mutti albers
door mutti albers Aug 25, 2016 om 19:16
Garantie & verzekeringen

Motor Gazelle e-bike kapot

Ik heb preies 4 jaar geleden een Gazelle e-bike gekocht, maar de motor is al kapot. Een nieuwe kost 435, 00 incl montagen. Ik krijg nu van Gazelle 25% korting op een nieuwe.
Moet ik hier genoegen mee nemen?

13964 15 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 25, 2016 om 19:22
135 Antwoorden / Vragen

Dan zou u wel weer een nieuwe met weer nieuwe garantie hebben. Nu is de garantie over en de accu is dan ook weer nieuw. Denk eens na wat voor u het gunstigd is.

gerbera
door gerbera Aug 26, 2016 om 11:16
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien wat onduidelijk geschreven, maar de korting is op de motor en niet op een nieuwe fiets,

ra
door ramanah Aug 26, 2016 om 11:35
135 Antwoorden / Vragen

Dan is de vraag: wat kost de nieuwe na aftrek korting.

opaplop
door opaplop Aug 26, 2016 om 13:06
76 Antwoorden / 12 Vragen

Ga toch maar eens onderhandelen het kan toch zo maar zijn dat je meer korting kan bedingen op een nieuwe fiets,zo niet,zou ik het toch gewoon doen. maar je zou ook kunnen kijken of ze een midde moter hebben,is ook beter.

getty
door getty - Aug 25, 2016 om 19:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou het doen

tenormin
door tenormin - Aug 25, 2016 om 19:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Doen!!

gerbera
door gerbera - Aug 25, 2016 om 22:30
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De motoren zijn inmiddels beter dus gewoon doen. Garantie is over en het is moeilijk in te schatten hoe lang zo'n motor mee zou moeten gaan.

pi
door pieterwolters - Aug 25, 2016 om 23:03
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad doen. Hij is immers al vier jaar oud. Ze hadden ook 0% korting kunnen geven.

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 26, 2016 om 10:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@ramanah,
Als de motor wordt vervangen blijft de accu gewoon zitten, deze wordt niet vervangen en kost misschien ook rond de € 300-400,

Ik vind het een net voorstel van Gazelle, na 4 jaar (intensief ???) gebruik 25% korrting geven. Ik zou het doen.
Diewilik

koekeloer
door koekeloer - Aug 26, 2016 om 12:38
562 Antwoorden / 18 Vragen

Mijn (Flyer) heeft 5 jaar garantie. Als de fiets van U dat ook heeft zou ik niets betalen en het onder garantie laten maken

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 28, 2016 om 15:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

5 jaar garantie is. Meestal in het 5e jaar nog 20% vergoeding.
5 jaar 100%  garantie komt weinig voor
Diewilik

mo
door mof - Aug 26, 2016 om 12:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt van de garantie voorwaarden af en van wat als economische levensduur van een elektrische fiets wordt verwacht. Wat is de nieuwprijs van uw fiets?
als u geen genoegen neemt, wat wilt u dan doen, wat vindt u een redelijke korting?

ik zou het accepteren als ik unwas ....

audb
door audb - Aug 26, 2016 om 13:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er is een mogelijkheid om het blij de rechter te gaan aanvechten maar dat kost natuurlijk ook geld.

Echter is het de vraag hoe duur de fiets was en wat de verkoper heeft verteld over de levens duur maar ik zou zeker proberen om via de consumentenbond eens iets meer korting te bedingen.

ho
door honza23 - Aug 26, 2016 om 13:02
261 Antwoorden / 3 Vragen

Vreemd: een electromotor slijt amper en zou jaren en jaren mee moeten kunnen gaan. Ik vind 25% korting dan ook een beetje weinig voor iets dat na 4 jaar nog zeker niet stuk zou mogen gaan.

ro
door roelfien 65 - Aug 26, 2016 om 15:13
29 Antwoorden / 0 Vragen

Zou ik wel doen U krijgt zomaar eventje 108,75€ korting,vergeet niet U heeft al 4 jaar plezier van U fiets.
Accu,s worden ook minder,ik zou geen moment  twijfelen,dus DOEN.
Gr Roelfien

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 28, 2016 om 15:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Accu wordt niet vervangen,  alleen de motor.
Diewilik

1paul
door 1paul - Aug 26, 2016 om 15:59
3144 Antwoorden / 0 Vragen

25% korting is een schijntje, de levensduur van een electromotor moet vele malen langer zijn dan deze gebruikesduur.

u heeft waarschijnlijk 2 jaar garantie gekregen van de VERKOPER maar onder het conformiteitsbeginsel mag u een veel langere levensduur verwachten dan deze 4 jaar dat u de fiets nu in uw bezit heeft, let wel, u moet hiervoor bij de verkoper zijn en NIET bij Gazelle...

als men u niet meer wil compenseren en ook niet wil repareren beroep u dan op bovenstaande, lees ook even de onderstaande link door en beslis daarna pas wat u wilt doen, op een fiets van rond de 2000,00 euro mag u echt veel meer verwachten dan dit...

http://www.conformiteit.nl/

vaak vraagt men een bijdrage in de reperatie kosten omdat, "de levensduur van het product is verlengd" u hoeft niet mee te betalen, immers, het product voldoet gewoonweg niet aan de verwachtingen/...

sa
door salty678 - Aug 28, 2016 om 08:27
2 Antwoorden / 1 Vragen

Onze gouden accu is net 3 jaar oud en door oxidatie doet hij het niet meer. De accu is van 03-05-2013, wij hebben hier al contact over gehad met Gazelle, Gazelle wil er tot nu toe niets aan doen, de dealer zegt op zijn beurt dat dit ook niet normaal is. Een accu van 550,- euro die het na ruim 3 jaar oud door oxidatie het laat afweten. Daar zou toch een tegemoetkoming van Gazelle uit moeten komen.

1paul
door 1paul Sep 3, 2016 om 09:51
3144 Antwoorden / 0 Vragen

accu of motor?

sa
door salty678 - Aug 28, 2016 om 10:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

[edit internetredactie: geen persoonsgegevens gebruiken]

Ik zal het volgende antwoordt hierop plaatsen. Deze komt van de fietsenmaker uit Gouda, en het antwoordt van de Gazelle service.

Beste,

Onlangs heeft een klant van ons contact gehad met jullie en gesproken met XXX over een gouden accu.

Type fiets : Gazelle Orange innergy Xtra.

De Klacht van de klant is dat ze 3 jaar geleden deze accu heeft aangeschaft en deze nu al kapot is .

Inmiddels heeft de klant een nieuwe accu gekocht omdat het niet meer onder garantie afgehandeld kon worden.

Nu heeft de klant zelf de oude accu open geschroefd en hier was veel oxidatie te zien wat na 3 jaar erg slordig is. ( Zie foto’s in bijlage ).

Nu moesten wij foto’s op sturen van XX  zodat de klant mischien toch nog en coulance kan krijgen.

Hoop u bij deze genoeg te hebben geïnformeerd.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 28, 2016 om 15:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Edit,

akkerdistel
door akkerdistel Aug 29, 2016 om 11:52
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zou fijn zijn wanneer je de privacy van anderen wel serieus zou nemen.

ph
door philip36 Aug 29, 2016 om 12:57
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Die meneer Ferdinand Klaassen maakt zich wel erg simpel vanaf door te zeggen dat de accu te oud is.
Misschien bedoelt hij, buiten de garantie, maar van een redelijke accu, zeker in die prijsklasse mag je verwachten dat deze langer meegaat dan 3 jaar.

Geen goed merk, dat Gazelle, als ze hun accu's na 3 jaar al oud noemen.
Heb zelf 4 accu's van Giant, (2 e-bikes) zijn nu 6 jaar oud, elk zo'n 70 keer opgeladen, merken niet dat de capaciteit achteruit gegaan is.

Ik neem aan dat de heer Louwerenburg het met u eens was en de nieuwe accu niet gratis, maar toch wel met een flinke korting heeft gekregen.

il
door ils - Sep 3, 2016 om 01:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Deze motor is al best snel kapot. Het meest vervelende van een e/bike is dat de accu rond de 4 a 5 jaar meegaat (heeft niets met motor te maken).
Ik heb een batavus waarvan de accu zwakker wordt. Nu kost een nieuwe accu € 520.
Ook fabrikant aangeschreven over de extreme kosten van een accu en dan al zo snel. Geen coulance gekregen.