mo
door molliezwart Dec 21, 2009 om 14:13
Garantie & verzekeringen

Kan Agis de zorgverzekering zomaar opzeggen?

Ik heb bij Agis dmv aanvraagformulier DM21 een offerte zorgverzekering voor mij en mijn vrouw aangevraagd. Afgelopen zaterdag ontving ik zonder een offerte te hebben ontvangen 2 klantenpassen van Agis. Van mijn huidige verzekeraar Menzis kregen wij een bewijs van uitschrijving. Kan dit zomaar? Hebben meer mensen deze ervaring? Wat kan ik doen?

1165 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site van Agis kunt u zich terug laten bellen of chatten met een medewerker van Agis.

Ik zou schriftelijk aangetekend de ongewenste inlijving annuleren omdat u een offerte heeft aangevraagd en u niet aangemeld heeft als klant.

Tricky is of het opnieuw aanmelden bij Menzis in combinatie met het afmelden bij Agis goed gaat.

U wilt immers geen 2 zorgverzekeringen betalen.

Verzoek dus tot een schriftelijke bevestiging annulering van AGis zo spoedig mogelijk, zodat u de situatie bij Menzis weer kunt terug draaien.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik betwijfel dat het echt alleen om een offerte gaat, zie klik hier

Onder 3) van bovenstaande link staat nl. Offerte + Aanmelden, het lijkt er dus op dat u zich heeft aangemeld.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

quote site Agis:

Annuleren aanmelding

In de volgende situaties is het mogelijk de verzekering binnen 14 dagen na verzending van het polisblad op te zeggen. Dit is het geval wanneer de aanmelding voor de verzekering is gedaan per mail, internet, telefoon of handgeschreven fax. In die gevallen geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Wanneer de aanmelding via een aanmeldingsformulier is gedaan, geldt er geen wettelijke bedenktijd en kan de verzekering niet worden opgezegd na ontvangst van het polisblad.

zie hier

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op maandag 21 dec 2009, 16:17: Ik betwijfel dat het echt alleen om een offerte gaat, zie klik hier

Onder 3) van bovenstaande link staat nl. Offerte + Aanmelden, het lijkt er dus op dat u zich heeft aangemeld.

Ja er staat inderdaad en aanmelding.dus Agis heeft dus juist gehandeld.
Met groet Valerius

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanvulling

Verzendt de annulering schriftelijk aangetekend MET ONTVANGSTBEVESTIGING
maak kopie van brief en bewaar deze met verzend- en ontvangstbewijs goed.

De handtekening retour kaart is bewijs dat de annulering tijdig bij Agis is aangekomen.

Vergeet niet, als u aan de voorwaarden voor annuleren voldoet niet om bij Menzis of andere zorgverzekering aan te melden.

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het formulier DM21 niet gezien, maar het lijkt mij zo te zijn dat "offerte en aanmelden" twee dingen zijn. Het is een offerte en je kunt via dit formulier je aanmelden. Als je de offerte hebt ingezonden ZONDER handtekening, kan het niet zo zijn dat je een verzekering afsluit. Aan de andere kant mijn vraag; waarom stuur je een offerte -zonder handtekening- in als je geen verzekering wilt?

ve
door verwijderd - Dec 21, 2009 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u via een papieren formulier de offerte opgevraagd heeft kunt u niet annuleren.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2009 om 18:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als aanvulling op mijn vraag kan ik mededelen, dat Agis ons heeft uitgeschreven als verzekerde. Vanmorgen kregen we echter post van Agis. Daarin stond:
Hartelijk dank voor uw offerteaanvraag. Bijgesloten was een Aanvraagformulier DM21. Iedereen hartelijk dank voor de reacties.