Levensverzekering niet te vinden?
Goedemiddag,
Vraag: onlangs is mijn moeder overleden.
Bij Reaal was ze verzekerd.
Nu blijkt EEN levensverzekerigs polis bij Reaal niet "bekend" te zijn. Deze polis is in 1982 afgesloten en heeft gelopen tot eind 2007. Bij overlijden zou direct 3500 gulden worden uitgekeerd. Mijn vader heeft destijds een identieke verzekering afgesloten voor zichzelf. De beide polissen zijn in 1982 via 't Hooge Huys afgesloten. Navraag bij Reaal en ook de assurantieadviseur hebben tot nu toe nog niets opgeleverd. Het zou erg triest zijn als van beide polissen niets meer is terug te vinden in de beide administraties, wel 25 jaar premie betaald en op het moment dat je het nodig hebt krijg je nul op request!
Ik heb eens bij KIFID geinformeerd maar dit zou bij een aanvraag wel eens enkele maanden kunnen gaan duren eer zij een aanvraag kunnen behandelen.
Volgens mijn vader heeft hij nimmer de polis(sen) afgekocht!...
Vraag: zijn er mensen die misschien ook een dergelijk probleem hebben ( gehad ) en hoe is het dan tot een oplossing gekomen? ....ik ben voor elk antwoord dankbaar.
Hopende op een spordig antwoord verblijf ik met vriendelijke groeten,
Chris, Heerlen
Kunt u de polis nog ergens vinden dus voorwaarden doorlezen? Sommige levensverzekeringen keren bijv uit als je overlijdt voor een bepaalde leeftijd.
Bijv ga je dood voor leeftijd van 65 /75/85 krijg je nabestaande a10.000 euro. Na overlijden 65/75/85e verjaardag is polis niks meer waard. Levens verzekering heeft vaak Max leeftijd waarbij uitgekeerd wordt en daarna is polis niks meer waard. De afschrijvingen stoppen ook automatisch. Is er nog steeds tot aan overlijden elke maand voor betaald horen ze gewoon uit te keren en kun je er van uit gaan dat polis nog liep.
De vraag is dus, werd er tot overlijden gewoon elke maand /kwartaal/jaar nog premie betaald
Is gewoon een sommenverzekering met een einddatum van premiebetaling. Polus komt tot uitkering als iemand overlijdt.
Was het geen overlijdensrisicoverzekering?
Kijk eens hier: https://www.google.nl/search?q=oude+polissen&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=ALGnWpS9GciV8QeU5J-ABA
Ter info: https://www.uitvaartverzekering.nl/onderwerpen/oude-polissen
Ik neem aan dat het hier gaat over sommenverzekeringen die tot uitkering komen als de verzekerde overlijdt. In de volksmond begrafenis verzekering genoemd.
Als die verzekeringen van uw vader en moeder tegelijkertijd afgesloten zijn, hebben zij wellicht een opvolgend polisnummer. U schrijft dat één verzekering niet bekend is bij Reaal. Betekent dat, dat u de andere polis wel hebt, of heeft alleen Reaal die boven water kunnen krijgen?
Ook schrijft u dat tot en met 2007 premie betaald is.
Ongetwijfeld zullen uw ouders de bankafschriften van dat jaar niet meer hebben, maar wellicht weet uw vader nog of die premie jaarlijks of met een andere periode betaald werd en of dat met een automatische incasso ging. Dan kan uw vader misschien bij de bank een afschrift opvragen van die periode, zijn wel kosten aan verbonden.
Maar dan is het bestaan van die polis aan te tonen.
Bij het Kifid bent u vooralsnog aan het verkeerde adres, want daarvoor hebt u echt een polisnummer nodig.
Ik neem aan dat u met assurantieadviseur de tussenpersoon bedoelt. Dat moet dan wel een “nieuwe” zijn, want de bij de oude moeten die polissen in het systeem staan.
@tijger1. Banken hebben zich verplicht afschrijvingen tot 7 jaar te bewaren, dit is dus wat te laat.
@tenormin. Ze hebben ze wel langer, maar dat staat anders opgeslagen en kost dus meer moeite en geld om boven water te krijgen.
Maar is overigens niet van belang, want de Ts heeft de polissen en begint hier te vragen, voordat hij ze gelezen heeft.
Misschien kunt U nog een oud bank of betaal afschrift vinden waar een polisnummer opstaat. Begin vorig jaar toen mijn moeder overleed
vonden we ergens tussen de oude papieren nog een polis van een maatschappij die ook al heel lang geleden is overgenomen,
Uit te keren bij overlijden: Honderd gulden. Afgesloten bij haar geboorte in 1928 !!!!!
Die oude polis en een recente polis afgegeven aan de begrafenis ondernemer. Na een paar weken kregen wij zijn rekening waarin deze
twee polissen keurig in mindering waren gebracht.
Maar zoals enkele andere be-antwoorders ook al hebben aangegeven. Wat staat (stond?) er in de polis voorwaarden?
Bij overlijden ongeacht wanneer en waardoor, of bij overlijden voor de leeftijd van XX jaar.
In dat laatste geval kan het kloppen dat er niets wordt uitgekeerd dan is uw moeder waarschijnlijk ouder geworden dan de
eindleeftijd op die betreffende polis.
Het is geen overlijdensrisico verzekering.
Het Hooge Huys en ook Reaal werken alleen met tussenpersonen. Wellicht kan Reaal nagaan via welke tussenpersoon de polis die ze wel hebben in eerste instantie liep en in die administratie, die echt bewaard moest blijven, verder zoeken.
En thuis maar alle laden en kasten overhoop halen.
tijger@
volgens mij staat in de vraag:
Het zou erg triest zijn als van beide polissen niets meer is terug te vinden in de beide administraties,
wel 25 jaar premie betaald en op het moment dat je het nodig hebt krijg je nul op request!
De Ts schrijft: nu blijkt 1 polis niet bekend te zijn.
Gecondoleerd met het verlies van uw moeder.
Het enige wat u m.b.t. die verzekeringen kunt doen is de administratie van uw ouders na te pluizen, want er bestaat geen landelijke administratie van afgesloten verzekeringen. Kijk of u polissen en/of correspondentie en betaling van premies vindt van beide genoemde verzekeraars. Zijn die er niet, dan is de kans dat uw ouders nog verzekerd zijn uiterst klein. Hebben uw ouders geen aanwijzingen op een veilige plek voor u neergelegd die u na hun overlijden nodig heeft? Misschien zitten ze dan daar tussen.
Hallo,
Bedankt voor jullie antwoorden. Om het kort te houden: ik heb inderdaad een polisblad van mijn moeder alsook van mijn vader, met opeenvolgende polisnummers!.... ik kan uit de tekst opmaken dat bij overlijden direct 3500,- ( gulden ) wordt uitgekeerd. Beide polissen zijn gestuurd naar Reaal en ook tussenpersoon. En van beide nog geen reactie hierop gekregen. Mocht er NIETS worden uitgekeerd vanwege verloop dan had men toch op zijn minst dit kunnen mededelen!
Zelf heb ik bijv. voor mijn vrouw en mij bij Zwitsers Leven een verzekering lopen die loopt tot 2023. Wij krijgen dan een uitkering die vaststaat, maar mocht een van ons beiden VOOR eindatum overlijden dan weten wij wat de uitkering zal zijn, dit staat duidelijk vermeld op deze polis.....en dit stukje tekst tref ik nergens aan op de polissen van zowel mijn moeder als vader.
Ik zal voor zekerheid eens kijken op achterzijde van de polisbladen, hierop staan de voorwaarden vermeld. Dan kom ik hier nog eens op terug middels een berichtje...zal ik dan doen donderdag a.s
Groetjes,
Chris, Heerlen
Ik zal voor zekerheid eens kijken op achterzijde van de polisbladen, hierop staan de voorwaarden vermeld.
Dat had je natuurlijk meteen moeten doen!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer