Ki
door KikaV Sep 3, 2016 om 20:07
Garantie & verzekeringen

Promovendum verzekeringen

Waarom zijn promovendum verzekeringen enkel voor hoger opgeleiden ?

4667 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2016 om 20:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou u zich daar willen verzekeren? Er zijn goedkopere.

tenormin
door tenormin - Sep 3, 2016 om 20:23
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ha Kikav, welnee, als je wilt, neem je daar toch een verzekering? Als je graag meer wilt betalen, dan. Meld je gewoon aan: je zult zien dat je geen afwijzing krijgt, d.w.z. als je aan de normale voorwaarden kan voldoen.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2016 om 22:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat geldt dus alleen maar voor een zorgverzekering, die kunnen ze niet weigeren, alle andere wel.

costnix
door costnix Sep 4, 2016 om 13:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De basis zorgverzekering kunnen ze niet weigeren, wel de aanvullende.

tijger1
door tijger1 Sep 4, 2016 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die "aanvullende verzekeringen" zijn toch ook helemaal geen verzekeringen.:-((

diumenge
door diumenge - Sep 3, 2016 om 20:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ze richten zich op hoger opgeleiden, maar iedereen kan zich daar verzekeren.

tijger1
door tijger1 Sep 3, 2016 om 22:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat geldt alleen masr voor een zorgverzekering, daar kunnen ze niemand voor weigeren. Maar voor alle andere verzekeringen wel.

emcede
door emcede - Sep 3, 2016 om 21:19
960 Antwoorden / 4 Vragen

Van hun site: Sinds onze oprichting richten wij ons al op hoger opgeleiden. Op basis van schadestatistieken en jarenlange ervaring blijkt dat zij minder schade maken. Hierdoor kunnen wij onze klanten verzekeringsproducten bieden met een zeer lage premie en uitstekende voorwaarden.

Had u zelf ook op kunnen zoeken.

tijger1
door tijger1 - Sep 3, 2016 om 22:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je bij het aanvragen van een autoverzekering bij opleiding : overig aanklikt, kan je geen verzekering aanvragen. Maar maakt niet uit, ze hebben liever hoog opgeleide brokkenpiloten dan lage.

edrick3
door edrick3 - Sep 4, 2016 om 09:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mogen verzekeraars anderen dan zomaar weigeren?

In principe wel, want verzekeraars hebben vrijheid van acceptatie. Dat is een belangrijk uitgangspunt binnen het verzekeringsrecht, legt Mop van Tiggele uit. Zelfs voor verplichte verzekeringen, zoals voor je auto, geldt die keuzevrijheid. „Een verzekeraar moet iemand die geregeld dronken achter het stuur zit kunnen weigeren.” Zo’n onverzekerbaar iemand kan altijd nog terecht bij Rialto – dat is een soort vangnetsysteem. Verzekeraars dragen samen de kosten voor deze groep. Van Tiggele: „Daar kan altijd iedereen een verzekering krijgen. De premies zijn alleen ontzettend hoog.”

De regel van vrijheid van acceptatie geldt alleen niet voor zorgverzekeringen. Daar is juist een acceptatieplicht van toepassing waarbij verzekeraars iedereen moeten aannemen voor een basisverzekering. Bij aanvullende pakketten mogen ze wel weer selecteren en zich richten op een specifieke doelgroep.

Het weigeren van een bepaalde groep lijkt misschien op discriminatie, maar dat is het niet, zegt Van Tiggele. „Zolang je met feiten aan kunt tonen dat een bepaalde groep gezonder is of veel veiliger rijdt, mag je die anders behandelen. Je geeft ze bijvoorbeeld premiekorting.”
(Bron)

alexishoop
door alexishoop Sep 4, 2016 om 11:13
561 Antwoorden / 6 Vragen

een verzekeraar moet iemand die regelmatig dronken schade veroorzaakt rechtshalve een rijontzegging of andere maatregel kunnen opleggen, feitelijk werkt het systeem ook zo en kunnen alleen rijke alcoholisten de premies veroorloven :) kortom = discriminatie!!.

tijger1
door tijger1 Sep 4, 2016 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja, worden arme zuiplappen dus gediscrimineerd. Zielig.

me
door mein33 - Sep 4, 2016 om 10:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@KIKAV,

"Promovendum" is een dochter van het grote Achmea en richt zich op de zgn. hoger opgeleide medemens.
U zou zich wel kunnen afvragen waarom je bij deze Achmea dochter een verzekering zou willen afsluiten, aangezien er bij andere dochterondernemingen van Achmea goedkopere verzekeringen zijn af te sluiten tegen dezelfde voorwaarden.
Overigens zijn de premies bij niet Achmea gerelateerde verzekeraars vaak nog iets lager, dus waarom Promovendum, het is mij een raadsel.

jo
door jorisw - Sep 4, 2016 om 11:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoger opgeleiden maken statistiek minder schade, plus dat ze in de meeste gevallen meer verdienen waardoor er minder kans op betalingsproblemen is. Alleen maar voordelen voor een verzekeraar.

costnix
door costnix Sep 4, 2016 om 13:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt leugens, grove leugens en statistiek :-(

alexishoop
door alexishoop Sep 4, 2016 om 13:44
561 Antwoorden / 6 Vragen

tis maar wat je schade noemt, als je meer verdient koop je ook sneller en gemakkelijker zelf de zorg(middelen) die je nodig hebt, dat wordt niet meegenomen in de statestieken en de manier van vergoeden met zorg in natura bij lager opgeleiden is een stuk duurder dankzij de vaste prijs afspraken in de zorg en uitbesteding contracten. dat maakt de zorg duurder inderdaad, als je van de verzekeraar niet zelf kan inkopen, maar verplicht een duurder zorginkoop moet afnemen die wel vergoed wordt.

tijger1
door tijger1 Sep 4, 2016 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@alexishoop. Ook een arme sloeber met veel zorggebruik kan zich voor de zorgkosten verzekeren bij Promovendum.

hansje klein
door hansje klein - Sep 4, 2016 om 14:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vanuit het principe alle mensen zijn gelijk is dit 'uitsorteren' eerder te verwerven, maar hier is vooralsnog zolang niets tegen te ondernemen, zolang er andere verzekeringen ter beschikking staan. Deze verzekeraar zoekt duidelijk voor zich de rozijnen uit de pap, waardoor andere verzekerden méér moeten betalen.

Ik heb ooit bij Onna-Onna (een verzekering alleen voor vrouwen) de toezegging gekregen, dat ik me als man wèl kon verzekeren om de discussie van discriminatie uit de weg te gaan.

Alleen door voortdurend erop te hameren, dat de verzekerden behoefte hebben aan een bevestiging van het feit, dat ze hogeropgeleid zijn (en iets beters denken te zijn), kan men deze verzekeraar incl. leden te grazen nemen.

De spot komt ook hier op het forum naar boven. Ik heb de indruk, dat, om het hoger-opgeleide-imago op stand te kunnen houden, het financiële voordeel voor de verzekeraar stevig in reclameboodschappen moet worden gestoken en zèlfs meer kan gaan kosten dan voor een standaard  'jip-en-janneke'-verzekering.

me
door mein33 Sep 4, 2016 om 17:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@hansje klein,

Promovendum zoekt inderdaad de "rozijnen" uit de pap, terwijl het gezegde toch spreekt over "de krenten uit de pap halen".
   Overigens wel een leuke en op z'n plaats zijnde verspreking van u :-))

hansje klein
door hansje klein Sep 4, 2016 om 17:53
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wel erg treurig, dat eerst de rozijnen en daarna óók nog de krenten uit de pap gehaald worden. Wat overblijft een eenheidsbrei voor de people van (bij de zorgverzekering) VGZ. Laat dat nu juist de hier achterliggende maatschappij zijn! Promovendum is een onderdeel van National Academic die gericht zijn op studenten. Waarschijnlijk is die studentenmarkt te klein...! en wordt er met véél inspanning geprobeerd de studenten binnenboord te houden. Helaas kan niemand precies weten hoeveel brokkenpiloten er onder de hoogopgeleiden zijn resp. gaan komen. De nieuwste peer-verzekeringen (FBTO) maken m.i. een veel grotere kans om fatsoenlijke burgers eruit te pikken. Ook bij de broodverzekeringen worden de brokkenpiloten overboord gezet. A-sociaal blijft het uiteindelijk tòch wanneer men van de vroegere onderlingeverzekeringen uitgaat, waarbij men zich onderling hielp bij echte levensbedreigende vette pech.

hansje klein
door hansje klein - Sep 4, 2016 om 15:28
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een tip voor Achmea....

Nieuwe doelgroep: Hoogopgeleid, vrouw, ongehuwd tot dertig jaar oud, Friesland en ook nog katholiek

Bijgeloof en magie
Godsdienstsocioloog Dick Houtman van de Katholieke Universiteit in Leuven:  'Bijgeloof en magie spelen een grote rol bij onze omgang met onzekerheid en angst. Het is redelijk te veronderstellen dat mensen die onzeker of angstig zijn, niet alleen voorzichtiger leven, maar ook gemakkelijker in beschermengelen geloven.'