pv
door pvbostelen Oct 21, 2018 om 15:30
Garantie & verzekeringen

Premie levensverzekering terug vragen

Ik heb in 2003 een overlijdensrisicoverzekering afgesloten en deze op 1-1-2017 beeindigd. Kan ik dan nog premie terug vragen?

3390 10 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 21, 2018 om 15:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lijkt mij niet, u geeft de verzekering tenslotte beeindigt.

gerbera
door gerbera - Oct 21, 2018 om 15:35
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Een telefoontje naar uw verzekering en u weet het. Premie terugvragen zal niet gaan, mogelijk een deel van het opgebouwde bedrag. Zo het kan houd er dan rekening mee dat het een stuk lager kan uitvallen dan u gespaard heeft.

edrick3
door edrick3 Oct 21, 2018 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

mogelijk een deel van het opgebouwde bedrag.

???
Het gaat over een overlijdensrisicoverzekering

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2018 om 16:24
16845 Antwoorden / 202 Vragen

risico niet meer verzekerd dus geen premieteruggave. Premie was bedoeld voor de wel verzekerde periode!

gerbera
door gerbera Oct 21, 2018 om 21:55
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Premie levensverzekering terug vragen

overlijdensrisicoverzekering

Dus wat is het nu, wel verwarrend wat de Ts schrijft.

tijger1
door tijger1 Oct 21, 2018 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het programma ging over overlijdensrisicoverzekeringen.

marita5
door marita5 - Oct 21, 2018 om 15:41
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo PVBostelen ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/adviseur-verzuimt-massaal-klant-te-informeren-over-premiedaling

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2018 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, natuurlijk niet.
Ze hebben een risico gelopen en daarvoor betaalde je premie.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2018 om 16:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt geen premie terugvragen, maar u zou uw tussenpersoon kunnen aanspreken over het feit dat hij u gedurende de looptijd niet heeft geïnformeerd over de sterk gedaalde premies voor een dergelijke verzekering.

Lees dat Kifid verhaal nog eens door. Misschien heeft u ook wel succes.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2018 om 16:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Neen. U heeft geen risico meer verzekerd gehad en premie betaald voor de periode dat u die verzekering wel had.

Gr
door Grunn1 - Oct 21, 2018 om 19:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja hoor je kan altijd je premie terugvragen.
Of je het ook terug krijgt is een andere vraag maar die heb je niet gesteld.

ne
door neodutchio - Oct 21, 2018 om 20:05
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik terug kom van vakantie kan ik ook geen premie terug krijgen. En nu dat ik mijn auto verkocht heb krijg ik ook de premie van de afgelopen jaren niet terug.

U bent verzekerd geweest voor het geval van overlijden. Dat risico is gedekt geweest. Er bestaat geen reden om dat geld terug te krijgen.

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2018 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen
ne
door neodutchio Oct 21, 2018 om 22:36
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Ik lees dat TS in 2003 een verzekering heeft afgesloten die in 2017 beeindigd is. Nergens lees ik de vraag dat het zou gaan om teveel betaalde premie.

tijger1
door tijger1 Oct 21, 2018 om 22:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, maar zijn adviseur had hem er op moeten wijzen dat de premies voor een dergelijke verzekering aanzienlijk waren gedaald in die periode en dat het daarom wellicht verstandig geweest zou zijn die verzekering over te sluiten.

Dus al met al zou hij schadevergoeding moeten gaan eisen bij die tussenpersoon, wegens het gebrek aan zorg. En dat alles volgens Kassa.

ma
door martinedj - Jan 2, 2019 om 20:04
3 Antwoorden / Vragen

Nee dat denk ik niet. Het zou gek zijn als je een verzekering afsluit, of je daar nou wel of geen gebruik van maakt, en vervolgens je geld terug vraagt.. De verzekeraar keert toch ook gewoon uit in het geval van overleiden? Misschien dat je hier nog meer info kunt vinden..