re
door renée meijer Jun 22, 2016 om 14:50
Garantie & verzekeringen

Pearl en garantie op Polaroid zonnebril.

Op 22 juli 2015 heb ik de Polaroid Suncover P8901J aangeschaft bij Pearl, dat is een overzet zonnebril. 40 euro.

Vandaag zag ik dat er een klein breukje in het montuur (vlakbij de neusbrug) is ontstaan, ik weet niet waardoor. De zonnebril zit altijd in de bijbehorende harde hoes, en ik ga er heel voorzichtig mee om.

Met de zonnebril naar Pearl. De verkoper zegt dat hij een dergelijke breuk nog nooit heeft aangetroffen in een overzetbril van Polaroid.

Pearl hanteert geen garantietermijn van 1 jaar, maar van een paar maanden op een dergelijke zonnebril.

Paerl wil de bril opsturen naar Polaroid, dat zou dan een week duren, maar ik kan de bril helemaal niet missen, heb altijd erg last van reflektie van zonlicht.

Daarom biedt Pearl aan dat ik een nieuwe zelfde bril kan kopen voor de helft van de prijs, maar dat ik dan wel de kapotte zonnebril moet inleveren. (Die wil ik eigenlijk houden als reserve, maar dat kan niet.).
Pearl gaat de bril bestellen, en tot zo lang kan ik de kapotte zonnebril wel met een beetje moeite gebruiken.

Ik had eigenlijk verwacht dat er op een zonnebril van Polaroid een jaar garantie zou zitten.

Het aanbod van Pearl vind ik niet slecht, maar ik zou liever de oude bril ook houden.

Wat vinden jullie er van?

4044 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2016 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Goed aanbod van Pearl. Ik zou het maar direct aannemen. Na zes maanden moet u aantonen dat die breuk niet uw schuld is, en dat kunt u uiteraard niet.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 22, 2016 om 15:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is of het een of het ander.  Als u voor 20 euro een nieuwe krijgt is het logisch dat Pearl de oude inneemt.
Anders heeft u er 2 en dat is best onlogisch.
Als de  oude nog zo goed bruikbaar is dat u hem wilt houden waarom gaat u dan toch voor een nieuwe?
Pearl lost het naar mijn mening netjes op.
Diewilik

ja
door jackyh - Jun 22, 2016 om 16:39
953 Antwoorden / 4 Vragen

U zegt dat u de oude zonnebril met moeite kunt gebruiken. Waarom in hemelsnaam wilt u die bril dan houden. Top aanbod van Pearl.

aurora1
door aurora1 - Jun 24, 2016 om 18:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Prima en coulante aanbieding van Pearl. Natuurlijk krijgt u uw oude bril niet terug. Als u die als reserve zou willen houden dan is het probleem ermee misschien niet ernstig genoeg?
Is de overzetbril wel groot genoeg voor de bril die eronder zit? Er zijn verschillende formaten overzetbrillen al naar gelang over wat voor formaaat bril hij gezet moet worden. En/of wordt de overzetbril door het elastiek dat ik op het plaatje zie misschien te strak over de gewone bril getrokken?