Av
door Avmocs Oct 10, 2019 om 19:34
Garantie & verzekeringen

Moet de verzekeraar opnieuw een Bevestiging beëindigen sturen per mail na wijziging?

Ik was sinds oktober 2017 verzekerd bij ALLSECUR. Op 24 september jl. had ik gemeld dat iemand van een bouwbedrijf met zijn truck en oplegger een verkeershek tegen mijn achterbumper had gereden. De medewerker van Allsecur zei (en ik parafraseer): ‘daar ben je niet voor verzekerd. Neem hiervoor contact op met de verzekeraar van de tegenpartij. En dit heeft geen gevolgen voor jouw eigen premiebedrag.’ Zo gezegd zo gedaan. Een week later kreeg ik een mail van Allsecur dat het premiebedrag met €40,- verhoogd werd van de WA-autoverzekering.

Vervolgens heb ik op 2 oktober jl. de autoverzekering stopgezet, omdat Allsecur nooit schade voor mij heeft betaald en ik heb ook nooit een schadeclaim bij hen ingediend, alleen een melding gedaan van de schade door de tegenpartij.

Na de opzegging heeft een medewerker van Allsecur ten onrechte -4 schadejaren in de Roy-data  (database voor schadevrije jaren) ingevoerd. Ik kan hierdoor AL EEN WEEK geen autoverzekering krijgen bij een andere verzekeraar.

Ik heb de afgelopen week nog 4 keer naar Allsecur moeten bellen om ervoor te zorgen dat zij de schadejaren gingen corrigeren naar plus 2. Dit was eindelijk gebeurd op 8 oktober jl. Die dag kreeg ik gelukkig 2 medewerkers aan de lijn die pro-actief handelen en klantgericht meedenken.

Laten we alle lange wachttijden en keren dat ik werd doorverbonden maar niet exact erbij noemen, want daar word je als klant ook niet blij van.

Gisteren en vandaag kreeg ik weer te horen dat ik niet werd geaccepteerd met de 2 schadevrije jaren die ik heb opgebouwd en aangegeven bij mijn aanvragen bij twee andere verzekeraars. Hun argument is dat ik schade heb gehad en dat de schadejaren niet kloppen met wat zij zien staan in de database, dus of ik een bevestiging beëindiging wil aanvragen bij Allsecur met daarin de juiste schadejaren.

Vandaag 10 oktober hing ik dus weer aan de lijn met Allsecur klantencontact (want service is laag in het vaandel). Ik vroeg om 1 simpel ding: of ik de bevestiging beëindiging opnieuw mag ontvangen met daarin het juiste aantal opgebouwde schadevrije jaren, want in die oude staat dus -4! En daarmee ga ik geen aanvraag doen, want dan zou ik een belachelijk hoge premie per maand moeten gaan betalen. Bovendien is het VALSE informatie die door Allsecur was ingevoerd!

Het antwoord van Allsecur: je kunt ons whatsappen en vragen of jouw autoverzekering is beëindigd en wat jouw schadejaren zijn. (Maar die gegevens weet ik al). Je krijgt niet opnieuw een Bevestiging beëindiging met de juiste gegevens want de schadejaren zijn al gecorrigeerd in Roy-data en wij doen niet aan mailen!!  ????????????. De Bevestiging beëindiging van 2 oktober was overigens wel per e-mail en niet per post (dat zou ik al helemaaaal niet durven vragen) verzonden.

Ik had overigens een hele aardige medewerkster aan de lijn bij dit laatste gesprek en ik begrijp dat zij ook maar de procedures volgt.

Maar Allsecur, alsjeblieft zeg, als een medewerker een foutje maakt in het systeem, waardoor je klant zo zwaar benadeeld wordt, trek dit dan ook zo gauw mogelijk weer recht

en zeg geen NEE tegen een klant als zij daarover een bevestiging opvragen zwart op wit! Een Whatsappje is naar mijn mening geen wettelijk middel om een serieus bewijs te overleggen. Iedereen kan zich op Whatsapp voordoen als Allsecur, dus daar heb ik helemaal niets aan.

Nu heb ik nog steeds een onverzekerde auto en is er de kans dat ik een hoge boete krijg opgelegd door RDW. Die ik uiteraard op ALLSECUR zal gaan verhalen, als die brief in me bus terecht zou komen!

Ik wil graag een brief per mail vanuit jullie mailbox, met jullie logo waarin staat dat ik twee schadevrije jaren heb opgebouwd.

Is dat echt zoveel gevraagd??

Groetjes,

Mw. Comvalius

3734 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2019 om 20:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom belt u eigenlijk uw WA verzekeraar terwijl die schade door een ander is veroorzaakt?

U kunt overigens zelf bij Roy-data de schadevrije jaren opvragen met Digid. Ik zou die auto maar rap verzekeren. Als u dan het bewijs van schadevrije jaren hebt, wordt de oremie alsnog herzien.

En wij sturen helemaal geen mails.

Av
door Avmocs Oct 10, 2019 om 21:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Ik heb ook bij Roy data de gegevens opgevraagd. Dit gaf de medewerker van Allsecur ook nog aan om te doen. Ook hier gaat tijd overheen. Op de website Seps.nl van Roy-data staat wel duidelijk aangegeven dat de informatie die zij verstrekken niet een royementsverklaring is en dat ik deze bij de oude verzekeraar dien op te vragen.
Wat ik niet begrijp van Allsecur is dat zij eerder wel een Bevestiging beëindiging per mail naar mij konden sturen, maar dat ze nu beweren dat zij niet opnieuw deze brief naar mij kunnen mailen nadat zij de schadevrije jaren in Roy data corrigeerden. Zo krijg ik het gevoel dat ik geen poot heb om op te staan.

Av
door Avmocs Oct 10, 2019 om 21:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

En als antwoord op uw eerste vraag. Ik had nog nooit eerder te maken gehad met een dergelijke situatie dat de schadeveroorzaker geen schadeformulier wou invullen en ik wilde de melding maken van wat er gebeurd was en advies daarover krijgen.

gerbera
door gerbera Oct 10, 2019 om 21:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

En wij sturen helemaal geen mails.

Ik wel hoor maar niet op dit forum;-))☺

Av
door Avmocs Oct 10, 2019 om 22:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja idd Gerbera, dat is toch echt om krankzinnig van te worden! Eerder konden ze het wel doen en als ze een fout hebben gemaakt, dan ineens niet meer.

dobby
door dobby - Oct 10, 2019 om 20:05
749 Antwoorden / 1 Vragen

Een mailtje is overigens ook geen bewijs.. (als het signed e-mail was zou je iets sterker staan, maar nog steeds geen formeel bewijs).. Dan zou je een FAX moeten vragen, dat is nog wel formeel geldig.. maar ja - of ze daar aan meewerken is natuurlijk een ander verhaal.. (en niet iedereen heeft een fax (-capable device) in huis, maar dat is weer een ander probleem).

Av
door Avmocs Oct 10, 2019 om 21:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie.
Eerder stuurde Allsecur wel een Bevestiging beëindiging (Pdf) per mail naar mij, maar nu beweren dat zij de brief niet kunnen aanpassen met de juiste informatie en naar mij kunnen mailen nadat zij de schadevrije jaren in Roy data corrigeerden.

dobby
door dobby Oct 10, 2019 om 23:26
749 Antwoorden / 1 Vragen

Als het puur om een PDFje gaat terwijl de juiste data wel ergens in een externe database staat (heb zelf geen auto), dan zou je altijd nog dat PDFje kunnen editten... als je een aantoonbare fout corrigeert zou dat misschien moreel nog wel voor sommigen te rechtvaardigen zijn... Maar ja, als dat uitkomt kunnen ze waarschijnlijk wel moeilijk gaan doen.. Misschien toch maar blijven hameren op die Roy dabase.. die zouden ze zelf ook makkelijk moeten kunnen uitlezen lijkt me zo..

jo
door jorisw - Oct 10, 2019 om 20:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

"Ik wil graag een brief per mail vanuit jullie mailbox, met jullie logo waarin staat dat ik twee schadevrije jaren heb opgebouwd.

Is dat echt zoveel gevraagd??"

Als dit je stijl van communiceren is met de verzekeraar moet je niet raar opkijken als zij niet gaan rennen voor je. ALs jij op je werk zo wordt aangesproken door klanten hoe reageer je dan zelf?

marita5
door marita5 Oct 10, 2019 om 20:23
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Nou uw stijl van communiceren / schrijven is ook niet wat het moet zijn . Je en Jij ?? .

Av
door Avmocs Oct 10, 2019 om 21:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw mening. Ik ben al sinds 26 september jl. bezig om Allsecur duidelijk te maken dat ik niet de schade heb veroorzaakt en daarna viel alles in duigen. Een autoverzekering is niet zoiets als een foutje op de kassabon in de supermarkt. Op een gegeven moment moet ik toch duidelijk aangeven wat ik graag van hen zou willen. En hetgeen wat ik vraag is een kleine moeite, die ik logisch vind nadat ik meermaals heb aangegeven dat ik nu geen autoverzekering krijg bij een andere verzekeraar. Dit heeft hele nare gevolgen tot nu toe voor mij gehad en ik mag de administratieve puinhoop bij Allsecur oplossen.

tenormin
door tenormin Oct 10, 2019 om 22:35
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, je en jij: mij stoort het volledig niet. Zeker niet op deze site waar forumleden elkaar bijna iedere dag "tegenkomen". Ik vind het, ook zonder respectloos te zijn, okay. Maar het is ook de toon die de muziek maakt, hé? Als ik je eens een commertaartje in reacties geef noem ik je ook "je". Je hebt me ook nooit geschreven dat je er aanstoot aan neemt. En ik denk ook dat @JorisW bedoelt dat je een bedrijf niet tutoyeert. Zou ik ook nooit doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 10, 2019 om 20:18
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Als u van mening bent en blijft dat u door de verzekeraar verkeerd bent behandelt waar het ook goed oplijkt als ik uw vraag interpreteer, neem dan contact op met www.kifid.nl en dan eerst met de Ombudsman van dat klachten Instituut Financiële instellingen. En wat u doet in van de verzekeraar die u noemt, doe dat schriftelijk en verzend aangetekend. Benaderen van het KiFiD kan via de website waar ik u naar verwees.

Deze laatste zin van u begrijp ik helemaal niet aangezien wij een groep vrijwilligers zijn die proberen op basis van kennis en ervaring adequate adviezen etc. te geven. En het lijkt mij dat BNNVARA daar ook niet aan kan voldoen. (Ik wil graag een brief per mail vanuit jullie mailbox, met jullie logo waarin staat dat ik twee schadevrije jaren heb opgebouwd.)

sj
door sjoppy Oct 10, 2019 om 20:41
129 Antwoorden / Vragen

@heremietkreeft,
die laatste zin is voor Allsecur bedoeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 10, 2019 om 21:19
16830 Antwoorden / 202 Vragen

re

Av
door Avmocs Oct 10, 2019 om 21:59
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw tips. Ik zal zeker kijken wat ik hiermee kan gaan doen.

tijger1
door tijger1 - Oct 10, 2019 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt op de 2e de verzekering stopgezet. Dus even geduld voor Roy data in orde is.

Maar verzeker die auto, dat is veel belangrijker.

En waarom het niet met All secur uitgezocht, maar meteen de verzekering opgezegd? Paniekvoetbal.

Av
door Avmocs Oct 28, 2019 om 19:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien hebt u het niet uit mijn verhaal kunnen opmaken, maar ik was al twee weken bezig met Allsecur om de fout vanuit hun zijde te laten herstellen. Mijn fout was dat ik ze had gemeld dat iemand tegen mijn auto was aangereden en dat heb ik ook nadrukkelijk bij hen aangegeven. Ik wilde enkel hun advies en vragen wat ik het beste kon doen.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 10, 2019 om 23:22
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo mevrouw Comvalius,

Begrijp ik nu goed uit Uw verhaal,dat U alleen WA verzekerd bent en geen rechtsbijstand voor Uw auto?

lo
door lovewinnie - Oct 11, 2019 om 09:47
1210 Antwoorden / 1 Vragen

U moet nu echt gaan verzekeren. U kunt later met de juiste papieren het bedrag laten corrigeren en krijgt u het te veel betaalde terug.
Dat u nu niet verzekerd en straks een boete krijgt kunt u natuurlijk niet verhalen want dat is niet hun schuld. Ja dat u te veel betaald en dat verschil eventueel als het niet gecorigeerd wordt.
U moet zsm naar juridisch loket waar ze u vast tips kunnen geven met wat u nu moet doen.

mo
door mof - Oct 11, 2019 om 11:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, want allsecur wordt allianz

he
door henk51 - Oct 11, 2019 om 12:26
90 Antwoorden / 0 Vragen

U bent alleen WA verzekerd dus schade aan uw auto wordt niet vergoed door Allsecur.Dus Verzekeringsmaatschappij zal ook uw schade vrije jaren niet aanpassen.

U schreef: een week later kreeg ik een mail van Allsecur dat het premiebedrag met €40,- verhoogd werd van de WA-autoverzekering

Ik vermoed dat dit de verhoging van de jaarpremie is en niet uw maand premie ,uw verzekering verliep per oktober en zal dit waarschijnlijk  de nieuwe premie bij prologatie zijn. Zoals u kunt lezen op internet verhoogde Allsecur zijn WA premies vrij fors net als vele andere maatschappijen overigens
Ik zou toch maar snel verzekeren en er niet vanuit gaan dat u de boete wel kan verhalen op Allsecur.Voor u het weet krijgt u een gerechtsdeurwaarder aan de deur met een torenhoge vordering die u direct moet betalen of anders beslag.

groeten Henk

Av
door Avmocs - Oct 28, 2019 om 19:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

Op 15 oktober jl. de bevestiging beëindiging van Allsecur ontvangen met daarin het correcte aantal van 2 vrije schadejaren. Iedereen die reageerde met begrip en zinvol advies, hartelijk dank!

tijger1
door tijger1 Oct 28, 2019 om 19:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi. Als u nu nog alleenWA verzekerd bent, is het zinvol een verhaalsrechtsbijstand daarbij af te sluiten. Mocht iemand u dan aanrijden, dan is er een verzekeraar die voor u de schade verhaalt.