Mag een verzekeraar zomaar verzekering stoppen?
Nieuwe auto gekocht.
Na 20(!) schadevrije jaren heb ik een switch gemaakt van verzekeraar omdat de vorige verzekeraar geen goede plisvoorwaarden voor een cabrio had.
Helaas heb ik pech; in 1 jaar tijd rij ik 2 keer schade. Maar wel geclaimd in overleg met verzekeraar (Allsecur). Wordt keurig afgehandeld.
Onlang krijg ik een brief van Allsecur waarin ik op vernederende toon moet lezen dat ik boven het gemiddelde claim
Met zinsnedes als:.Daarom bekijken we je volgende schade goed..." en "..En kan het zijn dat we je auto alleen nog verzekeren met een beperkte dekking. Of je verzekering stopzetten.." voel ik me als fraudeur neergezet. De reactie op mijn klacht vind ik niet bevredigend.
Wat te doen? Kan een verzekeraar op basis van schades die bij hen geclaimed worden, zonder te kijken naar de totale verzekerde periode bijandere verzekeraars (die weten ze toch?) zomaar een verzekering stopzetten? Waar ben je dan voor verzekerd? En wat betekent dat daarna? Hoe gaan andere verzekeraars hiermee om?
Geen Thums Up voor Allsecur! hele slechte zaak. Wat vinden jullie?
Als u uw polisvoorwaarden zou doorlezen, dan zou u zien staan dat een verzekeraar dat recht heeft. U trouwens ook.
U was blijkbaar het afgelopen jaar een brokkenpiloot in de ogen van de verzekeraar, dus zij waarschuwen u van te voren wat voorzichtiger te zijn. En geven vast aan wat de gevolgen van ern volgende schade kunnen zijn. Heeft helemaal niets met fraude van doen.
Een waar wordt u als fraudeur neergezet? U bent een te groot risico voor hen door vaak te claimen maar dat wil niet zeggen dat ze u van fraude betichten. Ze hebben ue geclaimde schade toch zonder problemen betaald? Ze twijfelen dus niet aan de terechtheid van de claim.
Hallo Arnie077 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.lastenvrij.nl/autoverzekering/faq/gevolgen-van-veel-schades-claimen/
https://www.ad.nl/auto/stijging-van-automobilisten-die-uit-verzekering-worden-gegooid~a01d102c/?referrer=https://www.google.nl/
Ik lees echt niet dat ze u van fraude betichten. Er staat alleen dat ze een eventuele volgende claim goed bekijken. Het kan inderdaad zo zijn, zoals bij bijna alle mensen: je claimt nooit iets en ineens twee keer achter elkaar. Dat kan gebeuren. Heb zelf wel eens 5 keer iets moeten claimen, (niet met een auto); werd gewoon betaald. Lag ook anders: was mijn schuld niet.
Als al duidelijk aangegeven: het kan en mag. Als u het er echt mee oneens bent kijk dan bij klachtregeling verzekaars
De vraag klopt niet met het verhaal. Het is niet 'zomaar' en de verzekering wordt ook nog helemaal niet gestopt.
Ik begrijp niet wat er vernederend is aan een waarschuwing dat u meer schade maakt dan een gemiddelde klant. Dat is toch simpelweg zo? Een gemiddelde autorijder heeft geloof ik eens in de 7 jaar schuldschade. En neergezet als een fraudeur slaat ook nergens op. Grote woorden die u niet waar kunt maken.
Om uw vraag te beantwoorden: nee, een verzekeraar mag niet zomaar een verzekering stopzetten. Maar twee schades claimen in 1 jaar mag wel degelijk reden zijn voor uw verzekeraar om u te waarschuwen dat er bij een volgende schade consequenties zijn. En dan nog zijn er vele mogelijkheden, waarvan de polis beëindigen maar één extreme maatregel is.
Kortom: dat u van de mededeling schrikt is begrijpelijk, maar blaas het niet op. U zet Allsecur (u gebruikt trouwens de oude naam nog) hier onterecht als boeman neer.
Dat is een heel normale gang van zaken, dus uw verontwaardiging is overdreven en misplaatst. En wat staat er dan toch in de voorwaarden van de verzekering? Of heeft u die niet gelezen?
Uw verzekering is niet stopgezet, dus u zegt maar wat en het opschrift van uw verhaal klopt niet, maar maakt het vast spectaculair in uw ogen.
Hoe andere verzekeraars daarmee omgaan weet ik niet. Net zomin als ik weet hoe je "op vernederende toon" kunt lezen. En hoe u erbij komt "als fraudeur" te worden neergezet, u zuigt ook dat uit uw duim.
Gefeliciteerd met de nieuwe auto. Als het een cabrio met een linnen dak is maakt dat vast flinke herrie, en warm zal het ook niet zijn met koud weer.
En die 20 jaar heeft u premie aan een andere verzekering betaald. Bij deze komt u net kijken en heeft binnen het eerste premiejaar maar liefst 2 schades geclaimd. En dan beledigd doen?
Een verzekeraar is een commercieel bedrijf. Dat wil zeggen dat er meer geld moet binnen komen dan dat er uit gaat. Klanten die geld gaan kosten zijn ze dus liever kwijt dan rijk. Met die reden wordt u dus gewaarschuwd dat u meer geld kost dan een gemiddelde verzekerde. Pech kan iedereen wel eens hebben, maar dat wil niet zeggen dat iemand ongelimiteerd kan claimen.
Ik zou in uw geval blij zijn dat ik gewaarschuwd wordt, want tenslotte telt een gewaarschuwd mens voor twee, nietwaar? Brokkenmakers drijven ook de premie op voor mede-verzekerden, daar wordt niemand vrolijk van.
Nog een aanvulling: gebruik maken van de klachtregeling is m.i alleen zinvol als de door gedane claims vooral te maken hebben met schade die door anderen is veroorzaakt. Als het schades betreft die u zelf heeft veroorzaakt heeft klagen geen enkele zinden m.i.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Telegraaf abonnement
DeTelegraaf verhoogd zonder vooraankondiging of communicatie het abonnement van 24.50 naar 39.00 euro per maand, mag dit zomaar, of is dit niet toegestaan. Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag,
In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen.
Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.
Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er beta
...
Lees meer
Schuursponsjes en micro-plastic
Bij het doen van de vaatwas gebruikten we altijd een schuursponsje met een blauwe toplaag, gekocht bij een van de grootgrutters van Nederland. Je hebt ze ook met een groene toplaag. Sinds een paar maanden gebruiken we hiervoor een wit afwasteiltje. Bij het ledigen van dit witte teiltje zag ik allemaal heel kleine blauwe plastic deeltjes in het laatste afwaswater zweven en op de boden drijven. Ni ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer