ka
door kalinka Jun 1, 2019 om 15:37
Garantie & verzekeringen

Kosten huisdierenverzekering bijna met 50% gestegen

Ik heb 2 hondjes met de respectabele leeftijd van 12 jaar, eigenlijk weinig kosten aan gehad met de jaren maar wel altijd een verzekering gehad met ze.
Nu kreeg ik van de week een verlenging door en werd de premie ipv 24,68 nu 36,51 per hondje ze geven ook aan naarmate ze ouder worden ze duurder in de verzekering worden, maar je hebt met honden niet de luxe om een andere verzekering uit te zoeken omdat je alles maar kan verzekeren tot 7 jaar.
Kan het zomaar dat Aegon zomaar de prijzen zo enorm verhoogd?

Groet Kalinka

3146 10 Rapporteer

pe
door peentjes - Jun 1, 2019 om 15:41
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ja. De verzekeraar dekt risico's af. Als ze vinden dat die hoger worden dan stijgt de prijs.

tijger1
door tijger1 - Jun 1, 2019 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag zomaar. Maar u mag de verzekering ook opzeggen. Ik neem aan dat dat de premie per maand is en dat er ook nog een eigen risico is, plus dat een aantal zaken niet gedekt zullen zijn.

Voor dat bedrag kunt u heel wat kosten maken bij de dierenarts.

marita5
door marita5 - Jun 1, 2019 om 16:17
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kalinka ,

Kan het zomaar dat Aegon zomaar de prijzen zo enorm verhoogd?

Ja , staat ook in de voorwaarden .

7. Jaarlijkse indexering en verouderingstoeslag

Elk jaar op de hoofdpremievervaldatum gaat de premie omhoog door het ouder worden van uw huisdier. Dat noemen wij de verouderingstoeslag. Daarnaast bekijken wij ieder jaar of de premies en/of de verzekerde bedragen aangepast moeten worden aan de prijsontwikkelingen van dierenartsen of spullen. Dat noemen wij indexeren. Gaan wij indexeren? Dan passen wij de premies en/of verzekerde bedragen aan..

polisvoorwaarden huisdierenverzekering nr. 3027.pdf

edrick3
door edrick3 - Jun 1, 2019 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan het zomaar dat Aegon zomaar de prijzen zo enorm verhoogd?

Ja, dat kan 'zomaar' en dan kun je daar al dan niet akkoord mee gaan.
Zie de verzekeringsvoorwaarden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 1, 2019 om 17:56
16838 Antwoorden / 202 Vragen

kassa@bnnvara.nl  als link om uw melding te doen als 'prijspakker van de week)

ma
door marleenvanh - Jun 3, 2019 om 13:19
451 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals: Huisdierenverzekeringen zijn -een milde vorm van- OPLICHTERIJ. Jonge gezonde dieren (die meestal niet of nauwelijks medische zorg nodig hebben) kun je prima verzekeren ja, maar oudere dieren kun je OF helemaal niet verzekeren OF het is heel duur. Zodra het met de huisdier-ziektekostenverzekeringen net zo goed geregeld wordt als ziektekosteverzekeringen voor kinderen. Die willen mensen ook ZELF hebben nietwaar?! Dan is het een verzekering waar je als huisdieren vader en/of moeder iets aan hebt.

aurora1
door aurora1 Jun 3, 2019 om 15:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou eens opzoeken wat de betekenis van oplichten is, daar lijkt u geen idee van te hebben.
Een mogelijkheid is ook om (vooraf) te sparen voor het geval er kosten voor het huisdier gemaakt moeten worden.
Huisdierverzekering net zoals die voor kinderen is? Hoe verzint u het?
Niemand is verplicht een huisdierenverzekering te nemen. De kosten van de premie kunnen beter gespaard worden “ voor het geval dat. Als men zich geen huisdier kan veroorloven met alle mogelijke kosten en het werk eraan, dan maar beter geen huisdier nemen?

agapon1951
door agapon1951 - Jun 3, 2019 om 16:15
169 Antwoorden / Vragen

Dat was dus 25 x 12 = 300 per jaar x 12 = 3600 euro met niet eens een volledige dekking en ook nog eens een eigen risisco.
Wat ik doe is van een jonge hond ieder maand 50 euro opzij en betaald dar de kosten van. 12 x 50 = 600 per jaar x 12 = 7200 euro
dit is voldoende om nodige dekking te geven, overige kosten (medicijnen) moet je toch zelf betalen zoals inentingen en een eigen risisco die dusdaniog is dat de kosten meestal hierin vallen.  Mocht het hondje huisdier gezond blijven toto overlijden blijft het aan jou strijkstok hangen en niet aan die van een onvoldoende verzekering. Wel bij iedere aanschaf huisdier deze grondig laten checken en ook goed nakijken of deze niet van een louge fokker komt. De kosten kunnen anders schrikbarend worden.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2019 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Typisch iets voor Nederlanders, alles maar verzekeren, maar een eigen reserve kweken, ho maar.

ho
door holy53 Jun 3, 2019 om 16:26
68 Antwoorden / 1 Vragen

Afzeiken ook typisch nederlands?

tijger1
door tijger1 Jun 3, 2019 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men geeft zijn geld liever aan een verzekeringsmaatschappij, dan het in eigen beheer te houden.

1paul
door 1paul - Jun 3, 2019 om 16:41
3141 Antwoorden / 0 Vragen
lo
door lovewinnie - Jun 3, 2019 om 18:41
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat staat toch ook in de voorwaarde. Dit is bijna bij alle verzekeraars zo. Drm besloten hier zelf niet aan mee te doen. Verzekering zou voor onze hond 23 euro  kosten (afsluiten als puppy) & met 12 jaar 30 euro.
Wij hebben besloten elke maand 25 euro opzij te zetten ipv verzekeren.
Onze hond is nu 6 jaar en ik 2x dierenarts na voor onstoken oog, inentingen elk jaar en sterilicatie Inc baarmoeder verwijderen. Allemaal uit spaarpotje. Rest staat opzij en sparen lekker verder. Is toch 300 per jaar. Gebruiken we het niet houdt ik geld over, wordt de hond ziek dan kunnen we haar laten helpen.

Heeft u nu niks meer aan maar wellicht voor de toekomst. U staat nu voor het blok. Overstappen kost u waarschijnlijk meer dan blijven als ze u honden op leeftijd al accepteren