ma
door matthijs1985 May 17, 2018 om 13:55
Garantie & verzekeringen

Reisverzekering

Ik ben in Spanje bestolen van mijn telefoon en cash geld. Op de aangifte bij mijn reisverzekering (HEMA) kreeg ik het volgende antwoord:

"Wij vergoeden geen telefoons. Daarnaast kunnen wij geen vergoeding voor het geld verlenen, omdat niet is aangetoond dat u het geld in uw bezit had. Ook heeft u niet tijdig aangifte gedaan."

Als dit klopt is deze verzekering een wassen neus.

Het is namelijk NOOIT mogelijk om aan te tonen dat je geld in je bezit hebt. Je kunt het op zijn hoogst aannemelijk maken. Ik kan dit eventueel doen door een verklaring te vragen aan degene die mijn vrijwilligersvergoeding aan mij verstrekt. Ik vind het vervelend als dit zou moeten, omdat dit de privacy van deze persoon zou schenden, maar dan is het alsnog de vraag of HEMA dit accepteert..

Daarnaast heb ik direct toen ik de eerste voorbijganger tegenkwam de politie gebeld. Zij vertelden me dat ik niet mijn vlucht moest missen en in Nederland aangifte moest doen. Ik heb in Nederland alsnog eerst een keer de Spaanse politie gebeld, maar zij herhaalden dit verhaal. Toen heb ik de Nederlandse politie gebeld en zij vertelden me dat ik digitaal aangifte moest doen. Dit heb ik vervolgens gedaan. Al deze stappen heb ik ondernomen binnen enkele dagen na het voorval..

1287 5 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - May 17, 2018 om 14:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat staat er in de algemeen voorwaarden van je reisverzekering en dan vooral met betrekking tot cash geld en telefoons?
Je zal wel moeten kunnen aantonen hoeveel geld er gestolen is en dat kan bijvoorbeeld door een recente pinbon te overhandigen maar die moet natuurlijk geen week oud zijn.
Je hebt het over een reisverzekering maar je was daar voor vrijwilligerswerk?
Meestal is het wel zo dat je terplaatse aangifte moet doen.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2018 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die wassen neus valt wel mee. U kunt in de polisvoorwaarden nalezen of uw telefoon gedekt is of niet. Ook kunt u nalezen dat ter plekke aangifte gedaan moet worden.

En ik weet niet over hoeveel geld u het hebt, maar als u al aan het einde van uw vakantie bent en ter plekke geen contant geld hebt opgenomen en ook voor dat u op vakantie ging in Nederland geen contant geld hebt opgenomen, kan ik mij voorstellen dat de verzekeraar zich afvraagt hoe u daaraan komt. Of beter gezegd nog, of u dat wel had.

Vrijwilligersvergoedingen worden, normaal gesproken, niet contant uitbetaald.

marita5
door marita5 - May 17, 2018 om 15:25
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Matthijs1985 ,

Wat is er precies gedekt op de reisverzekering?

Met de reisverzekering van HEMA ben je verzekerd als je reis niet langer dan 60 dagen achter elkaar duurt. Met deze verzekering zijn actieve vakanties zoals berg- en onderwatersport standaard meeverzekerd. Ook bevat de basisdekking standaard een wintersport- en bagagedekking en ben je verzekerd voor bijvoorbeeld hulpverlening, kosten van opsporing en redding, en de kosten in verband met overlijden van de verzekerde. Naast de basisdekking kun je de reisverzekering uitbreiden met extra dekkingen zoals geneeskundige kosten, hulp vervoermiddel, vervangend vervoer, annulering en geld ..

Lees hier veelgestelde vragen , klik op de rode regel .

https://verzekerdbijhema.nl/reisverzekering/veelgestelde-vragen/wat-valt-er-onder-de-basisdekking-van-de-reisverzekering

ma
door matthijs1985 - May 22, 2018 om 14:20
4 Antwoorden / 4 Vragen

Ze hebben excuses aangeboden voor initiële reactie en beloofd de 250,- binnen 5 dagen over te maken. Dit zou dus binnen enkele dagen op mijn rekening moeten staan. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat het klachtenkompas van de consumentenbond eraan heeft bijgedragen dat ze hun fout hersteld hebben. Bedankt voor jullie hulp, allemaal!

aurora1
door aurora1 - May 22, 2018 om 16:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wonderlijk verhaal. lees de reactie van @tijger1, zo denk ik er ook over.
Hoe ontvangt u uw vrijwilligersvergoeding? Ik deed en doe vaak en veel vrijwilligerswerk en heb daar nooit geld voor ontvangen. Dan is het nl niet meer vrijwilligerswerk en dat zou je ook niet moeten willen: geld ervoor ontvangen. Verder aan het einde van de vakantie?
Maar goed, u heeft het toch voor elkaar gekregen. Mij lijkt het niet zo terecht, maar anderen vangen de premieverhogingen wel op.
Wat voor vrijwilligerswerk doet u dat dat zo goed verdient,  en hoe is het eigenlijk afgelopen met Schipholtickets? .

tijger1
door tijger1 May 22, 2018 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij zal de aanvulling wel van zijn vrijwilligersvergoeding betaald hebben.:-))

aurora1
door aurora1 May 22, 2018 om 21:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ha ha. Dat verdient dan dus erg goed.
Want dan ook nog flappen overhouden en zelfs op zak pal voor het in het vliegtuig stappen. ....