Principe
Afgelopen febr. diende ik een vakantie declaratie bij de zorg verzekering Unive CRC 15.000 in waarop ik niets hoorde deze nogmaals ingediend en een poos later zag ik een groot bedrag op mijn rekening €14.915,00.Op gebeld en gevraagd hoe zij aan dit bedrag kwamen .Minus eigen bijdrage. UItgelegd dat dit CRC dollars waren ,"wel dat is wel heel eerlijk van u. Of ik even aan de telefoon wilde blijven, nou nee belt u maar terug. Niets avonds een berichtje "bedankt voor uw gesprek met Unive.
Vervolgens kreeg ik een brief met verleende zorgkosten of ik het wilde betalen of een regleing kon treffen.Zodoende heb ik een klacht ingediend over de onwaardige behandeling. Daarop kreeg ik de vraag wat ik als oplossing aanvaardbaar zou vinden . Mij leek kwijtschelding van het restant eigen bijdrage of een vindersloon een correcte oplossing.
Hierop kreeg ik een telefoontje om een of andere reden werd de verbinding verbroken. Terug gebeld geapp geen reactie kantoor gebeld waar een medewerker mij een bloemetje aanbood, waarop ik verbaasd reageerde "wat" en de medewerkster zei dat ik het met de desbetreffende persoon moest regelen aangezien het dossier nog niet gesloten was.De volgende dag werd ik gebeld en de persoon bleef bij het bloemetje op mij vraag als ik niets gemeld had het laconieke antwoord misschien wel of niet bij een eventuele controle ontdekt was.Erg ontevreden over de gang van zaken vroeg ik of ik iemand kon spreken met die beslissingsbevoegdheden. Nee.Ik Krijg geen adres of naam , alleen via het klachtenformulier wat niet verder gaat.
Op internet toch een adres gevonden en een brief aan het bestuur gestuurd nogmaals hier op kantoor geweest waar een medewerker een bericht naar het zorgkantoor{Eindhoven) heeft gestuurd.Per omgaande een herrinnering van de betaling van de (niet) geleverde zorg.Doe ik moeilijk of heb ik wel recht op een fatsoenlijk excuus.
U hebt gedaan wat u kon en verder kunt u het laten rusten, zij zijn waarschijnlijk nog niet van hun verbazing bekomen dat er zo'n fout gemaakt kon worden.
Verwacht er niets meer van en voel u voldaan.
Iedereen maakt weleens een fout, ook u en niet iedereen zal weten welk land de code CRC heeft, u had dat duidelijker kunnen omschrijven door tussen haakjes Costa Rica te vermelden. Maar uw reactie naar Univé vind ik ook niet om naar huis te schrijven.
U had ze beter eerst kunnen bellen en vragen of er een eigen risico betaald moest worden, u had dan namelijk ook bij de reisverzekering kunnen declareren.
Waar hebben we het eigenlijk over. Die € 25,34 had ik voor eigen rekening genomen.
"Onwaardige behandeling" omdat je geen vindersloon krijgt. Geef jij dat ook meteen aan jouw klanten als ze een foutje ontdekken? Het wordt tijd dat snowflakes zoals TS een keer een echt probleem hebben. Bijvoorbeeld dat ze geen reizen naar bestemmingen als Costa Rica meer kunnen maken omdat daar het geld niet meer voor is.
U doet verschrikkelijk moeilijk!
Of is het tegenwoordig al een medaille waard als je zelf even meldt dag je geen recht hebt op het ten onrechte betaalde.?
Wat zou u doen als u de komma verkeerd zet en per ongeluk €15.000 overmaakt in plaats van €1.500 (als voorbeeld)? Iedereen maakt wel eens een fout, u dus ook. U hebt Unive op de hoogte gebracht van de fout en daarmee is de kous af. Op meer dan een dank u wel heeft u wettelijk geen recht. U hebt een bedrag ontvangen die niet voor u bedoeld was. Het is niet uw eigendom en moet dus simpelweg gewoon terug betaald worden. U behoort gewoon te ontvangen wat u moet ontvangen en u moet betalen wat er contractueel afgesproken is.
Moeilijker hoeft het echt niet gemaakt te worden.
Ik begrijp dat Unive u teveel zorgkosten vergoed heeft. U heeft dit ontdekt en netjes zoals het in sociaal opzicht hoort gemeld bij Unive.
U wilt vervolgens voor uw eerlijkheid beloond worden.
We zijn wel ver afgezakt als we normaal sociaal gedrag alleen nog maar willen tonen als we financiëel beloond worden.
Ik vindt een bloemetje een passende reactie.
Had u het niet gemeld en het onterecht ontvangene uitgegeven dan had u zich schuldig gemaakt aan verduistering.
Heel eerlijk begrijp ik niet waarom u "uw goede daad" beloond wilt zien. Wat wel aan mij zal liggen. Ik had onlangs een akkefietje met de besteldienst van mijn PLUS supermarkt. Ik rook, ben op dit moment bezig te stoppen, killing. Maar bij mijn laatste bestelling zaten 20 pakjes van €7,40 per stuk, dus 20 keer €7,40 is €148,00. Het vreemde was dat de bezorger bijna op zijn knieën lag, bedankt, bedankt bedankt. Er was n.l. maar 1 pakje berekenent op te scannen. Moet hij dan zelf het verschil betalen, was wat ik vroeg? Antwoord: ja. Dus iemand die gewoon eerlijk is moet beloond worden? Voor mij iets geheel normaals. En denk voor veel gewone, eerlijke mensen.
u doet moeilijker dan nodig wat mij betreft, u heeft waarschijnlijk het teveel betaalde al terug gestort, laat het daarbij!
U wist voor het indienen van de declaratie al dat de behandeling om en nabij de 26 euro koste en u dat bedrag ook betaald heeft dus wat voorkennis was er al wel. In mijn optiek mag u alleen de werkelijk gemaakte kosten declareren in dit geval om en nabij de 26 euro en niet het bedrag in buitenlandse valuta opvoeren. U wist goed dat een CRC dollar nog een 0,0017 cent waard was maar heeft die declaratie met het buitenlandse betalingsbewijs wel ingedient maar niet met het bedrag dat u in euro's heeft betaald. Univé wist eerste instantie niet hoe ze met de declaratie om moesten gaan en toen u nogmaals de declaratie indende is er een groot bedrag op uw rekening bij geschreven terwijl u wist dat het bedrag niet kloppend kon zijn. U heeft terecht aangegeven dat het bedrag niet kloppend was maar dat maakt nog niet dat er een schadevergoeding tegenover staat want m.i. is door de verkeerde informatie die u aangeleverd heeft het misverstand ontstaan. Die om en nabij 26 euro komt voor de declaratie in aanmerking maar het teveel uitgekeerde bedrag dient u per ommegaande terug te betalen want u heeft er geen recht op.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer