we
door wedergeborene Feb 24, 2016 om 21:19
Garantie & verzekeringen

Mag een coating van brillenglazen zomaar loslaten cq barsten?

Bij een gerenommeerde opticien een dure bril aangeschaft. Na een periode van circa 2 jaar begon het rechterglas barstjes/ajourpatroontjes te vertonen. In de eerste instantie had ik hier geen last van. Het werd alleen erger en ook het linkerglas begon dit euvel te vertonen. Net had geen effect op mijn veraf/dichtbij zien, maar het beeld werd wel hoe langer hoe waziger. Ben naar de opticien gegaan en gevraagd wat er aan de hand was. :
De coating laat los, was het antwoord. ????????????????????? En hoe kan dat gebeuren was mijn vraag.Tja, daar moest mevrouw even over denken : Heeft u in een sauna gezeten? Hahahaha, een grapje? Nee hoor serieuze vraag.Bij extreme hitte kan de coating loslaten.  Nou nee mevrouw, ik ga niet naar een sauna en zeker niet met mijn bril op. Ja en daar komt die dan: ik geef u weinig kans , want de garantie is verlopen. Ik ga contact opnemen met de "fabriek"en bel u dan terug.
Ten eerste: een coating loslaten bij extreme hitte..........................?
Ten tweede: garantie???? Leuk hoor, maar niet voor dit soort zaken. Ik vind het buitengewoon vreemd , dat een coating kan loslaten. Voor mij is dit een fabrieksfout. Ik draag al jaren een bril en dit is nog nooit gebeurd. Bij Specsavers NOOIT problemen, Pearl NOOIT problemen en bij deze gerenommerde opticien dit verhaal bij een bril van ca 700,00 euro. Wat zijn mijn rechten?

25280 4 Rapporteer

costnix
door costnix - Feb 24, 2016 om 21:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hier is wat informatie ove coating op brillenglazen:

http://www.brillenglazen.info/bril-kwaliteit/coatings-op-brillenglazen

ch
door chrisd1 - Feb 24, 2016 om 21:34
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een bril van ca. E 700 (van de Pearl), waarvan de coating na 2 jr afkwam: nieuwe glazen; na 2 jaar precies hetzelfde; loop nu al weer een paar met gevlekte glazen

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 24, 2016 om 22:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U bent buiten de reguliere garantie, u zult nu zelf moeten aantonen dat het probleem in de coating zit en niet door u is veroorzaakt. Ben bang dat dit heel lastig gaat worden.
Succes in ieder geval.
Diewilik

gsm
door gsm - Feb 24, 2016 om 22:15
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij Pearl een keer meegemaakt en zondermeer nieuwe glazen gekregen (fabrieksfout in de coating).