be
door beloe Dec 5, 2019 om 07:37
Garantie & verzekeringen
Problematische schade afwikkeling met CED

Heb in Augustus een aanrijding gehad met een Connection bus in Helmond.
Na een hoop gedoe over het ontkennen van de aanrijding heeft connection toch toegegeven dat ze schuldig waren en is uiteindelijk toch de verzekering accoord gegaan tot schade afwikkeling.Het is CED Nederland B.V. Rietbaan 40-42 Postbus 393 2900 AJ Capelle aan den IJssel   .Ik moest de auto laten taxateren bij een willekeurig schadebedrijf.Toen kwam ineens de opdracht om de auto neer te zetten bij het schadebedrijf,zodat de taxateur zou komen.Tot nu toe vond ik het allemaal best.
Het schadebedrijf had de schade op €2500 geschat en daar wilden ze het ook voor maken.De Taxateur kwam op een bedrag uit van €440 .Dat er verschil zit in taxatie en schade hersteller begrijp ik wel.Maar dit vind ik absurd.Hier kan ik de schade niet van laten maken.Heb gelijk gebeld en gemaild maar de verzekering scheept me af met de boodschap u hoort nog van ons.Na een maand mag ik toch wel een antwoord verwachten maar ze reageren niet meer op mijn mails.Wat kan ik hier tegen doen ,om een betere schade uitkering te krijgen?

8026 23 Rapporteer

emcede
door emcede - Dec 5, 2019 om 07:55
959 Antwoorden / 4 Vragen

Uw garage kan u ook vertellen waar dit verschil wegkomt. Is de schade dat wat op de foto te zien is? Dat kost geen € 2.500. Is het niet zo dat uw auto zo oud is dat het herstel duurder is dan de auto waard is (dagwaarde), dus total loss?

CED is een expertisebureau die o.a. schades aan auto's opneemt voor verzekeraars. Maar ze hebben ook een tak die de schade regelt met de tegenpartij voor en namens enkele verzekeraars. Zoek uit waar je moet zijn voor de schadebehandeling en bel ze op, maar vraag ook de garage om uitleg.

panter22
door panter22 - Dec 5, 2019 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

€2500 voor een paar krasjes op de plastic bumper? Daar kun je gewoon mee door blijven rijden en die €440 in je zak steken.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2019 om 08:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem eens contact op met schadehulp.

https://www.schadehulp.nl/

lo
door lovewinnie - Dec 5, 2019 om 10:21
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft deze  auto een waarde van 2500 euro of hoger ? Zo nee dan is de auto Total los. In dat geval kunt u hem inleveren en krijgt u dagwaarde .
Kiest U er voor de auto te houden krijgt u wat boven dagwaarde uit komt. Stel auto is met schade nog 2000 waard, schade bedraagt 2500 euro dan krijgt u die overige 500 euro.
Mede vraag is dus, wat is de dagwaarde van u auto ?
Schade die u ziet is zeker geen 2500 euro. Voor dat geld heb je compleet nieuwe voorbumper geploten in kleur en heb je nog geld over

ne
door neodutchio - Dec 5, 2019 om 10:42
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als u de schade wilt laten uitbetalen krijgt u de waardevermindering van de auto uitbetaald. U krijgt nooit uitbetaald wat de kosten van herstel zouden zijn.
Het is dus of de auto laten repareren voor het absurde bedrag van €2500,-, of de waardevermindering van €440,- in het handje.

Maar eerlijk gezegd,  voor €440,- komt u aardig ver met deze krasjes. Opschuren en spuiten kan zo’n beetje op elke straathoek.

be
door beloe - Dec 5, 2019 om 11:04
26 Antwoorden / 4 Vragen

Ik kon maar 1 foto plaatsen.De werkelijke schade is veel meer als op bijgaande foto.Veel krassen over de hele zijkant van de auto,gescheurde bumper,ingedrukte dorpelstang van RVS,tank klepje,spiegel.
Auto heeft een dagwaarde van ca €3000.
Maar verder is het niet interessant over hoe erg de schade is.Het punt is dat ik de schade niet kan laten repareren voor dat bedrag.

Magnum007
door Magnum007 Dec 5, 2019 om 11:23
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Beloe,

Maak even een foto van de hele auto en post die hier.

emcede
door emcede Dec 5, 2019 om 13:49
959 Antwoorden / 4 Vragen

En, heb je al contact opgenomen met de garage - die tenslotte de expert heeft begeleid bij het opnemen van de schade - over het grote verschillen tussen zijn calculatie en de calculatie van de expert? De garage kan je waarschijnlijk op weg helpen.

be
door beloe - Dec 5, 2019 om 11:06
26 Antwoorden / 4 Vragen

Sierdorpel alleen al kan ik laten vervangen voor dit geld

be
door beloe - Dec 5, 2019 om 11:07
26 Antwoorden / 4 Vragen

Afgebroken tankdop

Magnum007
door Magnum007 Dec 5, 2019 om 11:14
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Beloe,

Koop snel (voorlopig) een afsluitbare universele tankdop bij Brezan ofzo.

Zo kunnen vandalen je brandstof stelen of je auto makkelijk in de fik steken.....:-(

Om wat voor auto gaat het eigenlijk?

Maak even een foto van de hele auto.

Magnum007
door Magnum007 - Dec 5, 2019 om 11:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Beloe,

Voor een paar tientjes per jaar extra had je een rechtsbijstandsverzekering voor je auto kunnen afsluiten.

Nu zul je helaas zelf juridische hulp (tegen betaling) moeten inzetten om je recht te halen.

Over schade met Connexxion is trouwens al eerder geklaagd op dit forum:een vervelend en gierig bedrijf:-(

ne
door neodutchio - Dec 5, 2019 om 11:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik het zo zie zal de schadehersteller een offerte gemaakt hebben voor de hele schade. De verzekeraar zal een slag om de arm gehouden hebben. De tanktops zit een stuk hoger dan de schade op de wielkas. De wielkas steekt uit waar schade te zien is, hoe kan dan zonder verdere schade te zien het klepje afgebroken zijn? Zelfs het klepje is onbeschadigd.
De dorpel ligt laag bij de grond, hoe kan een bus, die toch behoorlijke hoog op de banden staat, zo laag schade gemaakt hebben? En de dorpel is wel beschadigd, maar het kunststof bovengedeelte ziet er aardig ongeschonden uit.

Bij het langsschuren van een bus zou ik wel wat andere schade verwachten. Of ben ik te kritisch?

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2019 om 13:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die paar krasjes 2500 euro? Het bedrag van de taxateur komt dichterbij en is ook nog hoog ingeschat (eerste foto). Een schade die ongeveer hetzelfde bedrag is als uw auto waard is?
Waarom heeft u dit vervolg over die aanrijding niet bij de oorspronkelijke braag geplaatst?
Daar is ook een foto met een krasje op plastic, een schadetje dat niets voorstelt, geplaatst. Die schade en van foto 1 van vandaag kan eenvoudig met wax (bijv. van Commandant, https://www.gamma.nl/assortiment/l/auto-fiets/auto-onderhoud/autopoets-en-polijsten) weggepoetst worden.
De diverse foto’s doen me afvragen hoe dit gebeurd is. En bent u bij die schade beoordeling geweest en wat zegt dat schadebedrijf over de verschillen?
Kunt u niet 1 foto plaatsen van de hele schade?

ro
door ron503 - Dec 5, 2019 om 18:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de foto's zo bekijk heb ik ook zo mijn twijfels want ik zie schades die niet door de aanrijding ontstaan kunnen zijn. Aan de bovenzijde en de zijkant van de bumper die verder geen deukschade heeft zie ik lakschade en aan de onderzijde wel krassen die door de aanrijding veroorzaakt zouden kunnen zijn. De dorpel zit veel te laag voor een bus en wat mij nog het meest bevreemd is hoe het kan dat de tankdop klep afbreekt terwijl het plaatwerk rondom die tankdop klep geen enkele schade heeft. Het totale schadeplaatje schat ik wel op €.2500,00 maar de schade die door de bus is ontstaan komt redelijk overeen met het getaxeerde bedrag. Het zou kunnen zijn dat de verzekeraar aan het onderzoeken is of er sprake van vezekeringsfraude is omdat het schadebedrijf geen objectieve schade schatting heeft opgesteld in de hoop dat er geen schade expert zou komen kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 5, 2019 om 19:02
16772 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt met uw vraag/klacht hier https://www.verzekeringen.com/veelgestelde-vragen/waar-terecht-klachten-verzekering terecht en eventueel ook nog bij KIFID
  U kunt ook uw rechtsbijstandsverzekeraar inschakelen als u een rechtsbijstandsverzekering heeft.

Als vandaag al eerder aangegeven: verzekeraars relateren een schade bedrag wel aan de waarde van de auto en als de dagwaarde minder is dan de door u genoemde  € 2.500 heeft dat gevolgen voor u.

be
door beloe - Dec 5, 2019 om 19:27
26 Antwoorden / 4 Vragen

Ja vraag me niet hoe het kan maar het is zo.
Maar mijn vraag is hoe kan ik wat doen aan het grote verschil in het werkelijke schade bedrag en wat ik vergoed krijg.
Ik heb niks aan opmerkingen over de schade zelf.

tijger1
door tijger1 Dec 5, 2019 om 19:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de derde reactie.

ne
door neodutchio Dec 5, 2019 om 20:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het kan juist wel zijn dat de schade invloed heeft op de uitkering. Immers, schade die niet toebedeeld kan worden aan de aanrijding zal u niet vergoed krijgen.
Ooit claimde de tegenpartij waar ik tegenaan ben gereden dat ik zijn vrachtwagen over 1,5 meter beschadigd had. Voorbumper, opstap en wielkas. En dat terwijl ik maar 30cm schade had, namelijk alleen de koplamp. Door de rechte klap in zijn wielkas wel mijn draagbalk geknikt en de akku omhoog door de motorkap heen. De schadehersteller had een gigantische schade opgegeven. Echter, door mijn schade te beoordelen bleek ik nooit zoveel schade gemaakt te kunnen hebben. Van €5500,- ging het terug naar €750,-.

U meent dat de schade door de bus is ontstaan, maar u hebt daarin wel de bewijslast. En een klepje dat afbreekt zonder verdere schade is wel heel frappant te noemen.

aurora1
door aurora1 Dec 6, 2019 om 14:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@baloe, als u advies vraagt dat te maken heeft met de hoogte van het uitkeringsbedrag is het logisch dat daarvoor door de forumleden naar de schade gekeken wordt, dus de foto’s die u daarvan plaatst. Verder bepalen de mensen zelf hoe ze reageren, het is niet aan u om dat te bepalen, anders moet u hier geen vragen stellen. Dan had u dat beter aan uw rechtsbijstandsverzekering kunnen overlaten of naar een advocaat kunnen gaan. Maar die kunt u ook niet vertellen hoe ze moeten reageren volgens u, en die zijn dan niet eens gratis.

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2019 om 22:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft al meerdere antwoorden gehad, misschien die nog maar eens lezen?

1paul
door 1paul - Dec 6, 2019 om 14:36
3101 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon niet acoord gaan met dit bedrag en de volle schade blijven claimen OF de taxateur moet een bedrijf weten welk het goed kan maken voor prcs dit bedrag...

zij MOETEN u schadeloos stellen maar proberen altijd weer hier onderuit te komen, laat u niet afschepen en hou uw poot stijf, desnoods gaat u naar het kantongerecht, dat kunt u zelf doen met taxatierapport in de hand...

ne
door neodutchio Dec 6, 2019 om 16:25
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u even vergeet is dat de schade wel aantoonbaar door deze aanrijding ontstaan moet zijn. Zoals de schade nu is, zal hier een flinke twijfel over zijn. Zoals al aangegeven is er geen schade aan de benzineklep, en toch is deze afgebroken. De sierdorpel heeft overduidelijk krasschade, maar de bovenkant niet. Met langsschuren van een bus krijg je geen verschillende groeven. Ook zal er zo laag bij de grond geen schade kunnen ontstaan door een bus. Bij een aanrijding zal er een deuk te zien moeten zijn en zou ook de kunststof bovenkant beschadigd moeten zijn.
Slecht advies van u om zaken te gaan eisen als er geen bewijs is.

1paul
door 1paul Dec 7, 2019 om 09:28
3101 Antwoorden / 0 Vragen

ik ga uit van de stelling van de TopicStarter, en trek deze niet in twijfel zoals jij blijkbaar doet, wielen van een bus kunnen deze schade veroorzaken, deze steken vaak iets uit, zeker de moeren, en als deze net tegen je auto aankomen heb je dit soort schade's...

heb precies dit gehad en had gelukkig getuigen die verklaarden...

geloof me, de bus zie je niets aan, beetje verf op de moeren hier en daar en jij zit met de brokken...

bovendien heeft Connexion de aanreiding erkend maar wil enkel de taxateur, in dienst van de verzekeraar van connexxion, zijn opdrachtgever ten dienste zijn door zo laag als mogelijk te schatten, dit kom je steeds meer tegen van dit soort cowboy's!!!

ne
door neodutchio Dec 7, 2019 om 09:57
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wielmoeren steken niet uit, maar vallen binnen de velg. En een band van een bus is hoger dan het lage opstapje. En ook al zou een band/wiel/moer deze opstap geraakt hebben, dan krijg je geen rechte schade. Een band draait namelijk rond. Je krijg dan een trekkende beweging naar boven toe als je vooruit rijdt. De schade zoals deze te zien is lijkt meer op een schuurschade. Er is een recht opject langs geschuurt.
De tankdop zit een stuk dieper tov de schade op de wielkas. Verder is er totaal geen schade te zien aan en rond de tankdop. Hoe ziet u dat voor u dat een scharnier kan breken zonder schade te maken? En dat door een bus.

De schade correspondeert niet met het verhaal.

sira
door sira - Dec 6, 2019 om 14:39
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Omdat er geen schade rond de afsluitklep van de tank te zien is, zou ik haast denken dat hij heeft opengestaan ten tijde van de aanrijding.

ro
door ron503 Dec 6, 2019 om 18:31
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Daar dacht ik ook aan maar aan de achterzijde van de bumper is een vuldop voor autogas aanwezig en die zit er niet voor de sier. Als ik nog iets verder kijk dan is de tankdop klep bij het schrarnier afgebroken en al zou die klep open gestaan hebben was die door de impact van de aanrijding dichtgeklapt.

ne
door neodutchio Dec 6, 2019 om 19:05
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er had schade geweest moeten zijn op het plaatwerk waar de scharnier afgebroken zou zijn. Zou je immers het klepje te ver doorbuigen moet er schade ontstaan.

ro
door ron503 - Dec 6, 2019 om 19:20
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb toch nog een vraag want de schade zit aan de linkerkant/bestuurderszijde van de auto dus heeft u op rechter baan gereden of stond daar stil. Beetje de situatie inschattend heeft de bus de bocht te ruim genomen en heeft uw auto onzalig toegetakeld. Als het zo is gegaan dan zijn veel schades wel te verklaren want als eerste wordt de drempel geraakt en als laatste het achterdeel van de bumper. Dat maakt het afbreken van de tankdop klep ook aannemelijk want die breekt af als er een te hoge druk op uitgeoefend wordt en kan een soort van ingebouwd veiligheids systeem van de auto zijn. De lakschade die ik als aan aanwezig achte hoeft niet vergoedt te worden maar als mijn inschatting kloppend is dan is €.2500,00 schade een juiste inschatting.

be
door beloe - Dec 7, 2019 om 07:12
26 Antwoorden / 4 Vragen

Beste mensen,bedankt voor alle reacties.Maar waarom gaan jullie allemaal in overhet ontstaan van de schade en hoe dit is gebeurt.
Dit is mijn vraag niet.
Mijn vraag is:Wat kan ik doen tegen dit grote verschil in taxateur en schadehersteller.Voor de betweters:ik stond voor het stoplicht te wachten en bus wilde op voorsorteervak op linker vak invoegen en raakte punt van de achterbumper en schuurde toen langs de hele zijkant van de auto.Door de klap is blijkbaar tankklepje opengesprongen en toen afgebroken.Dat tank klepje is echter mijn minste zorgen. Ik vraag mij werkelijk af waarom er hier van die betwetwrs zitten die mijn verhaal in twijfel trekken.Ik vind dat ik in mijn recht sta.Al deze schades zijn ontstaan door de aanrijding.Waarom zou ik daar over liegen?????????

panter22
door panter22 Dec 7, 2019 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Dat je teleurgesteld bent dat er zo'n verschil in het bedrag van de schade zit, kan ik mij voorstellen.
Maar je begint met een foto van een kleine schade. Steeds komt er meer schade bij.
Het is nu wel duidelijk dat je voor €440 die schade niet kunt herstellen.
Waarom de taxatie van de expert zo laag is, kan alleen hij je vertellen.
Dat is  het begin wat je kunt doen, vragen hoe de expert aan het schadebedrag komt.
Misschien valt er nog wat te onderhandelen. Kijk eens op de website van de ANWB. Daar kun je veel info vinden. bv.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/aanrijding-en-dan/welke-schade-claimt-u/auto-total-loss

ne
door neodutchio Dec 7, 2019 om 10:23
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dat het in twijfel wordt getrokken is omdat er steeds meer info bij komt. Maar niet alleen ik heb twijfels, de verzekeraar schijnbaar ook.
De achterbumper is inderdaad iemand langsgeschuurd. Dat zal je als buschauffeur ook niet merken. De bus rijdt door en schampt de achter wielkas. Op dat moment kan de chauffeur u in de deur zien staan. Daarbij is het lakschade, dus zou de chauffeur er schurend langsgegaan zijn. Dat moet ook terug te zien moeten zijn op de bus. De tanktop blijft een raadsel, daar is de bus niet bij kunnen komen.
Verder naar voren zit er schade aan de instap. Geen idee wat voor auto u heeft, maar die rand is laag en een bus hoog.
Als laatste plaatst u een foto waarvan de spiegel beschadigd is aan de kant waar de bus niet geweest is. Als deze er langs zou schuren zou de spiegel omklappen en bij het spiegelgedeelte schade kunnen hebben.

Daarbij is uw verhaal ook niet rechtlijnig. U gaf eerst aan een aanrijding gehad te hebben en dat er samen een schadeformulier is ingevuld en later zou Connexxion ontkend hebben dat er een aanrijding heeft plaatsgevonden.

Het probleem waar u tegenaanloopt:
*Geen chauffeur bekend;
*Geen kenteken bekend;
*Geen volledig ingevuld schadeformulier;
*Schade dat niet 100% rijmt met het verhaal;

Het enige dat u dus kan doen is contact blijven zoeken met de verzekeraar met de vraag waar het bedrag vandaan komt.
U vindt dat u in uw recht staat, maar zonder bewijs is het recht dat u heeft 0,0. Waarom u er over zou gaan liegen? Helaas is niet iedereen eerlijk op deze wereld. Ik zeg niet dat u dan niet zou zijn, maar enkel met bewijs is iets vast te stellen. Even advocaat van de duivel spelen, u schampte een steen bij een bocht naar links, met uitparkeren schuurde u achterwaards tegen een paaltje aan en een andere onverlaat schuurde bij het inparkeren tegen uw wielkas aan. Allemaal exact dezelfde schade die u nu heeft. U geeft een ander de schuld of maakt een dealtje met een bekende chauffeur en uw auto is straks weer 100%. U weet wel dat u niet liegt, maar helaas voor u moet dat ook bewezen worden.

Dus gewoon de verzekeraar achter de vodden blijven zitten.

be
door beloe - Dec 7, 2019 om 09:19
26 Antwoorden / 4 Vragen
aurora1
door aurora1 Dec 8, 2019 om 14:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar die doet niet ter zake en heeft niets te maken met het verschil in bedragen van de claim.
U had het vervolg ook maar beter bij dat verhaal kunnen zetten.

ro
door ron503 - Dec 7, 2019 om 12:33
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees toch dat het bij €.440,00 blijft omdat er veel onverklaarbare schades zijn. De bus schampt de achterzijde van de bumper en zou ook de buitenspiegel er finaal van af gereden hebben omdat een bus rechthoekige zijvlakken heeft en door het gewicht van zo'n bus niet snel tot stilstand kan komen. Als de bus uw auto werkelijk had geraakt dan was uw auto total loss geweest en had de chauffeur van de bus een melding naar de centrale gedaan hebben om assistentie in te roepen. De totale schade die u vergoed wil zien is m.i. deels te wijten aan de aanrijding maar u claimt ook schades die voor de aanrijding al aanwezig waren en die schades zijn afgewezen.

panter22
door panter22 - Dec 7, 2019 om 16:17
6599 Antwoorden / Vragen

Weet je nog welk model bus je heeft aangereden? Alls je googelt op afbeeldingen van een Connexxionbus, dan zie je dat soms het wiel een beetje uitsteekt. Dan kun je onderaan de auto schade hebben. En ook de zijspiegels zitten niet altijd even hoog.Een klein tikje misschien aan je zijspiegel?

aurora1
door aurora1 - Dec 8, 2019 om 00:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U moppert nu tegen de reageerders die overigens terechte opmerkingen plaatsen en terechte vragen stellen. Dat mondjesmaat af en toe een fotootje van een of ander schadetje of schade neerzetten kan niemand iets mee. Er is geen overzichtsfoto waar vaker om gevraagd is en er was geen omschrijving van het voorval.
Maar wat u nog steeds niet gedaan heeft en wat al vaker gezegd is is bij de garage/het herstelbedrijf uitzoeken hoe het zit met het verschil in die bedragen.