El
door EllenA62 Oct 5, 2017 om 17:07
Garantie & verzekeringen

Klacht over Xcellent Horse Insurance.

Graag zou ik willen weten of er meerdere klachten bij Kassa zijn binnengekomen over een verzekering voor ziektekosten bij paarden: Xcellent Horse Insurance (voorheen Hippo Zorg).

Enkele jaren geleden is Hippo Zorg overgenomen door Xcellent Horse Insurance en sinds die tijd is er gedoe met het indienen of eigenlijk met het vergoeden van ziektekosten nota's en nota's worden regelmatig niet vergoed.

Toen Hippo Zorg overgenomen werd door Xcellent Horse Insurance werd er overgegaan op nieuwe voorwaarden waarover ik als klant van tevoren niet werd geinformeerd. Ik kreeg op een gegeven moment een brief waarin vermeld stond dat er onder een nieuwe naam werd doorgegaan en dat mijn verzekering vanaf die dag onder de nieuwe voorwaarden zou vallen.
Ik had mijn paard jarenlang bij Hippo Zorg verzekerd en was hier zeer tevreden over. Er was nooit gedoe over vergoedingen. Nu, wanneer er een dierenartsrekening is, en ik van tevoren heb gemeld dat ik de dierenarts moet laten komen, wordt er heel vaak moeilijk gedaan over de te vergoeden kosten.

Mijn paard is nu zelfs op een pees helemaal uitgesloten van de verzekering omdat hij daar een peesblessure heeft. Deze blessure was in april 2017 helemaal genezen maar in juli bleek mijn paard wederom een blessure te hebben. Deze wordt nu als chronisch bestempeld en mijn paard is op die pees helemaal uitgesloten van de verzekering.
Ik vraag me af of dit allemaal maar kan en ik weet zeker dat er meer mensen zijn met klachten over deze maatschappij.

Ik kan zo 10 mensen opnoemen die ook klachten hebben en ik weet zeker dat ik nog veel meer mensen met klachten kan vinden.

Kunt u me zeggen hoe ik te werk kan gaan om de hele gang van zaken bij deze maatschappij eens aan de kaak te stellen?

Bij voorbaat dank.

met vriendelijke groet,

Ellen Aldewereld

4434 4 Rapporteer

ge
door george321 - Oct 5, 2017 om 17:52
390 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u me zeggen hoe ik te werk kan gaan om de hele gang van zaken bij deze maatschappij eens aan de kaak te stellen?

 U was op de hoogte van de nieuwe verzekering met de bijbehorende nieuwe voorwaarden. Die heeft u kennelijk niet gevraagd/gelezen/ontvangen. U had 'toen' kunnen stoppen met deze verzekering, dat heeft u kennelijk niet gedaan.
Achteraf ontevreden zijn over die nieuwe voorwaarden heeft u aan uzelf te danken. Dus het aan de kaak stellen lijkt mij niet verstandig. Die andere 10 mensen hebben dus kennelijk ook niet de nieuwe voorwaarden gelezen/opgevraagd/gegoogled.

tijger1
door tijger1 - Oct 5, 2017 om 18:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt al 10 mensen opnoemen die klachten hebben. Wat moet u dan nog met eventuele klachten van hier?

U hebt jaren geleden de nieuwe voorwaarden gekregen. Als u daarmee niet akkoord kon gaan, had u simpel moeten opzeggen en elders een nieuwe verzekering moeten afsluiten.

En het uitsluiten van die pees, lijkt me logisch. In april "genezen", maar in juli weer een blessure, dus dat schiet niet op.

Bevalt die verzekering niet? Zeg op.

kv
door kvjapio - Oct 5, 2017 om 19:20
281 Antwoorden / Vragen

Vervelend dat u met de nieuwe verzekering problemen heeft. Maar blijkbaar heeft u zelf (stilzwijgend) met de nieuwe voorwaarden ingestemd. Het lastige met algemene voorwaarden is dat de opsteller vaak het van tevoren inlichten van derden uitsluit. En u heeft zo te lezen uw ongenoegen al eens aan de orde gesteld. Dan blijft er maar een oplossing: een andere verzekering zoeken.

aurora1
door aurora1 - Oct 5, 2017 om 23:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is met elke nieuwe verzekering het geval, dat bestaande problemen niet verzekerd zijn.
Dit probleem bestond al en lijkt inderdaad chronisch te zijn.
Wat met nog meer mensen wilt dan die 10 is me niet echt duidelijk, net zo min als me duidelijk is wat die 10 klachten voor u van nut zijn.
Ga naar een paardenforum o.i.d. voor medestanders, maar of u daar iets aan heeft betwijfel ik.
Zeg anders deze verzekering op als die totaal niet (meer) bevalt, en zoek een andere verzekering. Maar daarvoor zal gelden wat ik in mijn eerste zin meldde: bestaande problemen zullen niet verzekerd zijn.