak.

En dan is het mogelijk van belang om hier www.consuwijzer.nl na te gaan wat wettelijk uw rechten zijn op basis van de consumentenwetgeving in BW boe 7 art 17 ev. 'Helaas' blijkt vaker dat MM medwerkers niet altijd op de hoogte zijn van deze wetgeving. (Als het inderdaad alleen de accu is is beroep op die wetgeving niet meer zinvol)

diumenge
door diumenge - May 12, 2019 om 09:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Laten vervangen van de batterij zou rond 50 euro moeten kosten als het toestel verder onbeschadigd is. Wellicht is er meer aan de hand, maar dat moet Apple kunnen verklaren.

marita5
door marita5 - May 12, 2019 om 10:07
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anita1977 ,

Lees hier , hoe u kunt controleren of u de batterij moet vervangen , klik op de rode regel .

https://www.appletips.nl/iphone-batterij-vervangen/

re
door red1 - May 13, 2019 om 12:31
329 Antwoorden / 1 Vragen

kijk eens op 123 accu.nl

Br
door BrendaDJSenKarel - May 13, 2019 om 13:08
35 Antwoorden / Vragen

Hallo Anita,

Ik had hetzelfde probleem, ik heb het voor 49 euro kunnen vervangen bij Apple zelf. Kijk eens hiernaar : https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service/battery-power

V
eel succes

ro
door roeriw - May 13, 2019 om 13:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Op Socialdeal heb je een adres waar je een batterij kan laten vervangen voor 35 Euro
IPhone 6 bij ISmart specialist
                    Middenweg 269
                    Heerhugowaard

Veel succes

g.
door g.j.post - May 13, 2019 om 13:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Vorig jaar een eenvoudige handphone gekocht,  te gebruiken voor de buitenlandse telefoonkaart. Na een jaar wordt de batterij zwakker en moet eigenlijk vervangen worden. Op zich geen probleem ware het niet dat een passende batterij niet meer te krijgen is. Zo wordt je door de telefoon fabrikant gedwongen een nieuwe telefoon te kopen. Gaat de telefoon niet kapot dan is het verdien model een slechte niet te vervangen batterij. Dus er moet ook regelgeving komen dat batterijen een vaste standaard krijgen.

mo
door mof - May 13, 2019 om 13:43
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Mediamarkt heeft u het product verkocht. Echter, wettelijke garantie op elektronika loopt af na rwee jaar, ukunt hooguit nog een vergoeding op economische levensduur claimen, die is niet zo groot voor telefoontjes, misschien vijf jaar of zo. Dan zou u ca 50% van de reparatie kunnen claimen. Of MM dit gaat betalen? k Denk het niet, tenzij u naar de rechter stapt .... dan zou het kunnendat de rechter MM verplicht u wat te betalen ...

da
door davelubeck - May 13, 2019 om 15:49
9 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een gedoe voor een batterij !!!!!! Voor je dit toestel kocht is al bekend dat batterijen niet vallen onder je garantie tenzij er wat mankeert in een jaar tijd aan die accu , dan is dat wat anders . Maar een Iphone die al dik 2 jaar oud is kan je op rekenen dat uiteraard de accu zwakker word !!!! Denk niet dat accu's een eeuwige leven heeft !!! Zou gewoon een nieuwe accu kopen , ben je van dat gedonder af ! En € 388,00 is overdreven voor een nieuwe accu . Tja , en de ene accu houd het langer uit dan de ander . Ach , en je recht halen . Kost je alleen maar meer geld ! O ja , en nooit geen Apple meer kopen he ;-) , val je alleen in de prijzen als er wat is . Koop gewoon een Android toestel . Die van mij is bijna 4 jaar oud en nog nooit wat gehad en nog steeds met de zelfde accu .

gerbera
door gerbera May 13, 2019 om 16:16
7361 Antwoorden / 14 Vragen

O ja , en nooit geen Apple meer kopen

Och mij Apple is 3 jaar oud,wordt intensief gebruikt en de accu is nog prima. Dus uw advies is kolder.
En "nooit geen" betekend voor mij altijd een Apple kopen..

diumenge
door diumenge May 13, 2019 om 17:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waren de uitroeptekens in de aanbieding?

PvBaak48
door PvBaak48 - May 13, 2019 om 16:26
65 Antwoorden / 1 Vragen

Normaal heb je 1 jaar fabrieksgarantie en 1 jaar consumentengarantie dus is deze verlopen.
In de Applestore kost een nieuwe batterij 91€.
Je kunt het zelf doen maar daar heb je fijn gereedschap voor nodig en moet je halve mobiel slopen om accu te vervangen maar dan ben je misschien 40€ goedkoper uit met het risico dat dit niet lukt.
Dus de keus ligt bii jezelf.
Waarpm denk je dat na 2 jaar contract afloopt.

Grunnen.
door Grunnen. - May 13, 2019 om 17:00
509 Antwoorden / Vragen

Je koopt nieuwe Iphone 6 voor dat bedrag.

wimmi20
door wimmi20 - May 15, 2019 om 01:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

In China, bij ALIEXPRESS kun je een nieuwe batterij bestellen voor 11 euro.
De gereedschapjes om hem zelf te plaatsen zitten er bij.
Voor bestellingen bij ALI heb je wel een creditcard nodig.