Mobielen verzekering opzeggen
2 jaar geleden een nieuw mobieltje aangeschaft, maar niet goed op gelet want er was ook een verzekering bij afgesloten, foutje van de telefoonzaak maar dit kan gebeuren. Hier kwam ik pas achter nadat er maandelijks een bedrag was afgeschreven en wist eerst niet waar dit van was. Ik ben toen naar de winkel gegaan waar ik mijn mobiel heb afgelsoten en kreeg hier te horen dat als ik twee maal dit bedrag niet betaald de verzekering vanzelf stop gezet wordt. Zo gezegd zo gedaan, helaas kreeg ik melding dat ik een achterstand had en deze moest betalen, als ik dit neit betaalde dan zou de verzekering stop gezet worden ? Maar ! ja let op dit bedrag als nog moet betalen. Ok dan betaal je dit bedrag en dan denk je nu is het klaar en is het geregeld. Niet dus want ze gaan in eens weer incasseren, ook diverse mailtjes verstuurd met de mededeling dat deze verzekering per direct opgezegd moest worden. In de laatste mail vroeg men om een polisnummer ? Heb nooit een polis ontvangen niet mee gekregen, niet per post en ook niet per mail, Nu bleek dit polisnummer op de bankafschrift te staan, dit moet je dan ook maar weten maar hier hebben ze nooit over terug gemailt dat ik dat daar kon vinden. Ze weigeren terug te reageren in plaats daarvan boem mailtje van een incasso bureau binnen tien dagen betalen en een boete van 30 euro er boven op. Ik vind het heel erg laag dat dit bedrijf zijn eigen regels overtreed. Het staat duidelijk zwart op wit. En dit gaat nu al zo 2 jaar door.
En ik ben ook meerdere malen in de telefoonzaak geweest maar zij konden hier helaas niks aan doen dit moet je dus zelf regelen.
Ik heb nog nooit een verzekering afgesloten en wilde dit ook niet afsluiten.
Zijn er meerder die dit mee maken, kan dit wel, zeker als je al meerder malen door heb gegeven dat deze verzekering stop gezet moet worden.
In mijn ogen blijf dit bedrijf in gebreken.
Dit is een lastige zaak., Ik neem aan dat u kunt bewijzen dat u nimmer de genoemde verzekering heeft afgesloten en dan is het toch echt iets waar de verkoper dan voor verantwoordelijk is en die zou de 'schade' dan m.i. dienen te vergoeden.
Maar in ieder geval is het zaak om de verzekeraar schiftelijk, aangetekend verzenden, te melden dat men onrechtmatig handelt omdat u nimmer een verzekering heeft afgesloten. Geef daarin ook aan dat men als men van mening is dat dat wel zo is, er bewijs geleverd dient te worden in de vorm van een door u ondertekent document. Zend een kopie aan het incassobureau.
Wel jammer dat u al niet eerder die actie heeft genomen.
Letr op, als het onverhoopt toch tot een procedure bij de rechtbank zou komen, daarvoor is een exploit van een deurwaarder nodig, ga dan wel naar de zitting en meld dat er geen enkel bewijs is voor deze vordering. Zou u niet gaan dan bestaat risico van een bij verstek veroordeling.
Maar ik neem aan dat het niet zover zal komen. Geen bewijs, geen recht van vorderen.
Mondelinge afspraken zijn jammer genoeg soms niets waard zoals ook nu weer blijkt.
Het enige wat er voor u op zit is betalen en per direct opzeggen.
Succes.
@SJOPPIE, hier is geen sprake van een rechtsgeldige overeenkomst (Leid ik af uit de vraag) dus niet schriftelijk en ook niet mondeling.
Tenzij u bedoelt dat de afspraak van de teledfoonwinkelmedewerker(s) niet waard is. -:)
@heremietkreeft,
het bewijs dat er geen verzekering is afgesloten zal niet gegeven kunnen worden als de telefoonwinkelmedewerker niet zal toegeven dat deze een verkeerd advies heeft gegeven, zoals 2x niet betalen en de “onterechte verzekering wordt stopgezet.
Het advies 2 x niet betalen en u bent er vanaf is wel het slechtste advies dat gegeven kan worden. Zou ideaal zijn om van verzekeringen, abonnementen etc. af te komen. De deurwaarders en incassobureaus kunnen wel ander werk zoeken.
Ik neem aan dat u bovende 18 bent, dat u een mobieltje koopt in een telefoonwinkel en als u in die winkel tegelijkertijd een verzekering afsluit, moet u een handtekening gezet hebben. Een handtekening zetten zonder te lezen, is heel onverstandig.
Als men een premie van een verzekering niet betaalt, wordt de verzekering tijdelijk geschorst, maar de premie blijft wel verschuldigd.
U hebt die verzekering niet op de juiste wijze opgezegd, vandaar dat hij blijft doorlopen en vandaar dat u moet betalen.
Dat u nog nooit een verzekering hebt afgesloten, is geen excuus en ook ongetwijfeld niet waar. Ik mag toch aannemen dat u een zorgverzekering hebt.
U dient die verzekering dus schriftelijk bij de verzekeraar op te zeggen. U hebt een maand opzegtermijn.
Dit bedrijf blijft dus niet in gebreke, maar uzelf. Dus per omgaande betalen.
Wat een warrig verhaal.
Er is blijkbaar een verzekering afgesloten .
Die moet je dan op de juiste manier opzeggen.
En voor de afgelopen periode dien je te betalen en anders krijg je dus incassokosten erbij.
Zou maar snel betalen en opzeggen.
Dat je verkeerd bent voorgelicht in die telefoonzaak ..... vervelend, maar je bent zelf verantwoordelijk.
Lees deze info en stuur een brief. Kun je zelf doen. Vind je het allemaal te ingewikkeld, dan kun je het tegen betaling laten doen.
https://www.opzeggen.nl/telefoonverzekering/opzegbrief
Zolang je de verzekering niet hebt opgezegd en van de verzekeringsmaatschappij geen schriftelijke bevestiging hebt ontvangen, moet je de maandelijkse premie blijven betalen. Dus betaal je achterstand anders komen er incassokosten bij.
Voor een automatische incasso is een rekeningnummer nodig. Een verzekering gaat niet via een provider, dus iemand moet uw rekeningnummer aan de verzekeraar hebben gegeven. Het zal lastig te bewijzen zijn dat u dat niet bent geweest.
U kunt altijd een MOI opstarten bij uw bank. Deze zal een geldige incasso opdracht moeten aantonen. Maar weet wel dat, als u bv uw naam, rekeningnummer en handtekening op de aanvraag hebt gedaan bij het kopen van de telefoon, u fout zit en het geld kan gaan kosten. U moet dus heel zeker weten zelf nooit iets gedaan te hebben.
Maar hoe een verzekeraar dan wel aan uw gegevens komt....
inmiddrels bewijs dat deze verzekering al sinds vorigjaar 15-07-2018 afgesloten is. Helaas geen gehoor van andere kant,.
Kijk dan ook even naar de looptijd hiervan, is het 1 jaar dan dient u tot 15-07-2019 de blijven betalen. Loopt die 2 jaar dan tot 2020. Let op dat u hem wel tijdig via de officiële weg opzegd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer