Kapotte tv gekocht bij MediaMarkt
Op 6 oktober heb ik een Samsung tv gekocht bij de MediaMarkt en bracht deze 9 oktober weer terug, omdat ik op mijn enige vrije dag (zondag 8 oktober) tijd heb gehad om de tv aan te sluiten. De tv was stuk toen wij deze uit de doos haalden. Dit hebben wij netjes weer terug gezet en de volgende dag naar de winkel gebracht. Hier werd er verteld dat we dit binnen 24 uur moesten melden. Hier wisten wij niets van af en dit werd ook niet bij de verkoop verteld aan mij door de verkoper. Ik heb de tv achtergelaten om Mediamarkt de gelegenheid te geven om te onderzoeken waar en hoe de tv is stukgegaan. Dit onderzoek zou 3 weken duren.
Nu 3 weken later krijg ik een nota binnen van 557 euro voor de reparatiekosten. Ik vroeg helemaal niet om een reparatie. Ik wil gewoon weten of de tv stuk is gegaan bij mediamarkt of bij mij.
Wat kan ik hier tegen doen? De afgesproken tijd van 3 weken is inmiddels verstreken en er is alleen bekend dat de tv stuk is. Dit weten wij en Mediamarkt al 3 weken lang, dit is niet iets nieuws.
Ik wil graag een NIEUW tv of mijn geld terug.
Wat geeft MM aan als reden wat de oorzaak is? In de eerste 6 maanden moet de verkoper aantonen dat het defect te wijten is aan de gebruiker. Kunnen ze dat niet moeten ze of repareren, of vervangen.
Dus eerst vraag 1: wat is de reden dat de tv kapot is?
Een reden staat er niet bij. De enige toelichting is: Panel gebroken, te vervangen, 0 branduren.
Er staat nergens bij hoe de panel is gebroken en wanneer dit is gebroken.
Heb je de t.v. zelf vervoerd?
De tv was stuk toen wij deze uit de doos haalden
Ja, de tv heb ik zelf vervoerd nadat zij de tv hebben ingeladen.
Dit komt echt aan op vertrouwen. Ik zou daarom vragen om een gesprek met de bedrijfsleider.
een gebroken tv welke uit een nieuwe doos komt zal hoogstwaarschijnlijk een smak gemaakt hebben.
de vraag is of dat in het logistieke proces binnen de fabriek en mediamarkt heeft plaatsgevonden of onderweg naar u thuis. Daarom is het jammer dat de doos eerst nog een paar dagen bij u thuis in een hoekje heeft gestaan, of wellicht in de kofferbak gelegen.
U kunt dat beiden niet bewijzen en in dat geval verliest de winkel omdat het probleem zich binnen 1/2 jaar voordoet.
Dan zou u wellicht naar een geschillencommissie kunnen stappen.
Hallo Cemdemirci ,
Op 6 oktober heb ik een Samsung tv gekocht bij de MediaMarkt
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product ..
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/hoe-vaak-mag-verkoper-repareren-vervangen-voordat-ik-geld-terug-mag-vragen
Ik heb nu een mail gekregen dat er uit onderzoek is gebleken dat de tv stuk is gegaan door val/stoot schade. Goeiemorgen.. dit was al 3 weken geleden bekend.
Ik heb hierbij een mail gestuurd dat ik graag een bewijs wil dat ik de tv heb laten vallen.
Heb jij een bewijs dat je het niet hebt gedaan? Heb jij een bewijs dat die al stuk was voordat je hem had ingeladen?
Nu 3 weken later krijg ik een nota binnen van 557 euro voor de reparatiekosten.
Die zijn niet goed wijs!
Wat kan ik hier tegen doen?
Terug naar de winkel. Vragen naar de manager!
Neem deze brief (https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-herstel-vervanging-ondeugdelijk-product-binnen-garatieperiode) mee (beetje aanpassen) voor als je niet tot overeensteming komt. Kopie laten tekenen voor ontvangst.
Suc6
Het probleem is dat u niet kunt bewijzen dat u de tv niet heeft laten vallen. U heeft ook niet bij aankoop gecontroleerd of de tv wel heel was. Zodra u de winkel uit bent is de tv uw verantwoordelijkheid. Hele kleine kans dat u uw gelijk kunt gaan halen.
Een gebroken paneel valt niet onder garantie. Het is geen productklacht, maar een gevolg van een andere actie dan waar het voor bedoeld is. U zult dus moeten bewijzen dat de tv al kapot was.
Je krijgt die tv mee in een doos. Je gaat toch die doos niet midden in de winkel openmaken?
Dat is niet de gewoonte en het wordt je ook niet aangeboden door de MM.. En krijg een tv van meer dan een meter maar weer fatsoenlijk in die doos.
En dan is het risico voor de koper die niet de gelegenheid heeft om de koop te controleren?
Ik dacht het niet.
Iedere koper heeft het recht zijn aankoop te controleren. Dat bijna niemand het doet wil niet zeggen dat de klant niet die verantwoordelijkheid heeft.
Te laat terugbrengen (dus na 24 uur) maakt geen verschil.
Als de tv plat vervoerd wordt en u rijdt over een heuvel in een woonerf dan kan het panel al breken.
Glaszetters vervoeren om deze reden hun glas rechtop.
Ik ben bang dat u ondanks allei linkjes en voorbeeldbrieven aan het kortste eind gaat trekken.
Beste Cemdemirci,
Als ik het goed begrijp, wilt u dat MediaMarkt onderzoekt bij wie de televisie stuk is gegaan. Maar hoe zou dat onderzoek plaats moeten vinden? Als het panel is gebroken kan dit natuurlijk zowel bij u als in de winkel zijn gebeurd. Als ik een nieuwe televisie koop en die per ongeluk tijdens het plaatsen laat vallen, tja, dan zou ik ook kunnen proberen op deze manier een nieuwe te krijgen.
Maar we gaan er natuurlijk vanuit dat u te goeder trouw bent, en in dat geval is dit een bijzonder vervelende situatie. Is de doos onbeschadigd? Als het panel in de doos is gebroken zou je verwachten dat de doos ook een tik heeft gekregen en op zijn minst ergens ingedeukt is. Als de doos beschadigd is zouden er misschien camerabeelden kunnen worden bekeken om te zien of u met beschadigde doos de winkel hebt verlaten. In dat geval kunt u redelijk aannemelijk maken dat de televisie waarschijnlijk al beschadigd in de doos zat. Is de doos onbeschadigd, dan ben ik bang dat u een moeilijke zaak hebt.
U kunt altijd contact opnemen met uw plaatselijke Juridisch Loket om te vragen naar uw rechten en voor hulp bij dit geschil.
Sterkte en succes!
De mededeling dat u defecten binnen 24 uur moet melden is onjuist. U bent enkel verplicht om gebreken tijdig te melden nadat u de gebreken heeft ontdekt, waarbij twee maanden altijd als tijdig geldt. U heeft dus geen onderzoeksplicht, maar zelfs als we zouden aannemen dat u het defect direct dezelfde dag hebt geconstanteerd, dan nog staat vast dat u op tijd bent geweest.
De verkoper moet bewijzen dat het paneel niet reeds bij aflevering defect was, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich hier tegen verzet. Voor een beroep op de uitzondering is meer nodig dan enkel de mededeling dan dat het paneel kapot is. Wat is het schade patroon en waarom moet daarbij gedacht worden dat u deze veroorzaakt zou hebben?
@Alfatrion.
De genoemde 24 uur hanteert MM als omruiltijd. Dus stel ik koop een laptop die niets doet dan mag ik deze binnen 24 uur ruilen voor een ander exemplaar. Na 24 uur wordt een apparaat ter reparatie aangeboden en dus niet direct geruild. Dus he defect mag he wel degelijk later melden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer