Levensverzekering wordt niet uitbetaald
Ik ben het bezit van in 1985 premievrij gemaakte levensverzekering. welke bij in leven zijnde in maart 2011 of eerder bij overlijden voor maart 2011 tot uitbetaling zou komen. Heb hiervan een een bevestiging in tweevoud van nn.nl. De originele polis is op verzoek teruggezonden naar de maatschappij voor hun zeggen aantekeningen. Ik heb de maatschappij gebeld en kon mij vertellen dat dat polisnummer niet meer bestaat.(vernietigd) ? Wat moet ik hier nu mee?
Heeft u eerst een copy voordat u hem aangetekend heeft verzonden.DAn kan u alsnog bewijzen dat u een polis heeft verzonden . IK heb zel op mijn 65 ook een levens verzekering uit betaald gekregen maar moest ook het orgineel verzenden maar ik heb het dus op die manier gedaan. Het geld was binnen 14 dagen op mijn rekenig gestort waarvan ik het nummer had mee gestuurd
U zegt op verzoek ingezonden. Wie heeft dat verzoek gedaan en waarom? Was dat verzoek telefonisch of schriftelijk?
Is dat al een jaar geleden gebeurd of pas kort? U hebt een bevestiging in tweevoud zegt u. Wat omvat die bevestiging?
=valerius-2 schreef op maandag 25 feb 2013, 17:57: Heeft u eerst een copy voordat u hem aangetekend heeft verzonden.DAn kan u alsnog bewijzen dat u een polis heeft verzonden . IK heb zel op mijn 65 ook een levens verzekering uit betaald gekregen maar moest ook het orgineel verzenden maar ik heb het dus op die manier gedaan. Het geld was binnen 14 dagen op mijn rekenig gestort waarvan ik het nummer had mee gestuurd
Helaas heb ik geen idee of het aangetekend is gebeurd. Het is bijna 30 jaar geleden
[quote=harschu schreef op maandag 25 feb 2013, 19:04].[quote=valerius-2 schreef op maandag 25 feb 2013, 17:57]Heeft u eerst een copy voordat u hem aangetekend heeft verzonden.DAn kan u alsnog bewijzen dat u een polis heeft verzonden . IK heb zel op mijn 65 ook een levens verzekering uit betaald gekregen maar moest ook het orgineel verzenden maar ik heb het dus op die manier gedaan. Het geld was binnen 14 dagen op mijn rekenig gestort waarvan ik het nummer had mee gestuurd
Helaas heb ik geen idee of het aangetekend is gebeurd. Het is bijna 30 jaar geleden
Dan is er niets te bewijzen en is het moeilijk om nu verhaal te halen.
U hebt dus blijkbaar nooit meer de polis terug ontvangen, met de aantekening dat hij premievrij gemaakt is, maar u hebt een bevestiging in tweevoud. Daar moet dus het polisnummer opstaan. Wat staat er verder in die bevestiging?
Die is nu wel heel belangrijk.
[quote=tijger1 schreef op maandag 25 feb 2013, 18:12]U zegt op verzoek ingezonden. Wie heeft dat verzoek gedaan en waarom? Was dat verzoek telefonisch of schriftelijk?
Is dat al een jaar geleden gebeurd of pas kort? U hebt een bevestiging in tweevoud zegt u. Wat omvat die bevestiging?
Dat verzoek kwam van de maatschappij en dat was in 1985. En wat die bevestiging betreft dat is een brief aan mij gericht met de mededeling dat de polis premievrij is gemaakt met tevens een verzoek tot terugsturen van de polis voor het maken van aantekeningen e.d. en het aanhangselnu nog in mijn bezit betrof het uit te betalen bedrag in guldens welliswaar op de door mij aangegeven data. (zie vraag)
Op die bevestiging moet toch het polisnummer staan. En er staat dus ook op welk bedrag u uitbetaald krijgt? Wees op deze brief zeer zuinig.
Hoe hebt u de zaak nu, of verleden jaar, aanhangig gemaakt bij NN? Bent u gewoon gaan bellen , of hebt u geschreven? Hebt u een kopie van deze brief meegestuurd?
[quote=tijger1 schreef op maandag 25 feb 2013, 19:20]Op die bevestiging moet toch het polisnummer staan. En er staat dus ook op welk bedrag u uitbetaald krijgt? Wees op deze brief zeer zuinig.
Hoe hebt u de zaak nu, of verleden jaar, aanhangig gemaakt bij NN? Bent u gewoon gaan bellen , of hebt u geschreven? Hebt u een kopie van deze brief meegestuurd?
Klopt allemaal
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
Continue, dag en nacht berichtjesvan Norton Antivirus
Ik heb al een andere Antivirus en wil dus geen abonnement van Norton, maar melding hierover om te stoppen lukt mij niet Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer