Li
door LindaColsters Jul 16, 2019 om 16:45
Garantie & verzekeringen

Klacht

Wij hebben vorig jaar onze tuin onkruid vrij laten maken. Hier zat een garantie op van 15 jaar. Mocht er toch onkruid terug komen konden we contact met hun opnemen en zouden ze het bijwerken. Nu raad je het al; het onkruid heeft nog nooit zo hoog gestaan en het is onmogelijk om met het bedrijf in contact te komen. Ze nemen telefonisch niet op en via de mail, Whatsapp of berichten reageren ze niet of geven ze het aan dat het wordt opgelost wat vervolgs niet gebeurd. Wat kan ik hiermee doen?

8040 24 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 16, 2019 om 16:58
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Onkruid vergaat niet, dat is weer eens gebleken.
De sporen die achter blijven zorgen voor nieuwe aanwas.

ju
door juliomariner - Jul 16, 2019 om 17:02
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Dat gelooft u zelf toch niet, 15 jaar onkruidvrij?. Wat heedt dat geintje gekost?
Die garantie kan geen bedrijf geven aangezien de wind ook onkruidzaad meeneemt.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Jul 16, 2019 om 17:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Garantie van 15 jaar?
Tjonge .... voor sprookjes kun je toch beter naar de Efteling gaan.
Dat wordt dus wieden. ;-)

me
door mein33 - Jul 16, 2019 om 17:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Onkruid bestaat niet !!

Het tegengaan van ongewenste begroeiing buitenshuis is een onmogelijkheid en het maakt hierbij niet uit in welk bedriegelijk verkooppraatje u getrapt bent.
Dat ze niet bereikbaar zijn is niet meer dan aannemelijk, want hoe poeier je ontevreden klanten af als die vehaal komen halen, nee dan kan je je maar beter onbereikbaar houden.
Veel beloven en weinig geven doet veel goedg........ in vreugde leven !
Wat u er aan kunt doen ? Zelf maar weer met schoffel  en hark aan de gang en dat is ook nog eens goed voor lichaam en geest !!     ;-))

Th
door Thijs124 - Jul 16, 2019 om 19:37
289 Antwoorden / Vragen

Hoeveel glyfosaat is daar voor nodig? Of toch een groter gif?

marita5
door marita5 - Jul 16, 2019 om 21:15
11494 Antwoorden / 15 Vragen
Li
door LindaColsters Jul 16, 2019 om 21:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Op hun website staat niets over de garantie nee maar wel bij de advertentie die toen der tijd geplaatst is. Zie afbeelding bij mn klacht

Li
door LindaColsters Jul 16, 2019 om 22:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het inderdaad op verschillende manieren aan het proberen maar ook dan worden we niet te woord gestaan. Er wordt niet gereageerd op de klachten via het klachtenkompas of Facebook door cm cleaning

marita5
door marita5 Jul 16, 2019 om 22:43
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@lindacolsters , u schrijft : zie afbeelding bij mn klacht , ik zie geen afbeelding .

Li
door LindaColsters Jul 17, 2019 om 08:46
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als het goed is staat er tussen de reacties een foto van de advertentie. Het lukte me niet om hem boven bij de klacht te zetten..

gerbera
door gerbera - Jul 16, 2019 om 21:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

15 jaar garantie op wegblijven van onkruid? Kan wel kloppen als ze het over het verwijderde onkruid hebben, dat komt nooit meer terug. Maar ja de natuur is wispelturig, vogels die zaden uitpoepen, de wind die zaden aanbrengt en ga zo maar door.

Wat kan ik hiermee doen?

Ben bang dat u zelf op de knietjes moet om het "nieuwe" onkruid te verwijderen.
Overigen ben ik van mening dat onkruid niet bestaat, het zijn plantjes die daar staan waar u ze niet wilt hebben.

marita5
door marita5 - Jul 16, 2019 om 21:41
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hier nog een klacht , betreft ramen wassen door dit bedrijf .

Na een afspraak (via facebook advertentie) zijn alle ramen gewassen, er kwamen echter allemaal witte vlekjes op de ramen die de volgende dag goed zichtbaar waren. Nogmaals een bericht gestuurd en kreeg snel een reactie dat hij de volgende dag zou terugkomen en de ramen kosteloos zou wassen. Ook wilden we graag de zonnepanelen laten reinigen. Niet geweest, nog een app gestuurd en geen reactie! Op een gegeven moment beloofde hij de volgende dag te komen......nooit geweest! Ben er nu klaar mee en ik ben niet de enige, dit heb ik al op meerdere sites gelezen! Onbetrouwbaar en ik zoek wel een ander bedrijf!

Li
door LindaColsters Jul 16, 2019 om 22:01
3 Antwoorden / 1 Vragen

Toch raar dat als er zoveel mensen klachten over hebben hun op deze manier nog meer mensen kunne  bedonderen zonder dat er iets aan gedaan wordt?!

tijger1
door tijger1 Jul 16, 2019 om 23:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zonnepanelen reinigen, wat een overbodige zaak. Dat doet de regen.

costnix
door costnix Jul 17, 2019 om 12:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik laat mijn zonnenpanelen reinigen door de firma Pluvius. Ze doen de reiniging gratis en u kunt op hun app zien wanneer ze bij u langskomen voor de reiniging van uw panelen

marita5
door marita5 Jul 19, 2019 om 15:52
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@ruudolf , stop met deze onzin , u haalt alle topics naar boven . Over trol gesproken .

panter22
door panter22 - Jul 17, 2019 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

Zijn de tegels opnieuw gevoegd, net als in dit filmpje? Dan zouden de bestrating nu onkruidvrij moeten zijn,
https://www.jansenhoveniers.com/tuintips/bestrating-onkruidvrij

Li
door LindaColsters Jul 17, 2019 om 08:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet wat ze ermee gedaan hebben  weet alleen dat het pad vol onkruid staat..

Li
door LindaColsters - Jul 17, 2019 om 08:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Advertentie waar 15 jaar garantie wordt gegeven.

Li
door LindaColsters - Jul 17, 2019 om 08:39
3 Antwoorden / 1 Vragen
Li
door LindaColsters - Jul 17, 2019 om 08:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Advertentie waar 15 jaar garantie wordt gegeven

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 17, 2019 om 09:07
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Zie bij deze link en dien een klacht in: https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/wat-kan-ik-doen    Mogelijk kan dat er toe leiden dat het bedrijf wordt aangesproken op deze overduidelijke misleiding.
Echter geldt ook dat iedereen die op deze misleiding ingaat wel heel erg in sprookjes gelooft. Zelfs op gald aaneengesloten beton gaat het een en ander groeien bij geen onderhoud. Bovendien geldt de vraag wat dan onkruid is, gelet op het niut voor diverse soorten insecten waar onder bijen.
En ook dat bij een goede bodembedekker er ook weinig sprake zal zijn van 'onkruid'.

me
door mein33 - Jul 17, 2019 om 09:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR LINDACOLSTERS   Wij hebben vorig jaar onze tuin onkruid vrij laten maken.

Er is een groot verschil tussen "de tuin" en het terras en de betegelde tuinpaden.

Voor het verwijderen van ongewenst kruid in de voegen tussen de tegels zijn hele eenvoudige en spotgoedkope oplossingen voorhanden, alleen zonder 15 jr. garantie en het moet wel jaarlijks herhaald worden.

Gr
door Grunn1 - Jul 17, 2019 om 10:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je onkruid met wortel en al verwijderd dan komt deze niet terug. Die garantie kunnen ze wel geven. Garantie dat er geen onkruid komt van zaadjes die door de lucht worden aangevoerd is er natuurlijk nooit maar dit is ook niet het onkruid dat zij eruit hebben gehaald.
Garantie hierop is onmogelijk en iemand die een beetje nadenkt snapt dat ook wel.

Wil je gegarandeerd de komende jaren geen onkruid dan moet je een betonnen plaat in je tuin laten storten zonder naden alleen krijg je dan een probleem met de hemelwater afvoer.

Engelse drop
door Engelse drop - Jul 17, 2019 om 11:41
63 Antwoorden / 5 Vragen

Hoeveel roundup is daar gespoten

Engelse drop
door Engelse drop - Jul 17, 2019 om 11:52
63 Antwoorden / 5 Vragen

Dit voegzand komt 100% onkruidvrij  uit de zak , er zijn meer dingen die onkruidvrij uit een zak komen. Dit zand spoelt weg uit de voegen wordt door andere beestjes meegenomen. Blijft aan UW schoenen vast zitten als U de tuin uit loopt. Het zand wordt dus steeds minder, de ph waarde verandert ook. Door ontlasting van beestjes dus onkruid krijgt vanzelfsprekend weer de kans. Dit is duidelijk een geval , ik wil lezen wat ik graag zie.

Li
door LindaColsters Jul 17, 2019 om 12:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja dat klopt en vind ik ook logisch maar als iemand belooft het elke keer bij te komen werken als het nodig is ga ik ervan uit dat dat gedaan wordt..
En niet zoals andere klanten ook merken dat hij dingen belooft die niet nagekomen worden

gerbera
door gerbera - Jul 17, 2019 om 15:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Maar nu is de vraag welke heeft u uit laten voeren.
Is het Actie 2 dan is er sprake van langdurig? wegblijven van onkruid maar zeker geen 15 jaar.
Is het Actie 3 dan is op die uitvoering de 15 jaar garantie van toepassing.
En dat schermen met een "hoge PH (zuurgraad)waarde" kan ik wel om lachen deze is van allerlei omstandigheden afhankelijk. Er is gewoon een kiemremmend middel toegevoegd dat na een tijd, en stevige regenbuien, gewoon is uitgewerkt.
Ik denk  dat u voor dat geld wat de behandeling gekost heeft een redelijke hogedrukspuit had kunnen kopen en daarmee af en toe even de voegen schoon spuit.

kr
door kraanjan - Jul 18, 2019 om 09:17
16 Antwoorden / Vragen

Beste Linda,

Waarom heb je een tuin ? Zo te lezen kun je beter op een apartement wonen  heel hoog, met  balkon, dan heb je minder last van overwaaiend kruidzaden en vogels etc. die de zaden meenemen. En kun je tuinman met rust laten , zoals iedereen gegunt is.

lo
door lovewinnie - Jul 18, 2019 om 09:22
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Heb hier alles afgelopen lente laten bestraten en voegen met speciaal spul dicht laten smeren. Echter dan nog is er geen garantie dat er geen onkruid tussen de tegels door komt. Kans is alleen kleiner. 15 jaar garantie is natuurlijk een lachertje.

Wij moeten onze tuin elke week goed vegen met harde veger, dat geeft onkruid al minder kans. Tot nu toe (dus zeker 5mnd verder) enkel nog wat onkruid aan de zijkant, schutting moeten verwijderen

U bent gewoon gefopt. Hoop niet dat het te veel heeft gekost

simon55
door simon55 - Jul 18, 2019 om 10:31
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Onkruid , zoals u beschrijft bestaat niet. Alles wat in de natuur groeit zijn planten. Maar wat wij niet kennen , noemen we dan maar voor t gemak onkruid.

En wil t u er vanaf , neem n goede gasbrander , en brandt t dood , tot aan de wortel. Ik heb dat twee jaar gedaan , en zie ( en dan moet ik echt goed kijken ) , hier en daar n minuscuul klein sprietje.

Of strooi zout !!!