Ga
door GabyH Jun 5, 2020 om 19:01
Garantie & verzekeringen
Ondeugelijk vloer

In Juni 2019 hebben wij bij LAB21 een houten vloer gekocht.
Omdat het ontzettend druk was en het een aantal maanden zou duren voor zij plek hadden om het te leggen, hebben wij een ander bedrijf gevraagd dit voor ons te doen. De vloer ligt prachtig en we waren in de eerste instantie erg blij. (ondanks de winkel de vloer zo in de regen achter liet voor de deur)
Al snel merkte ik dat de vloer anders aan voelde dan de andere helft van het huis.Als ik de vloer vochtig maak zie je dat de ene helft van het huis donker van kleur wordt (alsof hij het water obserbeerd) de andere helft voelt alsof je laminaat dweilt. Ik heb hierop de winkel een mailtje gestuurd met een klacht. Dit is ongeveer 8 weken nadat de vloer is gelegd.  Omdat de medewerker van het bedrijf fotos wilde van het probleem heb ik de vloer gedweild en fotos toegezonden. Na lang zeuren kwam er op 23 oktober eindelijk iemand kijken. Dit was een medewerker van de fabrikant van de vloer. Deze was vriendelijk in contact en verklaarde vrijwel direct dat het een behandelde en onbehandelde vloer door elkaar gelegd was. Echter zei hij omdat de winkel het bij hun wilde verhalen al snel dat het door mijn honden kwam. Ik heb namelijk twee honden. Ik voelde me dan ook ontzettend in de maling genomen.

De winkel communiceert ontzettend traag en ik moet er zelf constant achter na blijven gaan. In april 2020 werd er eindelijk een nieuw mannetje via de winkel gestuurd. Die verklaarde ook vrijwel direct dat er behandeld en onbehandelt door elkaar is gelegd en er mogelijk verkeerde pakken tussen hebben gezeten waardoor je precies de ene helft onbehandeld ziet en de andere onbehandeld.

Opgelost zou je dus zeggen...

De winkel wilt het probleem komen oplossen dit kan alleen door de hele vloer te polijsten en opnieuw in de olie te zetten.

Wij moeten 4 dagen ons huis uit. De honden moeten naar een pension en ik moet zelf zorgen dat mijn spullen uit huis zijn.
Zij willen wel een box regelen maar dan moet ik dit via mijn eigen inboelverzekering laten opgeven.

Ik vind dat de bijkomende kosten voor LAB 21 zijn en niet voor mijn eigen rekening.

Nu ik deze mening met de winkel heb gedeeld vinden zij dit belachelijk en is het antwoord dat ik blij moet zijn dat ze mijn vloer herstellen.Zij verklaren dat dit komt door te veel water en mijn honden. Het is echt onmogelijk dat dit komt door mijn honden of water, je ziet gewoon een scheidingslijn van de ene naar de andere helft van de woning, zelfs onder het kleed waar uberhaubt niet gedweilt wordt.

Zij komen mij dit met de extra kosten niet tegemoet. We zijn inmiddels een jaar verder.
Op de foto is de gehele vloer gedweild, je ziet duidelijk dat gehele planken het water opzuigen en de andere (goede) planken dus niet.

Zie ik het verkeerd of heb ik recht op een vergoeding.

2675 7 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jun 5, 2020 om 19:24
6599 Antwoorden / Vragen

Het probleem met de vloer wordt opgelost.
Je hebt nog geluk, want de winkelier had de verkeerde planken ook om kunnen ruilen.
Immers je hebt alleen planken gekocht, Een ander bedrijf heeft ze gelegd.
Toen de vloer gelegd werd heb je toch ook de meubels ergens anders moeten plaatsen?
De winkel wil je tegemoet komen met een opslagplaats voor je spullen, netjes toch.
Logeer 4 dagen met de honden bij familie en je hebt een mooie vloer. Wat wil je nog meer.

tenormin
door tenormin Jun 5, 2020 om 19:43
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@panter22, op zich heb je gelijk, maar in deze tijden ergens mogen/kunnen logeren, met honden? Wat had je in gedachte? Een hotel. Een stacaravan huren o.i.d? Kost ook geld.

Ga
door GabyH Jun 5, 2020 om 21:09
Antwoorden / 1 Vragen

Toen waren we in verbouwing, het moet toch niet mijn probleem zijn dat zij verkeerde planken leveren.

Je kan helemaal niet zien aan de buitenkant dat er iets mis mee is, pas als je het nat maakt zie je dat ze iets mankeren!

Daarbij, hoe bedoel je met tegemoet komen? Zij hebben toch iets verkeerd geleverd

panter22
door panter22 Jun 6, 2020 om 08:27
6599 Antwoorden / Vragen

Wat wil je dan van Lab21, de kosten van 4 dagen de honden in een kennel en jullie 4 dagen in een hotel met volledige verzorging. Verhuizers de kamer leeghalen, opslaan en weer plaatsen?
Je schrijft:
Het is echt onmogelijk dat dit komt door mijn honden of water, je ziet gewoon een scheidingslijn van de ene naar de andere helft van de woning, zelfs onder het kleed waar uberhaubt niet gedweilt wordt.
Dus na het leggen was te zien dat er iets niet goed was met die planken. En te voelen was het ook.
En wat zei de vloerenlegger hiervan?

tijger1
door tijger1 - Jun 5, 2020 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zou u dan met die inboedelverzekering moeten?

U hebt het zelf door een ander bedrijf laten leggen en hebt de boel niet gecontroleerd.

U mag zeker blij zijn dat ze de vloer herstellen. Als ik dat "mannetje" was, zou ik het niet gratis doen.

Ga
door GabyH Jun 5, 2020 om 21:11
Antwoorden / 1 Vragen

De boel is zeker wel gecontroleerd. Op het oog lijkt er niets mis, tot je het nat maak, dan valt het pas op dat ze onbehandeld zijn.
De winkel heeft dus twee verschillende vloeren geleverd.

justmeagain
door justmeagain Jun 6, 2020 om 00:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus is het niet door u of de vloeren legger gecontroleerd. Het staat op de buitenkant van iedere verpakking.

ne
door neodutchio Jun 6, 2020 om 07:20
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Sterker, het is niet eens volgens de legvoorschriften gelegd. Dan zou namelijk willekeurig door heel de ruimte een verkeerde plank gelegen hebben.

Ga
door GabyH Jun 6, 2020 om 10:41
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is toch ook zo. Het is duidelijke de ene helft en de andere helft! Het is wel goed gelegd. Het is niet zo dat een aantal planken dit probleem hebben!

ne
door neodutchio Jun 6, 2020 om 11:35
5148 Antwoorden / 12 Vragen

@Gabyh, als je een vloer gaat leggen moet je de planken door elkaar gebruiken. Dan krijg je dus geen scheidingslijnen, dan had er her en der een verkeerde plank tussen gelegen. Elke echte legger weet dit en elke echte legger weet ook dat je vooraf de batchnummers moet nakijken en dat het hout moet acclimatiseren. Er is dus niet volgens de voorschriften gelegd.

ne
door neodutchio - Jun 5, 2020 om 20:50
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een echte vloerenlegger weet waar hij op moet letten. Dat wil zeggen, alle pakken controleren op kleur- en batchnummer. Daarna de pakken lossnijden en de planken laten aclimatiseren. Tijdens het leggen gebruik je planken uit verschillende pakken door elkaar heen om herhaling van tekeningen te voorkomen.

Als er gelegd zou zijn volgens de voorwaarden zou de fout al voor het leggen ontdekt zijn.

Ik denk niet dat u de verpakkingen nog heeft van de vloer, dan is namelijk ook de bewijslast compleet. Is het batchnummer verschillend is de verkoper aansprakelijk, als de inhoud verkeerd zou zijn moet de fabrikant opdraaien voor de extra kosten.

1paul
door 1paul - Jun 6, 2020 om 08:36
3138 Antwoorden / 0 Vragen

verkoper is OOK verantwoordelijk voor de gevolgschade!!!!

artikel 6.185 van het burgerlijk wetboek

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 6, 2020 om 13:32
16835 Antwoorden / 202 Vragen

@1PAUL, heeft u ook de toelichting hierbij gelezen?  Waar u naar verwijst betreft productaansprakelijkheid en dat betreft dan de producent. Hier is de Consumentenwetgeving aan de orde als geboemd in boek 7.

1paul
door 1paul Jun 6, 2020 om 14:59
3138 Antwoorden / 0 Vragen

hier is het produkt niet deugdelijk, ene deel van de vloer is behandeld andere deel niet!!!!

tegelijk wijs ik erop dat je dan toch bij de verkoper moet zijn en niet bij de producent, je hebt imeers zaken gedaan met de verkoper, hoe deze dit oplost met de producent is aan de verkoper en sta jezelf als consument geheel buiten....

ne
door neodutchio Jun 6, 2020 om 19:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hier is het product wel deugdelijk. Echter blijkt dat er andere planken tussen zitten. Het gaat om een verkeerde levering en niet om een product wat niet goed zou zijn.

1paul
door 1paul Jun 7, 2020 om 08:16
3138 Antwoorden / 0 Vragen

Dan is dus het produkt niet deugdelijk, je hebt niet gekregen wat je wilde....

ondeugdelijk product, de inhoud is niet gelijk aan wat er besteld is, er is dus een non-conform product geleverd en dan heb je gewoon recht op kosteloos herstel en eventueel een schadevergoeding!!!!

https://www.absoluteadvocaten.nl/contractenrecht/non-conformiteit

panter22
door panter22 Jun 7, 2020 om 09:45
6599 Antwoorden / Vragen

Er zijn pakketten hout geleverd die niet besteld waren. Je hebt dan recht op kosteloos herstel. Dus de verkeerde pakketten ruilen voor de goede.
Dus je moet wel even kijken of je de goede hebt gekregen. En als daardoor de vloerenlegger extra moet komen en je daardoor extra geld kwijt bent, dan is dat schade die je kunt claimen.
Maar als je niets controleert en de vloer en in legt en pas weken later er achter komt dat er verkeerde planken tussen liggen, dan kun je niet al die extra kosten die je hebt claimen. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid om de kosten zo laag mogelijk te houden. Want die extra kosten waren niet nodig geweest als je zelf opgelet had. Als Lab21 de vloer zelf gelegd had, dan was het een ander verhaal. Nu heeft ts zelf een vloerenlegger ingeschakeld die niet opgelet heeft en een steekje heeft laten vallen.

1paul
door 1paul Jun 7, 2020 om 14:20
3138 Antwoorden / 0 Vragen

zo makkelijk is het niet, natuurlijk heeft TS en/of de vloerenlegger een onderzoeksplicht maar LAB21 is de eindverantwoordelijke, deze moet zelf als eerste goed opletten wat ie aflevert, nu deze eroverheen gekeken heeft of misschien wel verschillende planken door mekaar had liggen kan deze niet van TS verwacjhten dat deze dat wel ziet, zeker niet nu het verschil enkel te zien is, zoals TS schrijft, als de planken nat zijn....

panter22
door panter22 Jun 7, 2020 om 15:45
6599 Antwoorden / Vragen

Planken zitten in een pak met de informatie aan de buitenkant. Losse planken koop je niet alleen hele pakken.
Op elk pak staat ongetwijfeld of de planken behandeld of onbehandeld zijn. Want anders heeft iedere klant dit probleem. Netjes dat Lab 21 de hele vloer wil polijsten en in de was wil zetten.
Ts moet zelf ook iets doen om het mogelijk te maken. Of de vloerenlegger hierop aanspreken.
Of was de vloerenlegger misschien een kennis die het voor een vriendenprijsje heeft gelegd. Dan kun je die kennis niet aanspreken en ben je zelf verantwoordelijk.

ro
door ron503 - Jun 6, 2020 om 11:51
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft recht op herstel van de vloer en daar houdt het ook mee op. Dat u honden heeft is niet het probleem van de verkoper en dat de woning voor 4 dagen onbewoonbaar is lijkt mij stug omdat polijsten en in de olie zetten met een dag klaar is. De verkoper biedt een opslag voor de goederen aan maar vraagt u om uw inboedelverzekeraar in kennis te stellen dat uw inboedel tijdelijk elders opgeslagen wordt. Daabij heeft u de vloer door een extern bedrijf laten leggen en dat bedrijf had als die terzake kundig was al kunnen weten dat er onbehandelde vloerdelen geleverd waren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 6, 2020 om 13:45
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vloer wordt hersteld en dat is geheel conform bij wetgeving is geregeld. Zie o.a. https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  en voor de integrale wetgeving:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en eventueel verder:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html  Als u van mening bent dat u toch schade kunt vorderen rep. wilt vorden dan is dit aan de orde: http://www.wetrecht.nl/schadevergoeding-bij-het-niet-nakomen-van-een-overeenkomst   en kunt u een ingebreke stelling doen, voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  De verwijzing naar uw inboedelverzekering is m.i. een vreemde en voor mij aanleiding om deze reactie aan iu te geven. Daarbij geldt: wie niet waagt wie niet wint. Let wel op dat indie op de ingebreke stelling negatief wordt gerageerd er mogelijk meer kosten voor u kunnen komen m.b.t. de vervolgprocedure terwij het voor mij ongewis is hoe uiteindelijk een rechter hier dan over zou besluiten. Men geeft zoals ik het bvegrijp wel aan dat er sprake is van het geleverd hebben van een deels onbehandeklde vloer en dus afwijkend van de verwachting die u er redelijkerwijze ook aan moch stellen. Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, benut die dan.

rj
door rjw - Jun 6, 2020 om 17:49
3260 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ben gestopt met lezen toen je het woord "mannetje" gebruikte.... Tenzij het Pinkeltje was is het een belachelijke aanduiding voor een mens.

justmeagain
door justmeagain Jun 6, 2020 om 23:20
623 Antwoorden / 8 Vragen

Mag Klein Duimpje ook?