Mag een verzekeraar je weigeren bij aangekondigd terugkomen tijdelijke schorsing
Na een periode van 4 maanden wil ik mijn auto met malus schade vrije jaren (-5, 2 ongelukken het laatste jaar) weer in gebruik nemen en dus ook weer verzekeren. De verzekeraar geeft nu aan dat klanten met een negatief aantal schade vrije jaren niet geaccepteerd worden. Hierbij heb ik aangegeven dat ik hierover contact heb gehad met een (inmiddels ex) werknemer. Hieronder het betreffende mail contact. Waarbij ik aangeef dat ik het overgaan tot schorsen zie als een positief antwoord op mijn verzoek. Waarom zou je een auto tijdelijk schorsen als deze niet mag terugkeren.
Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden? Ik heb inmiddels veelvuldig contact gehad zonder resultaat. Ook een klacht ingediend bij de verzekeraar.
VERZOEK:
Graag wil ik net als de voorgaande jaren mijn auto (kenteken) een aantal maanden schorsen. Dit van .. november 2017 t/m medio maart/ april 2018. Het schorsen zal ik zoals aangegeven doen op ... november via de RDW.
Hierbij bevestig ik alvast terug te komen bij .....(de verzekeraar bij naam genoemd.) rond maart 2017. Graag onder vergelijkbare voorwaarden als binnen de huidige verzekering.
REACTIE:
Ik heb uw auto met kenteken ....... met ingang van ....-11-2017 geschorst.
Mocht u nog vragen hebben, hoor ik dit graag.
Schorsen heeft niets met de verzekering te maken. U schorst bij de RDW en kan daarna de verzekering opzeggen. Gaat u weer rijden moet u zorgen dat de schorsing opgeheven wordt en dat u zelf een nieuwe verzekering afsluit. Een verzekeraar heeft in deze geen acceptatieplicht, dus mag u weigeren.
Heel zuur voor u, maar 2 schades in een korte periode vindt geen enkele verzekeraar leuk.
Je kunt ook een verzekering schorsen.
Dat schorsen was gewoon op uw verzoek. Waarom zou de verzekeraar dat niet doen? Die verzekeraar is allang blij dat u schorst, want hij is niet verplicht u terug te nemen. Op klanten met een malus van 5 zit geen een verzekeraar te wachten.
Waarom heeft u die verzekering eigenlijk geschorst?
Kijk maar eens op Independer waar u nog terecht kunt. Zal moeilijk worden.
u had de verzekering beter door kunnen laten lopen, u kunt nu alleen nog bij "de Vereende" terecht tot 2016 bekend onder de naam realto.
deze verzekeraar geeft aan nagenoeg iedereen dekking, echter de premie is fors.
extra probleem voor u is dat een verzekering geweigerd is, dit zal u nu bij elke aanvraag van wat voor verzekering dan ook moeten aangeven.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer