Klacht over Xcellent Horse Insurance.
Graag zou ik willen weten of er meerdere klachten bij Kassa zijn binnengekomen over een verzekering voor ziektekosten bij paarden: Xcellent Horse Insurance (voorheen Hippo Zorg).
Enkele jaren geleden is Hippo Zorg overgenomen door Xcellent Horse Insurance en sinds die tijd is er gedoe met het indienen of eigenlijk met het vergoeden van ziektekosten nota's en nota's worden regelmatig niet vergoed.
Toen Hippo Zorg overgenomen werd door Xcellent Horse Insurance werd er overgegaan op nieuwe voorwaarden waarover ik als klant van tevoren niet werd geinformeerd. Ik kreeg op een gegeven moment een brief waarin vermeld stond dat er onder een nieuwe naam werd doorgegaan en dat mijn verzekering vanaf die dag onder de nieuwe voorwaarden zou vallen.
Ik had mijn paard jarenlang bij Hippo Zorg verzekerd en was hier zeer tevreden over. Er was nooit gedoe over vergoedingen. Nu, wanneer er een dierenartsrekening is, en ik van tevoren heb gemeld dat ik de dierenarts moet laten komen, wordt er heel vaak moeilijk gedaan over de te vergoeden kosten.
Mijn paard is nu zelfs op een pees helemaal uitgesloten van de verzekering omdat hij daar een peesblessure heeft. Deze blessure was in april 2017 helemaal genezen maar in juli bleek mijn paard wederom een blessure te hebben. Deze wordt nu als chronisch bestempeld en mijn paard is op die pees helemaal uitgesloten van de verzekering.
Ik vraag me af of dit allemaal maar kan en ik weet zeker dat er meer mensen zijn met klachten over deze maatschappij.
Ik kan zo 10 mensen opnoemen die ook klachten hebben en ik weet zeker dat ik nog veel meer mensen met klachten kan vinden.
Kunt u me zeggen hoe ik te werk kan gaan om de hele gang van zaken bij deze maatschappij eens aan de kaak te stellen?
Bij voorbaat dank.
met vriendelijke groet,
Ellen Aldewereld
Kunt u me zeggen hoe ik te werk kan gaan om de hele gang van zaken bij deze maatschappij eens aan de kaak te stellen?
U was op de hoogte van de nieuwe verzekering met de bijbehorende nieuwe voorwaarden. Die heeft u kennelijk niet gevraagd/gelezen/ontvangen. U had 'toen' kunnen stoppen met deze verzekering, dat heeft u kennelijk niet gedaan.
Achteraf ontevreden zijn over die nieuwe voorwaarden heeft u aan uzelf te danken. Dus het aan de kaak stellen lijkt mij niet verstandig. Die andere 10 mensen hebben dus kennelijk ook niet de nieuwe voorwaarden gelezen/opgevraagd/gegoogled.
U kunt al 10 mensen opnoemen die klachten hebben. Wat moet u dan nog met eventuele klachten van hier?
U hebt jaren geleden de nieuwe voorwaarden gekregen. Als u daarmee niet akkoord kon gaan, had u simpel moeten opzeggen en elders een nieuwe verzekering moeten afsluiten.
En het uitsluiten van die pees, lijkt me logisch. In april "genezen", maar in juli weer een blessure, dus dat schiet niet op.
Bevalt die verzekering niet? Zeg op.
Vervelend dat u met de nieuwe verzekering problemen heeft. Maar blijkbaar heeft u zelf (stilzwijgend) met de nieuwe voorwaarden ingestemd. Het lastige met algemene voorwaarden is dat de opsteller vaak het van tevoren inlichten van derden uitsluit. En u heeft zo te lezen uw ongenoegen al eens aan de orde gesteld. Dan blijft er maar een oplossing: een andere verzekering zoeken.
Dat is met elke nieuwe verzekering het geval, dat bestaande problemen niet verzekerd zijn.
Dit probleem bestond al en lijkt inderdaad chronisch te zijn.
Wat met nog meer mensen wilt dan die 10 is me niet echt duidelijk, net zo min als me duidelijk is wat die 10 klachten voor u van nut zijn.
Ga naar een paardenforum o.i.d. voor medestanders, maar of u daar iets aan heeft betwijfel ik.
Zeg anders deze verzekering op als die totaal niet (meer) bevalt, en zoek een andere verzekering. Maar daarvoor zal gelden wat ik in mijn eerste zin meldde: bestaande problemen zullen niet verzekerd zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer