mi
door mikevanm1 Mar 21, 2018 om 17:53
Garantie & verzekeringen

Mag een verzekeraar je weigeren bij aangekondigd terugkomen tijdelijke schorsing

Na een periode van 4 maanden wil ik mijn auto met malus schade vrije jaren (-5, 2 ongelukken het laatste jaar) weer in gebruik nemen en dus ook weer verzekeren. De verzekeraar geeft nu aan dat klanten met een negatief aantal schade vrije jaren niet geaccepteerd worden. Hierbij heb ik aangegeven dat ik hierover contact heb gehad met een (inmiddels ex) werknemer. Hieronder het betreffende mail contact. Waarbij ik aangeef dat ik het overgaan tot schorsen zie als een positief antwoord op mijn verzoek. Waarom zou je een auto tijdelijk schorsen als deze niet mag terugkeren.

Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden? Ik heb inmiddels veelvuldig contact gehad zonder resultaat. Ook een klacht ingediend bij de verzekeraar.

VERZOEK:

Graag wil ik net als de voorgaande jaren mijn auto (kenteken) een aantal maanden schorsen. Dit van .. november 2017 t/m medio maart/ april 2018. Het schorsen zal ik zoals aangegeven doen op ... november via de RDW.

Hierbij bevestig ik alvast terug te komen bij .....(de verzekeraar bij naam genoemd.) rond maart 2017. Graag onder vergelijkbare voorwaarden als binnen de huidige verzekering.

REACTIE:

Ik heb uw auto met kenteken ....... met ingang van ....-11-2017 geschorst.

Mocht u nog vragen hebben, hoor ik dit graag.

1188 5 Rapporteer

ne
door neodutchio - Mar 21, 2018 om 18:12
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Schorsen heeft niets met de verzekering te maken. U schorst bij de RDW en kan daarna de verzekering opzeggen. Gaat u weer rijden moet u zorgen dat de schorsing opgeheven wordt en dat u zelf een nieuwe verzekering afsluit. Een verzekeraar heeft in deze geen acceptatieplicht, dus mag u weigeren.
Heel zuur voor u, maar 2 schades in een korte periode vindt geen enkele verzekeraar leuk.

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2018 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt ook een verzekering schorsen.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2018 om 18:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat schorsen was gewoon op uw verzoek. Waarom zou de verzekeraar dat niet doen? Die verzekeraar is allang blij dat u schorst, want hij is niet verplicht u terug te nemen. Op klanten met een malus van 5 zit geen een verzekeraar te wachten.

Waarom heeft u die verzekering eigenlijk geschorst?

Kijk maar eens op Independer waar u nog terecht kunt. Zal moeilijk worden.

aurora1
door aurora1 - Mar 21, 2018 om 20:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat mag een verzekeraar zelf bepalen. Ik geef ze in dit geval geen ongelijk.

mi
door miraltje - Mar 21, 2018 om 23:42
462 Antwoorden / 0 Vragen

u had de verzekering beter door kunnen laten lopen, u kunt nu alleen nog bij "de Vereende" terecht tot 2016 bekend onder de naam realto.

deze verzekeraar geeft aan nagenoeg iedereen dekking, echter de premie is fors.

extra probleem voor u is dat een verzekering geweigerd is, dit zal u nu bij elke aanvraag van wat voor verzekering dan ook moeten aangeven.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 22, 2018 om 00:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ga snel een paar aandelen De Vereende kopen. Klandizie stijgt.