De
door Dennis002 Jun 25, 2018 om 19:35
Garantie & verzekeringen

Klacht aannemer

Onze badkamer lekt, de verbouwing is 5 jaar geleden gedaan, we hebben de kit laten vervangen, maar lekkage blijft. blijkt constructiefout (geen Lewisplaten gebruikt, was niet nodig volgens aannemer).De aannemer van Zoelen in Utrecht weigert onder garantie probleem op te lossen, omdat we eerst zelf de kit hebben laten vervangen.
Lijkt me lamlendig, de lekkage was er voordat de kit werd vervangen en de vloer veert.
De klachtencommissie waar de aannemer is aangesloten geeft aan dat de schade is ontstaan voordat de aannemer van Zoelen bij de klachtencommissie was aangesloten.
Wie heeft er nog suggesties, van aannemer van Zoelen gaat geen oplossing komen..

2471 7 Rapporteer

ma
door maarten heest - Jun 25, 2018 om 19:50
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dennis, is uw inboedel/opstalverzekering in beeld geweest gedurende die periode van klachten? Zo niet, alsnog contact opnemen denk ik. Verder: hebt u een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik daar aankloppen. Het draait om de vraag of nu na een aantal verstreken jaren aan te tonen is wat nu exact de oorzaak van de lekkage is. Dat is vaak een spel tussen experts... Succes.

De
door Dennis002 Jun 25, 2018 om 19:54
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Maarten
De expert van de verzekering heef verklaard dat er een constructiefout is en dat we de aannemer moeten aanspreken en ze vergoeden alleen de kosten van het overschilderen. Helaas bleek ik geen rechtsbijstand te hebben.

marita5
door marita5 - Jun 25, 2018 om 20:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Dennis002 ,

U heeft geen rechtsbijstandverzekering , neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact/#

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2018 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt/had u dan een houten vloer in de badkamer en is daar gewoon beton op gestort of betegeld?

En van wat hebt u de kit laten vervangen? Van het bad? U kon toch controleren dat de lekkage daar niet van kwam. En goed kit gaat wel meer dan 20 jaar mee. En waarom hebt u toen die aannemer niet ingeschakeld?

Als de vloer veert, moeten de voegen ook gebarsten zijn. Loopt er dan ook gewoon water over die vloer?

De
door Dennis002 Jun 25, 2018 om 20:51
Antwoorden / 1 Vragen

Het is lekkage van de douchecel, een in de buurt gevestigde erkende installateur adviseerde eerst de kit te vervangen. Zelf ben ik leek in dit soort zaken, daarom haal je er een vakman bij dacht ik..De aannemer heeft permacelplaten op een houten vloer gelegd.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2018 om 21:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die platen zijn voor wanden en plafonds

https://www.fermacell.nl/gipsvezelplaat_1839.php

Maar hij heeft die op de vloer gelegd en daarover getegeld? Of is daarop een douchecabine geplaatst?

De
door Dennis002 Jun 25, 2018 om 21:11
Antwoorden / 1 Vragen

getegeld op de permacelplaten

tijger1
door tijger1 Jun 25, 2018 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dus echt foute boel. Komt nooit meer goed. Die vloer moet er dus uit.

 Volg het advies van Marita5 op en ga naar het JL en laat u adviseren wat te doen.

panter22
door panter22 - Jun 26, 2018 om 08:58
6599 Antwoorden / Vragen

Je schrijft dat de badkamer lekt. Waar zie je dan water? Op de overloop?

Op een fermacell vloer kun je wel tegelen.

1. Ik wil een houten vloer gaan tegelen. Kan ik een fermacell Gipsvezelplaat op de vloer schroeven en deze betegelen?Voor vloeren afwerkbaar te maken hebben we het fermacell Vloerelement. Dit is een zwevend gelegde plaat die door middel van een liplas aan elkaar wordt gemonteerd. Er wordt eigenlijk een hele grote plaat gemaakt in de ruimte. Deze kan worden afgewerkt met diverse soorten afwerkingen waaronder tegelwerk.
https://www.fermacell.nl/vloeren.php

Lekt de vloerverwarming misschien?
https://www.fermacell.nl/vloerelementen_1303.php

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2018 om 18:48
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de al gegeven antwoorden maar in uw nadeel is m.i. wel sdat u eerst zelf aan het afkittebn bent geslagen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2018 om 18:48
16827 Antwoorden / 202 Vragen

dat ipv dsat