ra
door raymondris Jan 4, 2016 om 09:28
Garantie & verzekeringen

Mediamarkt lijkt niet te voldoen aan plichten van actua verzekering

Ik heb ooit een telefoon gekocht bij mediamarkt en heb daar een verzekering bij genomen.

Dit is een actua verzekering en dan krijg je een waardebon als je telefoon niet meer te repareren valt.

Had ik niet helemaal begrepen bij aanschaf, maar kan ik absoluut mee leven.

Ik heb deze waardebon ontvangen op 5 november 2015 en ben sindsdien bezig met de mediamarkt om een telefoon aan te schaffen.

Ik mag de bon alleen gebruiken bij de media markt te Zaandam en helaas ook niet online.

maar in de winkel hebben ze geen (windows) telefoons op voorraad, en kunnen ze niets bestellen omdat het een andere partij het inkoop beleid voor de winkel regelt (raar toch?).

Ze hebben de telefoons wel op display om te laten zien dat ze hem verkopen, en op de website kunnen ze hem ook leveren..

Op de website staat nu ook al 4 weken dat de telefoon die ik wil binnen 1 a 2 dagen in de winkel te verkrijgen zal zijn.

volgens de voorwaarden:

"In dit laatste geval en indien de apparatuur teniet of verloren gaat, vindt schadevergoeding plaats door levering van nieuwe apparatuur van hetzelfde merk en type of - indien die niet meer leverbaar is -

gelijkwaardige apparatuur."

wat kan ik doen behalve afwachten ??

5495 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2016 om 11:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

-Nogmaals naar de Mediamarkt Zaandam en daar verzoeken om de telefoon voor je te bestellen.
Dat moet m.i. gewoon mogelijk zijn.
-Contact opnemen met Actua en daar vragen of ze een oplossing weten.
-Anders klacht zetten op klachtenkompas.nl

pi
door pieterwolters - Jan 4, 2016 om 11:15
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Mediamarktwinkels zijn van franchisenemers. Het lijkt erop dat deze verzekering iets is tussen de franchisenemer, Actua en jou. Dan is het logisch dan andere Mediamarktwinkels (en de onlinewinkel) deze waardebon niet accepteren.

getty
door getty - Jan 4, 2016 om 18:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De verzekering bellen die u de bon heeft gegeven?