Br
door Brigitte84 Dec 16, 2019 om 09:25
Garantie & verzekeringen

Kan partner wel een autoverzekeringen afsluiten

Ik ben uit een autoverzekeringen gezet. Ik heb 2 auto's en door een misverstand is 1 van de auto's uit de verzekering gezet de andere is nog wel verzekerd. Ik kan nu nergens meer me eigen verzekeren door dit gedoe. De vereende is te duur dan moet ik 166 euro p/m betalen plus 3 maanden in 1 x plus borg. Dat is geen optie. Aangezien mijn partner eigenlijk altijd in die auto rijd dacht is miss kunnen we het kenteken op zijn naam laten zetten en dan kan hij zelf een verzekering afsluiten of gaat dit ook problemen opleveren bij de verzekering?

2115 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2019 om 09:44
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Voor zover ik weet zal dat geen probleem opleveren. Normaliter staat de verzekering op naam van de kentekenhouder.

Het is wel merkwaardig dat u spreelt over een misverstand waardoor één auto is gescorst qua verzekering en de andere niet.
Het lijkt mij dan wel zaak om nadere uitleg te verkrijgen over het misverstand als u vindt dat een en ander onterecht is.

me
door mein33 Dec 16, 2019 om 10:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

.

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2019 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Premie niet betaald?

Magnum007
door Magnum007 - Dec 16, 2019 om 12:04
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Brigitte,

Wat is het "misverstand " ?

Ik zie wel problemen als je partner op hetzelfde adres staat ingeschreven.....

Br
door Brigitte84 Dec 16, 2019 om 12:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij staat op het zelfde adres ingeschreven

Magnum007
door Magnum007 Dec 16, 2019 om 18:17
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Brigitte ,

De verzekeringsmaatschappijen zijn heel streng geworden....

Toen ik mijn scootmobiel dit jaar moest verzekeren ,kreeg ik een hele lijst met vragen over o.a. crimineel gedrag.

Voor de verzekeringsmaatschappij is jouw adres nu "verdacht".

Ik raad je aan om "open kaart" te spelen met jouw verzekeringsmaatschappij: biedt excuses aan ,zorg voor een automatische incasso en voldoende saldo op je bankrekening.

Je zou bijvoorbeeld de verzekering alvast kunnen betalen voor een heel jaar (dit om het vertrouwen terug te krijgen).
Desnoods op naam van je partner...;-)

tijger1
door tijger1 Dec 16, 2019 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

"De verzekeringsmaatschappijen zijn heel streng geworden."

Onzin, premie niet betalen ook niet na een herinnering is stoppen wegens wanbetaling. Dat is nu, en dat was altijd al zo.

Natuurlijk nemen ze deze klant niet meer aan, en partner wasrschijnlijk ook niet. Niet door het adres, maar omdat hij de partner is van ern wanbetaler.

Br
door Brigitte84 - Dec 16, 2019 om 12:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben gestopt met werken ivm mijn kinderen. Dus kwam er geen geld meer op mijn rekening en dan werd het bedrag niet afgeschreven dan kreeg ik een sms en betaalde ik als nog meteen. Dus ik dacht in september ik verander het rekening nr online naar die van me partner want die heeft wel inkomsten. Dat is fout gegaan want daar werd dus ook niks afgetrokken omdat hij op mijn rekening nr bleef staan. Maar in september en oktober heb ik die sms'jes niet gehad ze hadden wel mails gestuurd maar ik heb ook al een tijdje een nieuw mail adres dus kijk ik niet meer op de oude dat had ik dus wel moeten doen dus dat is mijn fout. En toen is 1 nov de verzekering gestopt. Het is heel vervelend want ik heb altijd betaald en nu meteen kan ik nergens me eigen meer verzekeren.

Gr
door Grunn1 Dec 16, 2019 om 12:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

.

va
door vanlotjegetikt Dec 16, 2019 om 13:35
809 Antwoorden / Vragen

Met een onverzekerde auto een ongeluk veroorzaken en dan de schade niet kunnen betalen is dat dan ook een misverstand.
Wanneer leren mensen nu eens de consequenties in te zien van hun gedrag
Geen geld dus ook geen auto. Want de premie/boete onverzekerd zijn van de RDW komt ook nog om de hoek kijken

Br
door Brigitte84 Dec 16, 2019 om 15:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt op dit moment sowieso niet gereden met de auto tot ik wat heb kunnen regelen kwa  verzekering. Ik rijd ook  niet meer in deze auto maar mijn partner!!! Hij werkt diensten dus als hij niet met de auto kan kan hij ook niet werken en dus dan helemaal geen geld

tijger1
door tijger1 Dec 16, 2019 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat die auto dan wel in een stalling?

Gr
door Grunn1 - Dec 16, 2019 om 12:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan is er dus geen misverstand en is het rechtmatig. Zonder u te veroordelen is het u dus wel duidelijk geweest dat u de premie niet heeft betaald. Als u denkt een wijziging door te voeren is het althans lijkt mij toch wel verstandig om te controleren en bij te houden als het goed gaat en daarin bent u nalatig geweest. Verder moet men u er blijkbaar steeds aan herinneren (sms) dat u moet betalen omdat u dat zelf niet doet, niet echt handig.

Br
door Brigitte84 Dec 16, 2019 om 15:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zeg ook niet dat het hun schuld is op weet dat ik zelf de wijzigingen had door moeten voeren zodat de herinnering op het juiste email adres door zou komen. Ik heb wel een wijziging doorgegeven kwa bankrekening om te voorkomen dat ik via de sms herinnerd moest worden en dat is ook niet gebeurt vanaf hun kan! ;)

Gr
door Grunn1 Dec 16, 2019 om 16:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En waarom zou een ander jou moeten herinneren om je rekening op tijd te betalen. Geeft een automatische incasso af en zorg voor voldoende saldo dan hebt je dit soort problemen niet.
Kan je het niet betalen dan auto wegdoen.

Br
door Brigitte84 Dec 16, 2019 om 17:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zeg ik dan dat iemand mij MOET herinneren?! Nee dus. Plus lees even goed de verhalen want dat kan je niet zo zien. Je zegt zonder te veroordelen maar toch doe je het. Ik heb een fout gemaakt iedereen maakt fouten of ben jij perfect? Ik stel een vraag en daar wil ik antwoordt op als je die niet heb reageer dan lekker niet meer

Gr
door Grunn1 Dec 16, 2019 om 19:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Even voor de duidelijkheid. Ik reageer alleen op wat je schrijft, als je niet tijdig betaald ben je niet verzekerd. Als je niet verzekerd bent en je krijgt een aanrijding en jij kan het niet betalen is degene met schade de lul en verder is het verboden om onverzekerd rond te rijden.
Als ik je wil veroordelen dan zeg ik wel, wat dom om je verzekering niet tijdig te betalen, wat dom om er zo makkelijk mee om te gaan, wat dom om zulke risicos te nemen, maar nee dat doe ik niet want dat vind ik niet nodig.
Je schrijft zelf dat het nogal eens voorkomt dat je pas betaald na het ontvangen van een sms omdat er geen geld op je rekening staat. Je schrijft ook dat je zelf bijna niet rijdt maar wel heb je 2 autos op je naam staan en dat je partner alleen rijdt. Eerst maar eens lezen wat je zelf allemaal schrijft.

Ta
door Tarzanhond - Dec 16, 2019 om 13:52
15 Antwoorden / 4 Vragen

Als u een beleefde brief zend en aangeef dat u door omstandigheden verzuimd heeft is er niets aan de hand en zullen ze echt wel de zaak nogmaals bekijken.
Een verzekering op naam zetten zonder aan te geven wie de regelmatige bestuurder is kan wel eens voor grote problemen zorgen.
Want er zijn ook ouders die dit doen voor hun kind die nog geen bonus malus opbouw heeft voor de verzekering.
Als er een aanrijding zal plaatsvinden of het nu wel of niet u schuld is zal er dan ook gelijk gekeken worden wie de regelmatige bestuurder is aangezien u maar in een auto tegelijk kan rijden.
Natuurlijk kan u zeggen dat u alleen van beide gebruik maakt, een voor door de week en de ander in het weekend maar u loopt wel een groot risico dat bij schade u e.e.a. heeft uit te leggen.

Br
door Brigitte84 Dec 16, 2019 om 15:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Me partner is de hoofdbestuurder ik rijd nooit meer in die auto :)

Ta
door Tarzanhond Dec 16, 2019 om 22:40
15 Antwoorden / 4 Vragen

Dat maakt helemaal niks uit, de ouder rijd ook niet op de scooter van zijn zoon.
U bent de hoofdverzekeringsnemer en als u dan geen regelmatige bestuurder ben dan zit u gewoon fout.

gerbera
door gerbera - Dec 16, 2019 om 15:13
7358 Antwoorden / 14 Vragen

En het is u, of uw partner, niet opgevallen dat er geen premie werdt afgeschreven in die "paar" maanden. Het is niet vreemd dat het veranderen van de rekening mis is gegaan, de verzekering stond op uw naam en dan geeft u waarschijnlijk de naam van uw partner op om de premie te innen. Dit zou net zo goed een wildvreemde kunnen zijn, uw partner had dit zelf moeten regelen en daarbij al uw gegevens moeten vermelden.

Br
door Brigitte84 Dec 16, 2019 om 17:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me duidelijk toch dat het niet is opgevallen! Plus dat met de andere auto is het wel goed gegaan die wordt wel van zijn rekening afgeschreven...

panter22
door panter22 - Dec 16, 2019 om 18:17
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt 2 auto's. Dan rijdt toch je partner in de verzekerde auto. Als je de onverzekerde auto weg doet, dan is toch het probleem opgelost.
Jij bent opgehouden met werken. Kun je niet op de fiets boodschappen doen?

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2019 om 18:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor het afsluiten van een verzekering moeten wel de nodige vragen beantwoord worden, ook over het gezin. Of er weleens een verzekering is opgezegd bijvoorbeeld. Dus daar kan partner nog wel de nodige problemen mee krijgen. En hij begint natuurlijk met nul schadevrije jaren.