tr
door trisK Nov 13, 2019 om 15:13
Garantie & verzekeringen

Maximaal tarief terhandstellingskosten

Ik snap het principe van terhandstellingskosten.

Wat ik me alleen afvraag is wat de maximale hoogte hiervan is. Ik had de pech dat ik op een donderdagavond naar de SEH moest en bij de dienstdoende apotheek medicijnen kreeg.

Ik kreeg 4 soorten medicijnen mee. Waar vervolgens een terhandstellingstarief van 64,87 per receptregel betaald moest worden.
Oftewel ruim 240 euro voor 4 medicijnen die in 5 minuten werden uitgegeven. Ik vind dit echt te gek voor woorden. Oke, een verhoogd tarief ivm avond is tot daar aan toe maar het 10-voudige? Lekker voor je eigen risico...  Ik snap op deze manier wel dat de zorg zo duur is.

Weet iemand wat het maximale tarief is?

8700 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 13, 2019 om 15:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u bij de apotheek niet nagevraagd of dat wel klopt? En bij uw zorgverzekering?

edrick3
door edrick3 - Nov 13, 2019 om 15:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou dit even navragen.

Moet u ’s nachts, ’s avonds of op zondag naar de apotheek voor medicijnen? Dan betaalt u vanaf 2016 voor deze spoedzorg maximaal € 45 per receptregel plus de eventuele niet-vergoede kosten voor de medicijnen.
(Bron)

De dienstapotheek moet in de publieksruimte een lijst hebben hangen waarop de kosten staan van de zorg die de apotheek in rekening brengt. Bovenop deze kosten voor apotheekzorg komen de kosten van de medicijnen zelf.

Overigens:

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

tr
door trisK Nov 13, 2019 om 15:28
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip wat betreft account info.

Ik heb naar beide gebeld maar kreeg duidelijke reactie hierop van beide...

tenormin
door tenormin Nov 13, 2019 om 16:17
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@trisk, u bedoelt waarschijnlijk: geen duidelijke reactie? Mij lijkt het gierend duur.

tr
door trisK Nov 14, 2019 om 09:00
Antwoorden / 1 Vragen

Klopt! GEEN duidelijke reactie. Ik ga hier nog maar eens achteraan bellen, rekeninghoudend met de gegeven reacties....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 13, 2019 om 15:25
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Zie hier enige info van een verzekeraar: https://www.promovendum.nl/blog/terhandstellingskosten-apotheek-2020-wanneer-te-betalen en zie ook deze: https://www.vgz.nl/vergoedingen/apotheek/terhandstellingskosten

A
ls u van mening bent dat de Apotheker u teveel aanrekent, als gezegd doe navraag/melding bij uw ziektekosten verzekeraar maar mogelijk kunt u dan ook nog iets met deze info: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/klachten/klacht-apotheek

edrick3
door edrick3 Nov 13, 2019 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat geeft géén antwoord op de vraag over de maximale hoogte.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 13, 2019 om 15:43
16772 Antwoorden / 202 Vragen

@EDRICK3, ik gaf enkel verwijzingen m.b.t. de vergoedingen die in ieder geval twee ziektekostenverzekeraars vergoeden en verder een verwijzing naar een adres om de vraag naar het maximum helder te krijgen. Ik heb daarbij als uitgangspunt genomen dat de apotheker in kwest mogelijk teveel aanrekent omdat € 64,87 meer is dan de genoemde € 45,00. Motto, regeren is vooruitzien. En dat bedrag ad. € 454,00 is wel van 2006.

tijger1
door tijger1 - Nov 13, 2019 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees eens hier, maar is van 2016, maximumkosten € 45,00.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geneesmiddelen/vraag-en-antwoord/wat-betaal-ik-voor-medicijnen-op-recept

Lekker voor je eigen risico? Dat zult u al wel kwijt geweest zijn aan de SEH.

Pa
door Paulstoutenberg - Nov 14, 2019 om 09:09
2 Antwoorden / Vragen

Voor dienstapotheken gelden hogere tarieven dan voor leveringen via de normale apotheek. Dat komt omdat ook de kosten voor personeel en exploitatie hoger zijn. Deze tarieven worden landelijk afgesproken met zorgverzekeraars

le
door leenpres - Nov 15, 2019 om 12:48
79 Antwoorden / 7 Vragen

Dat heeft u tedanken aan al die mensen die in het weekend naar een arts gaan .
Wat ook had kunnen wachten .
Voorbeeld de man met splinter in zijn vinger gaat op zondagavond naar het zieken huis om hem weg te laten halen .
Erder had deze man geen tijd hij moes met zijn Fam naar de camping op vrijdag avond .
Ja de splinter zat er vrijdag al in en kon niet wachten tot maandag moes hij weer werken .
Ja dan krijg je een rekening van 900 Euro op vrijdag had het 9 Euro gekost op maandag ook trouwens
Daarom dus

rebek
door rebek Nov 15, 2019 om 23:01
228 Antwoorden / 97 Vragen

Tegenwoordig zijn er in steeds meer ziekenhuizen een strakke screening om minder noodzakelijke zaken naar de HAP of naar huis te sturen. En ook om naar de HAP de mogen is van te voren bellen noodzakelijk. (Zichtbare urgentie daargelaten)

mo
door mof - Nov 15, 2019 om 13:06
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Was er geen apotheek met avonddienst?? De spoedeisende hulp was dan niet noodzakelijk en dan betaalt u. Het maximum, geen idee.

rebek
door rebek - Nov 15, 2019 om 15:11
228 Antwoorden / 97 Vragen

Je zou die medicijnen ,mits op recept, bij je eigen verzekering in kunnen dienen. Een garantie dat je alles terugkrijgt en zeker als je je eigen risico nog moet betalen maar het valt te proberen

panter22
door panter22 - Nov 15, 2019 om 15:27
6599 Antwoorden / Vragen

Dan moet je eerst naar de huisartsenpost gaan en de volgende dag de medicijnen bij je eigen apotheek ophalen.
De huisartsenpost is gratis, de SEH moet je van je eigen risico betalen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/eerstelijnszorg/vraag-en-antwoord/huisartsenpost-spoedeisende-hulp