ki
door kikibrigitte Mar 14, 2018 om 19:04
Garantie & verzekeringen

Mag een verzekeraar een verzekering afdwingen die ik niet heb afgesloten

er is een verzekering afgesloten op een adres waarop ik nooit gewoond heb en ze hebben eigenhandig gegevens aangepast op die aanvraag omdat de opgegeven gegevens niet klopten. Het adres was niet correct qua straat en postcode, dit hebben ze aangepast.

Ze hebben aan de hand van deze niet door mij gedane aanvraag mijn gegevens gewijzigd.  (ik vermoed dat iemand een aanvraag heeft gedaan op mijn naam maar niet alle gegevens had) nu heb ik de begeleidende mail opgevraagd bij de polis maar die kunnen ze mij niet verstrekken.

Op mijn vraag of zij eigenhandig persoonsgegevens van mij mogen wijzigen zonder mij te raadplegen gaan ze niet op in.

Ook mijn vraag of dat het niet kloppen van de gegevens op de aanvraag een trigger had moeten zijn dat er iets niet klopt krijg ik geen antwoord.

Ze weigeren de onrechtmatige geïncasseerde bedragen terug te storten of mijn vragen te beantwoorden.

1271 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2018 om 19:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan je niet meer storneren dan? Dat zou ik in dit geval zeker doen. Anders naar je bank voor een melding onterechte incasso.

Als je die verzekering niet hebt afgesloten, dan sta je natuurlijk volledig in je recht.

getty
door getty - Mar 14, 2018 om 19:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Masr hoe kunnen ze dan geld incasseren?

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2018 om 19:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is het toch heel simpel? U hebt geen verzekering afgesloten, schrijft u,maar ze hebben wel premie geïncasseerd?

Met een muisklik kunt u ten onrechte gincasseerde gelden tot 56 dagen terug op uw rekening storneren en u kunt met een muisklik het bankrekeningnummer van die verzekeraar blokkeren. Probleem opgelost.

Zijn de incasso’s van langer terug, dan moet u bij uw bank een Melding Onterechte Incasso starten.
komt het van 13 maanden terug.

Maar ik denk dat er wel meer achter zit dan dat u schrijft.

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2018 om 19:44
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Wel vreemd dat 'iemand, op mijn naam, niet alle gegevens had', maar wel uw juiste - met IBAN -  bankrekening nummer had/heeft.

diumenge
door diumenge Mar 14, 2018 om 20:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Alsof het zo moeilijk is om achter iemands bankrekeningnummer te komen...

tenormin
door tenormin Mar 14, 2018 om 20:15
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien niet @diumenge, maar ik zou er niet gemakkelijk achter kunnen komen. Vertel eens, hoe gaat zoiets... ;-)

diumenge
door diumenge Mar 14, 2018 om 20:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS denkt dat iemand de aanvraag op haar naam heeft gedaan, als dat zo is dan is dat met 99% zekerheid een bekende van haar. Die bekende heeft misschien ooit een betaling van haar ontvangen of aan haar gedaan, of de bankpas of administratie gezien. Ik ken ook van veel familie, vrienden en kennissen hun rekeningnummer omdat ik ooit wel eens iets naar ze heb overgemaakt of zij iets naar mij hebben overgemaakt.

tenormin
door tenormin Mar 14, 2018 om 20:42
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Bij mij vallen kwartjes inderdaad langzaam: maar nu begrijp ik het @diumenge; van familie, vrienden en kennissen heb ik ook banknummers, alleen: daar ga ik zorgvuldig mee om. M.a.w. @kikibrigitte is misschien wel een oor(tje) aangenaaid. Tja... kan gebeuren.

ne
door neodutchio - Mar 14, 2018 om 21:49
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Om wat voor verzekering gaat het? Als het gaat om de verplichte ziektekosteverzekering, ja dan mag het. Als u deze niet heeft kan er op uw naam alsnog een verzekering afgesloten worden met de gegevens die bekend zijn.
Als het gaat om een andere verzekering, dan niet. Simpelweg storneren.

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2018 om 21:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vertelt u wel het hele verhaal?

wi
door wilhelmina59 Mar 15, 2018 om 17:52
507 Antwoorden / 0 Vragen

lijkt een beetje op dit verhaal
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/kan-een-zorgverzekeraar-een-mens-dwingen-om-klant-te-zijn

hutch
door hutch - Mar 15, 2018 om 18:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals reeds aangegeven: graag uw hele verhaal......