an
door angeliqueray Feb 28, 2010 om 21:02
Garantie & verzekeringen

Prolongatiekosten

In 2009 heb ik een autoverzekering afgesloten bij Onna-Onna. Twee weken geleden heb ik al onze verzekering na zitten rekenen en de autoverzekering klopte niet. Als ik bij de kosten van de polis de assurantiebelasting optelde, kwam ik goedkoper uit dan dat er elke maand geincasseerd wordt.

Daarom heb ik contact opgenomen met Onna-Onna en nu blijkt er 57 cent prolongatiekosten bovenop de poliskosten te komen. Over dit totaalbedrag wordt de assurantiebelasting dan berekend.

Nu mijn vraag: in de voorwaarden staats niets vermeld over prolongatiekosten. Mag Onna-Onna deze dan zomaar in rekening brengen zonder dit aan te geven?

12517 7 Rapporteer

kroonmeester
door kroonmeester - Feb 28, 2010 om 21:09
457 Antwoorden / 45 Vragen

Wat een fantasie(wereld) van Onna-Onna! Prolongatiekosten €0,57!!

Mijn autoverzekering verzint zoiets niet.

Mijn advies: zoek een andere verzekering via internet die die dit soort onzin niet heft; goede ervaring met Allsecur gehad in Nederland.

magicscanman
door magicscanman - Mar 1, 2010 om 10:33
261 Antwoorden / 0 Vragen

Als u kiest voor jaarbetaling, dan betaalt u deze kosten slechts eenmaal per jaar.

vladja
door vladja - Mar 1, 2010 om 11:19
8293 Antwoorden / 27 Vragen

magicscanman,

Een verzekering wordt maar 1 keer per jaar geprolongeerd. Prolongeren heeft geen bal te maken met het ineens of in termijnen betalen van de premie.

Woordverklaring in Van Dale en andere woordenboeken :

prolongeren = de duur verlengen van – ; de geldigheidsduur van een betalingsovereenkomst, de vervaltermijn verlengen.

Vladja

magicscanman
door magicscanman - Mar 1, 2010 om 12:18
261 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 1 mrt 2010, 11:19]magicscanman,

Een verzekering wordt maar 1 keer per jaar geprolongeerd. Prolongeren heeft geen bal te maken met het ineens of in termijnen betalen van de premie.

Woordverklaring in Van Dale en andere woordenboeken :

prolongeren = de duur verlengen van – ; de geldigheidsduur van een betalingsovereenkomst, de vervaltermijn verlengen.

Vladja

lettelijk heb je gelijk

Het komt veelvuldig voor bij auto verzekeringen, zij noemen het
Prolongatiekosten ( feitelijk zijn het adminisratieve incassokosten)

stacey
door stacey - Mar 1, 2010 om 12:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

----Wat zijn prolongatiekosten?
Prolongatiekosten zijn administratieve kosten die u bij elke premie-incasso betaalt. Deze kosten zijn € ….. per incasso. Als u kiest voor jaarbetaling, dan betaalt u deze kosten slechts eenmaal per jaar. Als u kiest voor bijvoorbeeld maandbetaling, worden deze kosten iedere maand in rekening gebracht.---

--Prolongatiekosten (feitelijk incassokosten!) zijn bij schadeverzekeringen vrij normaal. Althans, het komt redelijk veel voor. ...---

---Elke maand worden er uit m'n hoofd ong 3 euro prolongatiekosten berekend. ...---

vladja
door vladja - Mar 1, 2010 om 12:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen

magicscanman,

Het komt veelvuldig voor bij auto verzekeringen, zij noemen het
Prolongatiekosten ( feitelijk zijn het adminisratieve incassokosten)
quote deze reactie

Als bij een verzekeringsmaatschappij of tussenpersoon het woord prolongatie ook gebruikt gaat worden voor administratieve incassokosten ontstaat er een Babylonische spraakverwarring.

Het is echt onzin om te beweren dat prolongatie ook die betekenis heeft Je zit er faliekant naast. Bel eens een verzekeringsmaatschappij of een tussenpersoon om jouw uitspraak te toetsen.

Vladja

stacey
door stacey - Mar 1, 2010 om 13:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vladja schreef op maandag 1 mrt 2010, 12:54]
Het is echt onzin om te beweren dat prolongatie ook die betekenis heeft Je zit er faliekant naast. Bel eens een verzekeringsmaatschappij of een tussenpersoon om jouw uitspraak te toetsen Vladja

------Wat zijn prolongatiekosten?
Prolongatiekosten zijn administratieve kosten die u bij elke premie-incasso betaalt. Deze kosten zijn € ….. per incasso. Als u kiest voor jaarbetaling, dan betaalt u deze kosten slechts eenmaal per jaar. Als u kiest voor bijvoorbeeld maandbetaling, worden deze kosten iedere maand in rekening gebracht.---

--Bij de berekende premie komen nog de kosten van assurantiebelasting, prolongatiekosten en poliskosten. De assurantiebelasting bedraagt 7% van de premie en betaalt u altijd. De poliskosten bedragen E ... en betaalt u alleen bij het ingaan van de verzekering en bij wijzigingen in de polis,
de prolongatiekosten bedragen E 0,57.

--Prolongatiekosten zijn administratieve kosten die u bij elke premie-incasso betaalt. Als u kiest voor maandbetaling, dan betaalt u € 0,60 per maand prolongatiekosten. Indien u per kwartaal betaalt, bedragen de prolongatiekosten € 0,60 per kwartaal. Indien u per jaar betaalt, bedragen de prolongatiekosten € 0,60 per jaar.Prolongatiekosten komen bovenop de premie zoals vermeld op deze website--

Hij zit er Niet naast, bovenstaande teksten komt van verzekering(s-maatschappijen....)