door wimtenhoor Sep 28, 2015 om 10:10
Garantie & verzekeringen

Promovendum hoger opgeleiden

Waarom hoger opgeleiden?

Sinds onze oprichting richten wij ons al op hoger opgeleiden. Op basis van schadestatistieken en jarenlange ervaring blijkt dat zij minder schade maken. Hierdoor kunnen wij onze klanten verzekeringsproducten bieden met een zeer lage premie en uitstekende voorwaarden. dit is de slogan van PROMOVENDUM verzekeringen, ik vind dit discriminerend en moet mijn inziens verboden worden.

5501 20 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - Sep 28, 2015 om 12:27
949 Antwoorden / 18 Vragen

Deze gedachte is bij mij ook al eens opgekomen, maar ik weet niet of het onwettig is. Je hebt het ook met daten: "alleen voor hogeropgeleiden", alsof die nog niet genoeg voordelen in het leven hebben.

edrick3
door edrick3 - Sep 28, 2015 om 12:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er is al eens een klacht ingediend bij de Reclamecodecommissie:

De Commissie acht op grond van hetgeen onder 2 is overwogen de reclame-uiting in strijd met het bepaalde in artikel 7 NRC. Zij beveelt adverteerder aan om niet meer op een dergelijke wijze reclame te maken.

Klik hier.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2015 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, wat is hoger opgeleid? Iedereen kan zich daar verzekeren. Maar ze zijn echt niet goedkoper dan een ander.

ltmvz
door ltmvz - Sep 28, 2015 om 13:54
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 28 sep 2015, 13:47]Maar ja, wat is hoger opgeleid?
Citaat uit het verhelderend artikel waarnaar edrick3 verwees: "Promovendum wil de korting van 20% waarmee zij adverteert niet bieden aan klager omdat hij geen opleiding op (tenminste) HBO niveau heeft afgerond".

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2015 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men is toch gewoon dom om zich daar te verzekeren. Daar moet je dus juist hoog opgeleid voor zijn.;-)

hutch
door hutch - Sep 28, 2015 om 14:09
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik denk dat dit in het rijtje van geoorloofde discriminaties thuis hoort, waaronder:
- leeftijdsdiscriminatie (bijv. jonger dan 2 jaar vrij entree, 65+ korting enz. enz.);
- man/vrouw en/of allochtonen (bijv. worden bevoorrecht voor bepaalde functies om een bepaalde reden);
- om geschiedtechnische redenen (bijv. een blanke kan in een (speel)film niet voor Nelson Mandela spelen, en een kleurling(e) niet voor John F. Kennedy);
- enz. enz.

Ga eens naar die site en vul zomaar wat in; hoe hoger de opleiding, hoe meer korting.
En met bijv. een MBO opleiding kan men daar geen verzekering afsluiten.

pi
door pieterwolters - Sep 28, 2015 om 17:54
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ltmvz schreef op maandag 28 sep 2015, 12:27]Deze gedachte is bij mij ook al eens opgekomen, maar ik weet niet of het onwettig is. Je hebt het ook met daten: "alleen voor hogeropgeleiden", alsof die nog niet genoeg voordelen in het leven hebben.

Van jaloers zijn op anderen word je echt niet gelukkiger....

me
door mein33 - Sep 28, 2015 om 17:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat is er mis om je te richten op een bepaalde doelgroep, helemaal niets lijkt mij.
Onder "hoog" opgeleiden worden allen gerangschikt die een opleiding hebben gevolgd die minimaal op de 4e etage van een schoolgebouw of opleidingscentrum is gegeven. ;-))

Van discriminatie is geen sprake omdat iedereen, die zo dom is om zich bij deze verzekeraar aan te melden, wordt geaccepteerd.
"Promovendum" is niets meer of minder dan een merknaam van een "gevolmachtigde" die zijn/haar risicoverzekeringen onderbrengt bij de "grote" verzekeringsmaatschappijen.
Bijvoorbeeld is de zorgverzekering van "Promovendum" is nu ondergebracht bij risicodrager VGZ, maar kan volgend jaar wel bij een andere risicodrager zijn ondergebracht.
Zo kan het zijn dat als je bij "Promovendum" meerdere verzekeringen hebt deze bij verschillende risicodragers zijn ondergebracht en "Promovendum" de schadegevallen namens deze risicodragers kan be- en/of afhandelen.

pi
door pieterwolters - Sep 28, 2015 om 17:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimtenhoor schreef op maandag 28 sep 2015, 10:10]Waarom hoger opgeleiden?

Sinds onze oprichting richten wij ons al op hoger opgeleiden. Op basis van schadestatistieken en jarenlange ervaring blijkt dat zij minder schade maken. Hierdoor kunnen wij onze klanten verzekeringsproducten bieden met een zeer lage premie en uitstekende voorwaarden. dit is de slogan van PROMOVENDUM verzekeringen, ik vind dit discriminerend en moet mijn inziens verboden worden.

Het is niet discriminerend. Discriminatie is het als je bepaalde groepen bevoordeelt (of benadeelt) op basis van afkomst waar de persoon in kwestie niets aan kan doen (bijvoorbeeld sexe, huidskleur). Een opleiding is in principe voor iedereen mogelijk (in Nederland). Man/vrouw, arm/rijk, zwart/wit, homo/hetero etc. maakt niet uit voor het volgen van een opleiding.

ltmvz
door ltmvz - Sep 28, 2015 om 18:26
949 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op maandag 28 sep 2015, 17:54]Van jaloers zijn op anderen word je echt niet gelukkiger....
Als u het tegen mij heeft bent u aan het verkeerde adres. Als u begrijpt wat ik bedoel.

van leyden
door van leyden - Sep 28, 2015 om 19:36
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Het is een commerciele keuze, hoger opgeleiden hebben meer te besteden en wilt niet iedereen bij de hoger opgeleiden horen?
De premies zijn dus hoger, maar ik durf te wedden dat iemand met twee jaar basisonderwijs zich daar ook kan verzekeren.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2015 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Want dat is al hoger dan één jaar.;-))

van leyden
door van leyden - Sep 28, 2015 om 19:38
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Schermen met exclusiviteit werkt.
Met name de doelgroep trapt erin.

van leyden
door van leyden - Sep 28, 2015 om 19:40
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 28 sep 2015, 19:37]Want dat is al hoger dan één jaar.;-))

Dubbel zelfs....

van leyden
door van leyden - Sep 28, 2015 om 19:49
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Maar elke reclame is er om de consument te verleiden.

Nu zijn de gefloten kleuterdeuntjes weer favoriet in de reclames, het zijn net gedresseerde zangvogeltjes die meedoen aan een wedstrijdje mooi fluiten.

Doen ze niet zo maar, dat is om de aandacht te trekken door irritant gedrag.

Over alles is nagedacht.

van leyden
door van leyden - Sep 28, 2015 om 20:07
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Hoger opgeleiden maken ook minder schades.
Zeg ik, commercieel gezien een goeie doelgroep, genoeg meelopers die ook graag hoog opgeleid zouden willen zijn.

van leyden
door van leyden - Sep 28, 2015 om 20:13
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Markt verkennen.
Doelgroep vaststellen.
Prijs voor doelgroep maken.
Reclame.
Verkoop.

door 1953 - Sep 29, 2015 om 03:16
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wordt u niet geaccepteerd door Promovendum als niet hoog opgeleide? Vroeger had, of het is nog steeds zo, dat artsen via auto artsen zich konden verzekeren voor hun auto.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2015 om 10:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@1953,

OT
....Vroeger had, of het is nog steeds zo, dat artsen via auto artsen zich konden verzekeren voor hun auto.....
Wie had het ook al weer over taalvaardigheid?
Dit is weer eens 'Chinees'.

door 1953 - Sep 29, 2015 om 23:43
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 29 sep 2015, 10:28]@1953,

OT
....Vroeger had, of het is nog steeds zo, dat artsen via auto artsen zich konden verzekeren voor hun auto.....
Wie had het ook al weer over taalvaardigheid?
Dit is weer eens 'Chinees'.

Noemde dat als voorbeeld en er is geen woord Chinees aan verbonden.

Waar ik op doelde was de VvAA!

VvAA