Ro
door RoJa91 Oct 13, 2018 om 09:28
Garantie & verzekeringen

Mijn pandora bedel aan onbekend persoon mee gegeven. Wat nu?

Bedel moest ter reparatie worden opgestuurd. Na 15 weken (toen ik zelf belde en vroeg waar deze bleef) hoorde ik dat deze bedel weken geleden al door iemand was opgehaald. Pandora had mijn bedeltje allang niet meer.
Het ophaalbonnetje heb ik hier nu in mijn handen en ik ben na inleveren en opsturen van het bedeltje nooit meer bij Pandora geweest. Nu is mijn bedel kwijt en wordt deze nergens meer gemaakt. Hij is echt uit het assortiment.
Ik wil niets anders uitzoeken, ik wil mijn bedel. Hier zit natuurlijk een vreselijke emotionele waarde aan. Echter is deze dus nergens meer verkrijgbaar. Pandora zegt dat ik mijn geld terugkrijg maar ik vind dat niet voldoende. Ik wil die bedel.  Wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten?

27817 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Oct 13, 2018 om 09:47
11504 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Roja91 ,

Ik wil niets anders uitzoeken, ik wil mijn bedel.

Vervelende situatie , maar u kunt geen ijzer met handen breken als dezelfde bedel er niet meer is .
U kunt wel een schadevergoeding eisen , zie hier in de voorwaarden Art 12 , klik op de rode regel .

https://nl.pandora.net/nl/algemene-voorwaarden/terms-and-conditions.html?position=bottom&src=categorySearch&srcName=Algemene%20voorwaarden%20PANDORA%20eStore

12. Garanties en wettelijke rechten

Er geldt een wettelijke garantie als het gekochte product gebreken heeft. In dat geval mag u:

  • 1. herstel verlangen (naar uw keuze, herstel van het gebrek of de levering van een product dat vrij van gebreken is, tenzij dat herstel of die levering niet of redelijkerwijs niet mogelijk is); of
  • 2. als geen herstel mogelijk is, de overeenkomst ontbinden of de aankoopprijs verminderen; en
  • 3. Schadevergoeding eisen

emcede
door emcede - Oct 13, 2018 om 10:37
959 Antwoorden / 4 Vragen

Ik wil, ik wil, ik wil, ik wil...

U wilt maar 1 ding en dat wat u wilt is helaas onmogelijk. Nu kunt u als een klein kind blijven roepen en stampvoeten maar u weet natuurlijk wel dat u daar uw bedel niet mee terugkrijgt! De bedel heeft een ‘vreselijk emotionele waarde’ voor u maar een zin verder vraagt u naar uw rechten... Dat voelt niet lekker.

Waar niets is verliest de keizer zijn recht.

jo
door jorisw - Oct 13, 2018 om 11:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als het per ongeluk aan iemand anders is meegegeven, dan ligt er misschien nog iets van die andere persoon bij Pandora. Wellicht dat die persoon zo te vinden is. Als dat zo is, is het natuurlijk wel vreemd dat die persoon niet terug is geweest in de winkel maar er gebeuren wel vreemdere dingen.

Ka
door Kassagebruiker - Oct 13, 2018 om 12:14
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik wil die bedel.

Tja,dàt is een probleem geworden, die is onvindbaar.

Wat kan ik doen?

Stuur een brief/email naar Opsporing Verzocht, maar is geen garantie dat ze er een item van maken  op TV, het is geen moord oid, en àls ze dat al zouden doen dan is de kans dat uw bedel ook gevonden wordt nog kleiner als de hoofdprijs in de staatsloterij winnen.

Wat zijn mijn rechten?

Uw rechten zijn elders in dit topic aangegeven.
En als u uw hakken in het zand blijft zetten, heeft u straks helemaal niks, ook geen vergoeding ..........

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 13, 2018 om 13:33
7176 Antwoorden / 3 Vragen

Het is wel vreemd dat de bedel zonder ophaalbonnetje is meegegeven, het is dus mogelijk dat dit nog in de winkel ligt maar onvindbaar.
Zou toch nog maar eens op goed zoeken aandringen.Wie weet.

panter22
door panter22 - Oct 13, 2018 om 18:45
6599 Antwoorden / Vragen

Die bedel is weg, die krijg je niet meer terug. Zoals gezegd heb je recht op vergoeding van je schade, dus je geld terug.
Maar het is wel vreemd allemaal,
Hoe weet Pandora dat de bedel al weken geleden door iemand is opgehaald? Wordt de afhaaldatum genoteerd?
Een afhaalbon was er niet en  toch wordt zomaar een bedel aan een wildvreemde meegegeven.
Bovendien moet degene die de bedel opgehaald heeft, geweten hebben dat hij door jou ter reparatie is aangeboden.
Zou er misschien een kaartje in de brievenbus krijgen als de bedel klaar zou zijn?
Dan is het mogelijk dat de kaart verkeerd bezorgd is en diegene de bedel op heeft gehaald.
Mogelijk is de bedel, zoals Sjoppie schrijft, zoekgeraakt.
Heb je al op marktplaats gekeken of je daar zo'n bedel kunt kopen?
Al bij andere juweliers gevraagd of die bedel nog te krijgen is? Je hebt misschien nog kans bij een zelfstandige juwelier die niet aangesloten is bij een keten.