Post nl
Ik had mijn nieuwe broek bij een vriendin in Limburg laten liggen, ik dacht ik laat hem opsturen, ik heb € 6,50 betaald voor pakket post, ik neem aan dat de post dan aan de deur wordt bezorgd, maar helaas het is in mijn brievenbus gepropt, mijn brievenbus is van ijzer, het gevolg was dan de verpakking kapot was en in mij broek 2 enorme halen zaten. Ik heb daarna netjes post nl gebeld en kreeg te horen,
"jammer maar dan had u hem maar verzekerd moeten sturen, wij vergoeden niks"
Wat kan ik nu nog doen ? Moet ik dit zomaar accepteren, ik heb wel overal foto's gemaakt [afbeelding verwijderd - redactie]
Een hele slechte brievenbus dus. Ik zou die maar vervangen. Uw post kan zo ook aan flarden gescheurd worden.
Nee, het ligt niet aan de brievenbus maar aan dat gajes dat overal de sch**t aan heeft en respectloos omgaat met andermans eigendommen.
TS heeft een prima brievenbus en TS heeft het prima verpakt! TS heeft betaald voor pakketpost, dat hoort netjes afgeleverd te worden. Niet gepropt door een brievenbus. En als een zacht pakje 5cm is en de gleuf 3cm, dan krijgt men dat echt niet passend.
De postwet bepaald aan welke voorwaarden een brievenbus moet voldoen. Deze brievenbus voldoet dus dat hij daarom slecht zou zijn is redelijk flauwekul.
Daarnaast is het pakketpost en iid voor aflevering bestemd en niet voor de brievenbus. Hier had een briefje in de bus moeten zitten met een hernieuwd bezorg moment of afleverpunt locatie.
Het argument dat het niet verzekerd is dus pech, is ook hiermee feitelijk onjuist maar gelijk hebben of gelijk krijgen een lastige. Ik zou een officiele klacht bij post.nl neerleggen en vragen om een gesprek met de manager van het rayon distributie punt. Maar garandeer niet dat je dan ook volledig je gelijk zal krijgen.
Wat een slecht antwoord.
(@Chris74 Echter denk ik niet dat een gesprek met een rayonmanager iets zal uithalen. Ik weet haast wel zeker dat het niet eens tot een gesprek zal komen, daar een rayonmanager aan dergelijke gesprekken een dagtaak zal hebben.
Ik denk dat het aan de slechte betaling ligt i.c.m. het soort (respectloze) figuren dat dit werk doet. En ik weet wel 99% zeker wat dat voor figuren zijn..... Maar ook bij een slechte betaling zal een bezorger (postbode) respectvol met andermans eigendommen om moeten gaan, en daar schort het nog wel eens (vaak) aan.
Beste tijger
Met de post heb ik nooit geen problemen maar een pakket past echt niet, en ik betaal voor pakket post en geen brievenbus post
Hallo Geenacker ,
Lees deze informatie eens door ,
https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/beschadigd
Zo te lezen uit de link van @marita5 heb je, helaas, nergens recht op. Een klacht indienen kan dus wel maar zal niet gehonoreerd worden, want je moet verzekerd verzenden, aangetekend, spoedservice en nog wat meer. En je hebt geen slechte brievenbus maar een slechte bezorger gehad. Een die de broek erdoor geduwd heeft met al zijn/haar kracht. Want zo te zien gaat het pakket op je foto (de grootte) zeker niet ongeschonden door mijn brievenbus.
Eigenlijk wel grappig: PostNL WEET dus dat het niet altijd netjes gebeurd en DAAROM moet iemand zich verzekeren tegen het achterlijk handelen van sommig door PostNL ingehuurd gajes.
Ja natuurlijk weten ze dat: vandaar de dicht getimmerde muur om te claimen.
Hallo merites
Daar staat deze regel
Onverzekerd verstuurd
Onverzekerde post en pakketten komen niet in aanmerking voor een schadevergoeding. Je kunt de schade uiteraard wel bij ons melden. Zo kunnen we voorkomen dat het nog een keer gebeurt.
Het gaat erom ik betaal voor pakketpost wat niet door de brievenbus past, waarom dan toch in de brievenbus, volgende keer geen post nl meer
Maareen verpakte broek is zacht, dus die kan best door de brievenbus. Hij zat tenslotte niet in een doos die niet door de gleuf kon.
Hallo Geenacker,
Erg goed,dat je hiervan melding maakt.
Het is een chaos bij Post NL.
Bij mij was het dieptepunt een aangetekend stuk,die op dezelfde manier in mijn brievenbus was gefrommeld.
Echt schandalig die houding van Post NL.
Ik hoop,dat de politiek dit forum ook leest.
Je maakt een grapje @magnum007: dat de politiek dit forum ook leest. Ik zit hier pas enige jaren maar daar heb ik nog nooit een reactie gelezen, gezien vanuit de politiek, hoor.
En een broek mag best door de brievenbus, niks mis mee. Maar als dat ding van binnen niet in orde is, is dat een zaak van de Ts, niet van de post.
Als iemand met respect een pakket bezorgd, kan hij/zij toch zien/merken dat het beschadigd wordt bij het er in drukken? En waar ligt de grens dan van het 'passen'?
Het interesseert die gasten helemaal niets. 'Time is money'...... pleur het er maar in of gooi het maar ergens in een hoek. Maak niet uit hoe of wat, als hij/zij er maar vanaf is.....
Met je eens @hutch, het interesseert de bezorger geen worst. Alleen @tijger1 schijnt het allemaal heel gewoon te vinden, maar goed, ben ik al jaren lang gewend. Bij haar worden postpakketten allemaal altijd perfect afgeleverd. En zeg niet dat het ook fout kan gaan: nee hoor, bij haar nooit of te nimmer.
Maar is inderdaad zo: afgeleverd: hoe dan ook: krijgt de bezorger voor betaald: hoe lijkt niet interessant. Ten overvloede: "mijn" flat heeft normale brievenbussen: daar kan een pakketje in van hooguit 3 cm dik, daarna is het duwen, pushen enz. In dezelfde tijd had hij/zij naar boven kunnen lopen en het afleveren.
U krijgt een hoop aangetekende stukken. Of is dat nog steeds diezelfde?
Inderdaad, mijn pakjes worden door alle bezorgers van alle bezorgdiensten perfect afgeleverd.
TS heeft 100% gelijk. PostNL is niet meer dan een (heel) slap aftreksel van dat wat het eens was: de PTT, waar de klant nog koning was en de postbodes nog respectvol omgingen met de hen toevertrouwde post.
Tegenwoordig zit er als bezorgers te veel gajes bij (de goeden niet te na gesproken), die het geen moer interesseert, of en hoe de post bezorgd wordt.
Gezien de zeer vele (ontelbare) klachten over dit flutbedrijfje, kan ik niet anders concluderen dat dit clubje niet geheel betrouwbaar (meer) is.
En het is is meerdere keren aangetoond, dat PostNL in feite helemaal niets doet met een klacht. Het wordt (zogenaamd) genoteerd...... en dat was het. Hoe makkelijk is het om de bezorger van het pakketje (van TS) te achterhalen en hem/haar ter verantwoording roepen. Een kind kan de was doen.
De volgende keer een wel betrouwbaar bezorgbedrijf (laten) kiezen. Dus in ieder geval niet (!) PostNL. Die interesseert het geen ene malle moer.
Nog een tip: plaats, ter beveiliging, een camera gericht op uw voordeur, dan kunt u tevens zien (in voorkomend geval) wie uw post beschadigd.
Mij is een paar jaar geleden hetzelfde gebeurd en heb ik de (linnen) broek ook na laten zenden. Gewoon in de brievenbus, geen enkel probleem.
Komen die halen die u noemt niet doordat u het niet voorzichtig genoeg uit deze/een dergelijke brievenbus heeft getrokken?
Bij mij komt een uitermate beleefde en hulpvaardige post en pakjes bezorger. De Ts had die broek zorgvuldiger moeten verpakken.
En als die brievenbus van binnen allemaal scherpe uitsteeksel heeft, is dat gewoon een waardeloos en gevaarlijk ding.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Al die middelen die koud ook schoon wassen, hoe slecht zijn die voor het milieu?
Ik herinner me nog de fosfaat ellende: wasmiddelen met fosfaat zorgden voor enorme problemen in het buitenwater. Moesten er dus uit.
Nu de energie duur is, gooien ze ons plat met reclame voor (af)wasmiddelen die in koud water ook schoon wassen.
Daar moeten dan wel haast sterke chemicaliën in zitten toch?
Wanneer leren we eens dat een nieuwe stof eerst echt goed moet worden onderzoc
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer