Michael kors horloge vallen steentjes uit
Goededag allemaal
na een hoop denkwerk toch een prachtig horloge van Michael kors gekocht
gebeld met de klanten service.. Nee Dit was wel een kwalitijds horloge dus ja ik overstag..
Horloge kosten 419 euro
Maar helaas binnen 7weken vallen er steentjes uit het bandje.
bellen tja ze waren het met mij eens dit zou niet mogen.
Horloge op gestuurd 4 weken later is hij gerepareerd (yes ik blij maar helaas
binnen 3 dagen valt er weer een steentje uit het bandje.
nu zegt Brandfield dat er geen garantie zit op het bandje
(wat ik inderdaad gelezen heb)
maar hoe zit dat met dat ik recht heb op een deugelijk produckt?
mag er toch vanuit gaan dat voor deze prijs ik wat langer dan 2 maanden plezier mag hebben ??
het is geen horloge van 3 tientjes
Ik koop merk om dat ik verwacht een goed en mooi produckt te hebben.
wat inderdaad kwalitatief hoog staat
mvg Corrine
Hallo Vleermuis1243 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Dit staat op de site van Brandfield :
Wat voor garantie heb ik op een horloge?
Je hebt fabrieksgarantie op het uurwerk van het horloge, maar buiten de fabrieksgarantie valt de band, het glas, de batterij en de kroon (knop waarmee je de tijd instelt). Tenzij er sprake is van een productiefout.
https://www.brandfield.nl/info/garantie/
@MARITA5, (toch nu maar even): fabrieksgarantie is ondergeschikt aan de vigerende consumentenbeschermingswetgeving. M.a.w. de verkoper kan/mag zich niet verschuilen achter fabrieksgarantie zoals mogelijk wel hier aan de orde is.
@heremietkreeft , daarom ook de eerste link .
Topantwoord
Ook voor wat betreft de horlogeband dient er sprake te zijn van een deugdelijk product. De consumentenwetgeving is daar heel duidelijk in en voor wat dat betreft heeft u niets, maar dan ook helemaal niets met fabrieksgarantie te maken. De verkoper is degene die aangesproken dient te worden en de verkoper is ook degene die dient te bewijzen dat de oorzaak van het uitvallen van de steentjes niet aan u ligt.
Ik geef u nu verwijzing naar de vigerende wetteksten die geen toelichting behoeven. U kunt voorbeeld brieven vinden bij zowel www.consuwijzer.nl, www.consumentenbond.nl, www.juridischlolet.nl met zoeknaam voorbeeldbrieven.
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en eventueel ook nog:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.htmlTopantwoord
Ter info:
Moet ik bewijzen dat ik het product niet kapot heb gemaakt?
Hebt u iets gekocht en gaat dat kapot? Dan hebt u soms recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Dat geldt alleen als u het product niet zelf kapot hebt gemaakt. Wie moet dat bewijzen? En hoe doet u dat?
Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. Gaat het product al snel kapot, dan is het niet goed. We noemen dat ook wel ‘ondeugdelijk’. De verkoper moet het probleem dan gratis oplossen. Maar dat hoeft hij niet te doen als het product door uw schuld kapot is gegaan. Voor het bewijzen daarvan gelden de volgende regels.
Gaat het product binnen 6 maanden na de aankoop kapot?
Dan gaat de wet ervan uit dat het product al niet goed was toen u het kocht. De verkoper moet het probleem dan voor u oplossen. Zegt de verkoper dat het uw schuld was dat het product kapot is gegaan? Dan moet hij bewijzen dat het product wel goed was bij de aankoop. En dat u het bijvoorbeeld verkeerd hebt gebruikt.
Wil of kan de verkoper niet bewijzen dat het product goed was bij de aankoop? En dat het door uw schuld kapot is gegaan? Dan kunt u hem vragen om een gratis reparatie of een nieuw product. Gebruik onze voorbeeldbrief:
(Bron)
Ik kan u op voorhand zeggen dat een dergelijk horloge, waarvan de band is ingelegd met zirkonia's, niet geschikt is voor dagelijks gebruik.
Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een ring met briljanten of diamantroosjes. Bij dagelijks gebruik loop je het risico dat de zettingen beschadigd raken, met als gevolg dat de steentjes er uit vallen. Naar alle waarschijnlijkheid zitten de zirkonia's in een Chatonzetting (in uw geval miniscule klauwtjes) en bij dit soort zettingen moet je geregeld een check-up laten doen, omdat je nogal eens achter een kledingstuk kunt blijven haken, maar ook stoten kan de oorzaak zijn dat de klauwtjes uit model raken.
Dit heeft dus niets met prijs te maken.
zitten geen haakjes aan steentjes deze zijn gelijmt in het horloge
En ik zie er niet bijstaan dat hij niet voor dagelijks gebruik zou zijn!
Het is niet dat ik mijn huishouden ermee sta doen,
Maar ja ik pronk er wel mee ja... wat volgens mij groot recht is met zo`n horloge
je kan me veel vertellen maar nog geen 2 maanden oud is echt niet leuk
Bij Pandora vallen de steentjes er ook niet uit en ook Swarovski blijven deze gewoon goed zitten
Ik vind het gewoon leuk om mijn sieraden/horloge om te doen
Ik heb een kantoor baan waarbij ik het leuk vindt om er goed en sparkelend uittezien !!
Er zal nooit vermeld worden dat het niet voor dagelijks gebruik is. Een band die ingelegd is met miniscule "steentjes", die met een miniscule hoeveelheid lijm zijn bevestigd, kan nooit geschikt zijn voor dagelijks gebruik, maar uitsluitend bij speciale gelegenheden. En dat behoeft niet vermeld te worden, want het is een kwestie van gezond verstand gebruiken.
Wat ik altijd jammer vind met dergelijke merkhorloges dat een groot deel van de prijs wordt bepaald door de naam.
U zegt dat u een kantoorbaan heeft. De band van het horloge komt dus vele malen per dag in aanraking met het bureau en dat kan ook de oorzaak zijn. Vandaar dat ik spreek over dragen bij speciale gelegenheden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer