Mw
door Mw Kusters Mar 8, 2019 om 13:25
Garantie & verzekeringen

Mobielen verzekering opzeggen

2 jaar geleden een nieuw mobieltje aangeschaft, maar niet goed op gelet want er was ook een verzekering bij afgesloten, foutje van de telefoonzaak maar dit kan gebeuren. Hier kwam ik pas achter nadat er maandelijks een bedrag was afgeschreven en wist eerst niet waar dit van was. Ik ben toen naar de winkel gegaan waar ik mijn mobiel heb afgelsoten en kreeg hier te horen dat als ik twee maal dit bedrag niet betaald de verzekering vanzelf stop gezet wordt. Zo gezegd zo gedaan, helaas kreeg ik melding dat ik een achterstand had en deze moest betalen, als ik dit neit betaalde dan zou de verzekering stop gezet worden ? Maar ! ja let op dit bedrag als nog moet betalen. Ok dan betaal je dit bedrag en dan denk je nu is het klaar en is het geregeld. Niet dus want ze gaan in eens weer incasseren, ook diverse mailtjes verstuurd met de mededeling dat deze verzekering per direct opgezegd moest worden. In de laatste mail vroeg men om een polisnummer ? Heb nooit een polis ontvangen niet mee gekregen, niet per post en ook niet per mail, Nu bleek dit polisnummer op de bankafschrift te staan, dit moet je dan ook maar weten maar hier hebben ze nooit over terug gemailt dat ik dat daar kon vinden. Ze weigeren terug te reageren in plaats daarvan boem mailtje van een incasso bureau binnen tien dagen betalen en een boete van 30 euro er boven op. Ik vind het heel erg laag dat dit bedrijf zijn eigen regels overtreed. Het staat duidelijk zwart op wit. En dit gaat nu al zo 2 jaar door.
En ik ben ook meerdere malen in de telefoonzaak geweest maar zij konden hier helaas niks aan doen dit moet je dus zelf regelen.
Ik heb nog nooit een verzekering afgesloten en wilde dit ook niet afsluiten.
Zijn er meerder die dit mee maken, kan dit wel, zeker als je al meerder malen door heb gegeven dat deze verzekering stop gezet moet worden.
In mijn ogen blijf dit bedrijf in gebreken.

2082 11 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 8, 2019 om 13:33
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is een lastige zaak., Ik neem aan dat u kunt bewijzen dat u nimmer de genoemde verzekering heeft afgesloten en dan is het toch echt iets waar de verkoper dan voor verantwoordelijk is en die zou de 'schade' dan m.i. dienen te vergoeden.

Maar in ieder geval is het zaak om de verzekeraar schiftelijk, aangetekend verzenden, te melden dat men onrechtmatig handelt omdat u nimmer een verzekering heeft afgesloten. Geef daarin ook aan dat men als men van mening is dat dat wel zo is, er bewijs geleverd dient te worden in de vorm van een door u ondertekent document. Zend een kopie aan het incassobureau.
Wel jammer dat u al niet eerder die actie heeft genomen.

Letr op, als het onverhoopt toch tot een procedure bij de rechtbank zou komen, daarvoor is een exploit van een deurwaarder nodig, ga dan wel naar de zitting en meld dat er geen enkel bewijs is voor deze vordering. Zou u niet gaan dan bestaat risico van een bij verstek veroordeling.

Maar ik neem aan dat het niet zover zal komen. Geen bewijs, geen recht van vorderen.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 8, 2019 om 13:35
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Mondelinge afspraken zijn jammer genoeg soms niets waard zoals ook nu weer blijkt.
Het enige wat er voor u op zit is betalen en per direct opzeggen.
Succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 8, 2019 om 13:39
16827 Antwoorden / 202 Vragen

@SJOPPIE, hier is geen sprake van een rechtsgeldige overeenkomst (Leid ik af uit de vraag) dus niet schriftelijk en ook niet mondeling.
Tenzij u bedoelt dat de afspraak van de teledfoonwinkelmedewerker(s) niet waard is. -:)

sjjoppy
door sjjoppy Mar 8, 2019 om 13:52
7179 Antwoorden / 3 Vragen

@heremietkreeft,
het bewijs dat er geen verzekering is afgesloten zal niet gegeven kunnen worden als de telefoonwinkelmedewerker niet zal toegeven dat deze een verkeerd advies heeft gegeven, zoals 2x niet betalen en de “onterechte verzekering wordt stopgezet.

ju
door juliomariner - Mar 8, 2019 om 14:34
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Het advies 2 x niet betalen en  u bent er vanaf is wel het slechtste advies dat gegeven kan worden. Zou ideaal zijn om van verzekeringen, abonnementen etc. af te komen. De deurwaarders en incassobureaus kunnen wel ander werk zoeken.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2019 om 14:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u bovende 18 bent, dat u een mobieltje koopt in een telefoonwinkel en als u in die winkel tegelijkertijd een verzekering afsluit, moet u een handtekening gezet hebben. Een handtekening zetten zonder te lezen, is heel onverstandig.

Als men een premie van een verzekering niet betaalt, wordt de verzekering tijdelijk geschorst, maar de premie blijft wel verschuldigd.

U hebt die verzekering niet op de juiste wijze opgezegd, vandaar dat hij blijft doorlopen en vandaar dat u moet betalen.

Dat u nog nooit een verzekering hebt afgesloten, is geen excuus en ook ongetwijfeld niet waar. Ik mag toch aannemen dat u een zorgverzekering hebt.

U dient die verzekering dus schriftelijk bij de verzekeraar op te zeggen. U hebt een maand opzegtermijn.

Dit bedrijf blijft dus niet in gebreke, maar uzelf. Dus per omgaande betalen.

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2019 om 15:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat een warrig verhaal.
Er is blijkbaar een verzekering afgesloten .
Die moet je dan op de juiste manier opzeggen.
En voor de afgelopen periode dien je te betalen en anders krijg je dus incassokosten erbij.
Zou maar snel betalen en opzeggen.
Dat je verkeerd bent voorgelicht in die telefoonzaak ..... vervelend, maar je bent zelf verantwoordelijk.

panter22
door panter22 - Mar 8, 2019 om 18:43
6599 Antwoorden / Vragen

Lees deze info en stuur een brief. Kun je zelf doen. Vind je het allemaal te ingewikkeld, dan kun je het tegen betaling laten doen.
https://www.opzeggen.nl/telefoonverzekering/opzegbrief
Z
olang je de verzekering niet hebt opgezegd en van de verzekeringsmaatschappij geen schriftelijke bevestiging hebt ontvangen, moet je de maandelijkse premie blijven betalen. Dus betaal je achterstand anders komen er incassokosten bij.

ne
door neodutchio - Mar 8, 2019 om 18:51
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Voor een automatische incasso is een rekeningnummer nodig. Een verzekering gaat niet via een provider, dus iemand moet uw rekeningnummer aan de verzekeraar hebben gegeven. Het zal lastig te bewijzen zijn dat u dat niet bent geweest.
U kunt altijd een MOI opstarten bij uw bank. Deze zal een geldige incasso opdracht moeten aantonen. Maar weet wel dat, als u bv uw naam, rekeningnummer en handtekening op de aanvraag hebt gedaan bij het kopen van de telefoon, u fout zit en het geld kan gaan kosten. U moet dus heel zeker weten zelf nooit iets gedaan te hebben.
Maar hoe een verzekeraar dan wel aan uw gegevens komt....

Mw
door Mw Kusters - Mar 10, 2019 om 15:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

inmiddrels bewijs dat deze verzekering al sinds vorigjaar 15-07-2018 afgesloten is. Helaas geen gehoor van andere kant,.

gerbera
door gerbera Mar 10, 2019 om 15:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk dan ook even naar de looptijd hiervan, is het 1 jaar dan dient u tot 15-07-2019 de blijven betalen. Loopt die 2 jaar dan tot 2020. Let op dat u hem wel tijdig via de officiële weg opzegd.

tijger1
door tijger1 - Mar 10, 2019 om 16:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat voor bewijs en van wie hebt u dat dan?

jo
door jorisw - Mar 10, 2019 om 16:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als er helemaal niets over een verzekering in je contract staat is er toch niets aan de hand?

Ni
door NinaNina - Mar 19, 2019 om 14:30
4 Antwoorden / Vragen

Wat vervelend! Helaas zult u het verschuldigde bedrag wel moeten betalen. Heeft u al geprobeerd om het mobiele verzekering schriftelijk te stoppen? Verstuur de brief dan het liefst aangetekend, zodat u zeker weet dat de brief ook in handen is van de verzekeraar. Als u de rekening niet betaalt dan kan het zijn dat daar nog meer kosten achterweg komen, ondanks dat u meent in uw recht te staan... U kunt ook altijd nog advies inwinnen bij het juridisch loket, misschien weten zij een betere oplossing.

marita5
door marita5 Mar 19, 2019 om 16:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Ninanina , Wat een flauwekul om een opzegbrief te sturen via 123 opzeggen , moet je ook nog betalen .

tijger1
door tijger1 Mar 19, 2019 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en zo’n zelfde reclame verhaal bij het Telfort topic. Alsof iedereen compleet achterlijk is en niet zelf kan opzeggen.

Ni
door NinaNina Mar 20, 2019 om 13:24
4 Antwoorden / Vragen

@martia5 en @tijger1 wie heeft het over betalen? Je kunt de brief gewoon gratis downloaden en zelf opsturen. Kost helemaal niks.

marita5
door marita5 Mar 20, 2019 om 14:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@ninanina , waar kun je deze brief gratis downloaden , zie ik nergens .

Ni
door NinaNina Mar 20, 2019 om 14:50
4 Antwoorden / Vragen

@marita5 onderaan de brief staat een knop waarmee je de brief in .pdf kunt downloaden :)

marita5
door marita5 Mar 20, 2019 om 16:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@ninanina , wat een onzin en rompslomp , Ik zie de knop om de Pdf te downloaden , als je daar op klik verschijnt : voordat we jouw order kunnen afronden dien je je opzegbrief te ondertekenen . Klik op het vakje boven je naam om een handtekening te maken . Dan moet je al je gegevens invullen .Nou ik dacht het van niet .Lees ook eens de voorwaarden van 123 opzeggen , waar je mee akkoord moet gaan .