Ongewild verzekerd
Goedemorgen,
Vanmorgen om 10:30 uur kreeg ik een mail van Univé dat ik vanaf nu ben verzekerd van "standaard cyberhulp". Het eerste jaar is dat gratis, de jaren daarop moet voor de verzekering worden betaald.
Ik heb niet gevraagd om deze verzekering en heb Univé gebeld en kreeg mevrouw M. V. aan de lijn.Zij legde vriendelijk uit dat om deze nieuwe verzekering door veel klanten zou zijn gevraagd. De medezeggenschapsraad van Univé zou ingestemd hebben met opname in de nieuwe voorwaarden.
Over een jaar, zo begreep ik, zou ik dan eventueel kunnen overstappen naar een andere maatschappij als ik het met het in rekening brengen van deze nieuwe verzekering niet eens zou zijn.
Ik ben al heel lang lid van Univé en heb er meerdere verzekeringen lopen, waarvoor ik zelf heb gekozen. Deze cyberverzekering lijkt mij echter nu te worden opgelegd. Kennelijk kan ik deze verzekering ook niet weigeren. Ik wil echter ook niet overstappen naar een andere maatschappij.
Ik vind het een vreemde gang van zaken en het stelt mij teleur dat mijn verzekering waarin ik veel vertrouwen had dit aan mij opdringt.
Ik heb mevrouw V. duidelijk gemaakt dat ik volgens mij alleen verzekerd kan worden als ik daar zelf toestemming voor geef, en niet zomaar eventjes eenzijdig tussendoor.
Zij zou een notitie maken en het intern bevragen; er is geen afspraak gemaakt dat we er weer contact over zouden hebben, maar ik heb wel aangegeven dat ikzelf dit verder wilde uitzoeken.
Graag uw reactie hierop. Staat Univé in haar recht? Moet ik deze verzekering zomaar toestaan, en waar ligt dan de grens, kan ik in de toekomst meer verzekeringen krijgen waar ikzelf niet voor heb gekozen?
Lees dit maar eens door.
https://www.unive.nl/actueel/2020/unive-breidt-dekking-schadeverzekeringen-uit-met-standaard-cyberhulp
https://www.unive.nl/actueel/2020/unive-breidt-dekking-schadeverzekeringen-uit-met-standaard-cyberhulp (om het gemakkelijke te maken de direct aanklikbare link)
(@VLG, zodra u de url heeft gevonden even op het kettingschakeltje drukken links boven in het antwoord vak en de url kopiëren in het vak dat dan verschijnt.)
Het is, het eerste jaar, een gratis uitbreiding van de dekking van uw inboedelverzekering. Dus geen aparte verzekering.
Stuur ze nu bij voorbaat een mail dat u die dekking tzt niet wenst te verlengen.
Uniefeest bied deze 1e jaar gratis aan om kennis te maken met dit nieuwe product.
Ook ik krijg pas volgende jaar de prijs te zien.
Nu is de doorlopende reis (blijf thuis) verzekering al gestopt...
Ook de Rechtshulp en nog een paar....
Ook zij moeten overleven en als je iets duurder maakte lopen er vele trouwe klanten na ruim 40 jaren ook weg!
Pas volgende jaar mag je beslissen of je dit wil behouden of niet.
In 2022 komt dit er pas bij en je mag weigeren!
Maar trouwe klanten komen ineens tot het besef dat ze beter hadden kunnen blijven zitten waar ze al lang zaten. Overstappen levert soms een beetje geld op maar ook hier zitten weer slangekuilen aan voorwaarden en regeltjes verstopt.
Ik ben voorstander van een test. Slaag je (online) voor deze digitale vaardigheden test. Dan een prerniekoring want risico is laag.
Zak je voor de test dan heb de keuze, A verzekeren tegen een hogere premie of B niet verzekeren en je risico zelf dragen.
Hallo H.Verkerk ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.security.nl/posting/689586/Univé+verplicht+updates%2C+antivirus+en+wachtwoordregels+voor+cyberverzekering
https://www.unive.nl/cyberhulp
Als het eerste jaar gratis is, is er niets aan de hand. Vanaf het tweede jaar moeten zij uiteraard wel toestemming vragen aan u of u door wilt gaan tegen betaling.
En niet de formule handhaven van: niet reageren is toestemming geven. Doen zij dat toch zonder toestemming, zijn zij zelf bezig met een vorm van cybercriminaliteit.
Dan gauw overstappen naar een betrouwbare verzekeringsmaatschappij. En uiteraard is deze formule alléén bedacht om weer meer centjes te 'verdienen'.
Wordt er een andere reden gegeven, is dat alleen maar een verkooppraatje. Een verzekeringsmaatschappij is geen filantropische instelling, dus EERST het bedrijf en dan pas de klant.
Geachte H. Verkerk,
Het is inderdaad een vage verzekering en er wordt maar voor € 2000,- per jaar vergoed (even gegoogled).
Ik raad u aan om uw verzekeringen elders onder te brengen.
Ik klikte op de Voorwaarden;
Tot maximaal €2000,- mits je een Anti virus draaien en tijdig update uitvoerde...
Ook lees ik vanaf 80 cent per maand dus €9,60 of duurder en strenge voorwaarden!
Afgelopen 50 jaren ben ik dus als ze het toen al hadden €480,- voor niets kwijt geweest.
En hoeveel zou ik nu vangen als ik via Fake Boekreclame bij een hier bekende en veroordeelde firma iets ga bestellen?
Denk dat Unive dezelfde antwoorden zal gaan geven als je hier langs ziet komen, maar dan gratis!
Ik heb de ING oplichters op TV gezien en die waren ruim boven de €2000,-
Dan klinkt hun reclame leuk, maar denk dat veel weg gaat aan administratie en het maken van dit product.
Leuk bedacht maar als ze geen tenminste €50.000,- aanbieden voor de ING gevallen en zo.....
$0M$$$ is niet verzekeren voordeliger!
Want 50 jaar geleden was dit ook heel nuttige verzekering....
Je rekent je zezelf rijk. De eerste 30 jaar was deze verzekering er niet want toen was er nog geen ADSL etc ,net als de andere 19 jaren ,want toen kon je deze nuttige verzekering niet afsluiten. Als je gehackt wordt en daardoor al je bestanden vergrendeld zijn en je PC op slot zit,zou willen dat je zo'n verzekering had weet ik uit ervaring.
En dan, zorgt Unive er dan voor dat er betaald wordt aan oplichters die uw PC "op slot" hebben gezet.
@john de Vries.
Een dekking tot 2000 euro. Dat is erg weinig losgeld bij ransomware. Een klein bedrijf hoest al snel duizenden euro's op.
Voorkom het door een fysieke harde schijf te nemen die niet aan je pc is verbonden. Werk de schijf bijvoorbeeld wekelijks even bij en trek de USB eruit.
Dan is Windows herinstallatie het ergste wat je moet doen.
Een verzekering die je wordt opgedrongen en daarbij ook nog eisen stelt hoe en op welke wijze je met jouw computer moet omgaan, het moet niet gekker worden. En reken er maar op dat mocht je er een beroep op doen, zal je natuurlijk iets vergeten zijn uit hun voorwaarden zodat je niet voor vergoeding in aanmerking komt.
Zij legde vriendelijk uit dat om deze nieuwe verzekering door veel klanten zou zijn gevraagd.
Zouden er dan zoveel klanten van Unive last hebben van cybercriminaliteit?
Google een op cybercriminaliteit zou ik zeggen . Je hebt een verzekering pas nodig bij schade.
Ik hoef niet te Google, betaald Unive dan aan criminelen zodat uw computer weer van "slot" gaat. Daarnaast gaat het hier om een opgedrongen verzekering, en waarvoor ik verzekerd wil zijn bepaal ik zelf.
Ik vertouw op mijn gezond verstand vooral wat betreft mijn mailbox. Daarnaast loop ik niet te koop met mail adressen en persoonlijke gegevens.
"Zouden er dan zoveel klanten van Unive last hebben van cybercriminaliteit"
Dat denk ik niet.
Waar, m.i., wel veel klanten last van hebben, is dat onzinkletspraatverkooppraatje van Univé......
Tjonge is er eens echt iets gratis, is het weer niet goed.
Waarom mevrouw M.V. niet gelijk, toen u haar aan de telefoon had, gelijk gezegd dat u die verzekering opzegt?
Heb je een "nutteloze" verzekering wel 1 jaar gratis. :-)
Zoals ik het zie bent unog steeds verzekerd met uw oude verzekering en heeft u geen nieuwe verzekering. Wat wel zo is is dat de dekking aangepast is, cq verruimd is. Dat mag. Echter, u heeft het wettelijk recht uw verzekering per direkt op te zeggen ls uhet met de veranderde voorwaarden niet eens bent. U hoeft niet een jaar te wachten ook wanneer het u het eerste jaar niets kost.
Dat is het enige dat u kunt doen: accepteren of vertrekken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer