Vleermuis1243
door Vleermuis1243 Dec 6, 2019 om 10:45
Garantie & verzekeringen
Michael kors horloge vallen steentjes uit

Michael kors horloge vallen steentjes uit

Goededag allemaal 
na een hoop denkwerk toch een prachtig horloge van Michael kors gekocht
gebeld met de klanten service.. Nee Dit was wel een kwalitijds horloge dus ja ik overstag.. 
Horloge kosten 419 euro 
Maar helaas binnen 7weken vallen er steentjes uit het bandje.
bellen tja ze waren het met mij eens dit zou niet mogen. 
Horloge op gestuurd 4 weken later is hij gerepareerd (yes ik blij maar helaas 
binnen 3 dagen valt er weer een steentje uit het bandje. 
nu zegt Brandfield dat er geen garantie zit op het bandje
(wat ik inderdaad gelezen heb)
maar hoe zit dat met dat ik recht heb op een deugelijk produckt?
mag er toch vanuit gaan dat voor deze prijs ik wat langer dan 2 maanden plezier mag hebben ??
het is geen horloge van 3 tientjes
Ik koop merk om dat ik verwacht een goed en mooi produckt te hebben.
wat inderdaad kwalitatief hoog staat  



mvg Corrine

4577 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Dec 6, 2019 om 10:59
11511 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Vleermuis1243 , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels . 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten 

Dit staat op de site van Brandfield : 

Wat voor garantie heb ik op een horloge?

Je hebt fabrieksgarantie op het uurwerk van het horloge, maar buiten de fabrieksgarantie valt de band, het glas, de batterij en de kroon (knop waarmee je de tijd instelt). Tenzij er sprake is van een productiefout. 

https://www.brandfield.nl/info/garantie/

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 6, 2019 om 11:21
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@MARITA5, (toch nu maar even): fabrieksgarantie is ondergeschikt aan de vigerende consumentenbeschermingswetgeving. M.a.w. de verkoper kan/mag zich niet verschuilen achter fabrieksgarantie zoals mogelijk wel hier aan de orde is.

marita5
door marita5 Dec 6, 2019 om 11:30
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , daarom ook de eerste link .

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 6, 2019 om 11:19
16845 Antwoorden / 202 Vragen
13

Ook voor wat betreft de horlogeband dient er sprake te zijn van een deugdelijk product. De consumentenwetgeving is daar heel duidelijk in en voor wat dat betreft heeft u niets, maar dan ook helemaal niets met fabrieksgarantie te maken. De verkoper is degene die aangesproken dient te worden en de verkoper is ook degene die dient te bewijzen dat de oorzaak van het uitvallen van de steentjes niet aan u ligt.
Ik geef u nu verwijzing naar de vigerende wetteksten die geen toelichting behoeven. U kunt voorbeeld brieven vinden bij zowel www.consuwijzer.nlwww.consumentenbond.nlwww.juridischlolet.nl met zoeknaam voorbeeldbrieven.

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en eventueel ook nog: 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 6, 2019 om 12:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
12

Ter info:

Moet ik bewijzen dat ik het product niet kapot heb gemaakt?

Hebt u iets gekocht en gaat dat kapot? Dan hebt u soms recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat geldt alleen als u het product niet zelf kapot hebt gemaakt. Wie moet dat bewijzen? En hoe doet u dat?

Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. Gaat het product al snel kapot, dan is het niet goed. We noemen dat ook wel ‘ondeugdelijk’. De verkoper moet het probleem dan gratis oplossen. Maar dat hoeft hij niet te doen als het product door uw schuld kapot is gegaan. Voor het bewijzen daarvan gelden de volgende regels.

Gaat het product binnen 6 maanden na de aankoop kapot?

Dan gaat de wet ervan uit dat het product al niet goed was toen u het kocht. De verkoper moet het probleem dan voor u oplossen. Zegt de verkoper dat het uw schuld was dat het product kapot is gegaan? Dan moet hij bewijzen dat het product wel goed was bij de aankoop. En dat u het bijvoorbeeld verkeerd hebt gebruikt.

Wil of kan de verkoper niet bewijzen dat het product goed was bij de aankoop? En dat het door uw schuld kapot is gegaan? Dan kunt u hem vragen om een gratis reparatie of een nieuw product. Gebruik onze voorbeeldbrief:


(Bron)

sira
door sira - Dec 6, 2019 om 14:25
2336 Antwoorden / 24 Vragen
2

Ik kan u op voorhand zeggen dat een dergelijk horloge, waarvan de band is ingelegd met zirkonia's, niet geschikt is voor dagelijks gebruik.
Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een ring met briljanten of diamantroosjes. Bij dagelijks gebruik loop je het risico dat de zettingen beschadigd raken, met als gevolg dat de steentjes er uit vallen. Naar alle waarschijnlijkheid zitten de zirkonia's in een Chatonzetting (in uw geval miniscule klauwtjes) en bij dit soort zettingen moet je geregeld een check-up laten doen, omdat je nogal eens achter een kledingstuk kunt blijven haken, maar ook stoten kan de oorzaak zijn dat de klauwtjes uit model raken.
Dit heeft dus niets met prijs te maken.

Vleermuis1243
door Vleermuis1243 Dec 6, 2019 om 18:02
Antwoorden / 1 Vragen

zitten geen haakjes aan steentjes deze zijn gelijmt in het horloge 
En ik zie er niet bijstaan dat hij niet voor dagelijks gebruik zou zijn!
Het is niet dat ik mijn huishouden ermee sta doen,
Maar ja ik pronk er wel mee ja... wat volgens mij groot recht is met zo`n horloge
je kan me veel vertellen maar nog geen 2 maanden oud is echt niet leuk 

Bij Pandora vallen de steentjes er ook niet uit en ook Swarovski blijven deze gewoon goed zitten 
Ik vind het gewoon leuk om mijn sieraden/horloge om te doen
Ik heb een kantoor baan waarbij ik het leuk vindt om er goed en sparkelend uittezien !!

sira
door sira Dec 6, 2019 om 22:20
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Er zal nooit vermeld worden dat het niet voor dagelijks gebruik is. Een band die ingelegd is met miniscule "steentjes", die met een miniscule hoeveelheid lijm zijn bevestigd, kan nooit geschikt zijn voor dagelijks gebruik, maar uitsluitend bij speciale gelegenheden. En dat behoeft niet vermeld te worden, want het is een kwestie van gezond verstand gebruiken.

Wat ik altijd jammer vind met dergelijke merkhorloges dat een groot deel van de prijs wordt bepaald door de naam. U zegt dat u een kantoorbaan heeft. De band van het horloge komt dus vele malen per dag in aanraking met het bureau en dat kan ook de oorzaak zijn. Vandaar dat ik spreek over dragen bij speciale gelegenheden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

el-zorro
el-zorro - Apr 24, 2024 om 21:38
Geldzaken & recht

Coulance regeling

Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'.     Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp   Veelvoorkomende problemen met de distributieriem        Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer