frits
door frits Nov 6, 2009 om 16:03
Garantie & verzekeringen

Onafhankelijk ?

Zijn deze websites wel werkelijk onafhankelijk ?
Independer.nl,Zorgkiezer.nl,Kiesbeter.nl, Verzekeringssite.nl
En in hoever is dit bij andere als verzekerings sites het geval ?

565 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zij zeggen van wel maar ga nooit er vanuit dat zij alles weten gewoon even bekijke en dan zelf ook verder zoeken niet gelijk op reageren maar zeker weten dat het ook nog anders is en mogelijk beter.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Frtis,

Deze sites zijn niet zo onafhankelijk zoals ze zeggen. Een website kost geld en heeft menskracht nodigt. Vele verzekeringen ondersteunen financieel die sites! Verstekte reclame uiteraard, maar uiteindelijk kan men redelijk op hun oordeel bouwen!
Vastelastenbond wordt ook gesponsoord door verzekering(en), maar komt als beste uit de bus!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 8, 2009 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak wordt er gewerkt op provisie basis.
Dus onafhankelijk vindt ik niet de juiste omschrijving, er is geld mee gemoeid.
Dus er zal we een juridisch correcte zin gebruikt worden door dit soort sites, waardoor het woord "onafhankelijk" ook anders uitgelegd kan worden.

Ga nooit ergens van uit
Check, check, en nog eens check
En gebruik je gezonde verstand; gouden bergen bestaan niet

Iedere site geeft (onder voorwaarden, faq’s, disclaimer, wie zijn we) wel wat informatie;

Independer.nl
Verdient geld als een consument een product via hun afneemt.
Ze werken op basis van provisie of vaste vergoeding betaald door de aanbieder.

Zorgkiezer.nl
Verdient geld door reclame en doorsturen van offertes van consumenten.
Niet op provisie basis.

Kiesbeter.nl
Is van het RIVM (RijksInstituut voor Volksgezondheid en Milieu)
De informatie is afkomstig van derden en het RIVM staat niet garand voor de juistheid hiervan op de site.

Verzekeringssite.nl
Verdient geld met het doorsturen van offertes en het afsluiten van verzekeringen van/voor consumenten.