FN
door FNB Jul 7, 2020 om 12:03
Garantie & verzekeringen

Reparatie apple watch 4

Dag, Ik heb mijn applewatch 4 laten repareren nadat het scherm beschadigd was. De reparatie is uitgevoerd bij een derde partij.
Na de reparatie deed mijn apple pay het niet meer en de watch is niet meer waterdicht. Het bedrijf geeft aan dat ze er niks aan kunnen doen dat dit niet meer werkt. Sta ik in mijn recht als ik mijn geld terug vraag? Mvg Folkert

2465 6 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 7, 2020 om 12:05
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Fnb ,

Welk bedrijf is dit ?

FN
door FNB Jul 7, 2020 om 13:46
Antwoorden / 1 Vragen

Super Phone Sneek

ne
door neodutchio - Jul 7, 2020 om 12:24
5148 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt recht op een deugdelijk product. Het zal dus hersteld moeten worden. Direct geld terug gaat het niet worden.

FN
door FNB Jul 7, 2020 om 13:47
Antwoorden / 1 Vragen

De zaak zegt dat ik het had kunnen weten omdat ze geen dealer zijn.

FN
door FNB Jul 7, 2020 om 13:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ze geven aan dat ze een deugdelijk touchscherm geleverd hebben.

ne
door neodutchio Jul 7, 2020 om 14:45
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als die nu niet meer waterdicht is, dan is de reparatie dus niet goed uitgevoerd. Als u niet gewaarschuwd bent dat dit had kunnen gebeuren had u er ook geen rekening mee kunnen houden. Zij moeten dit dus voor u oplossen.

FN
door FNB Jul 7, 2020 om 14:59
Antwoorden / 1 Vragen

Zo is mijn gedachte ook. Maar waar zou ik dit "recht" in op moeten zoeken? Heeft de overheid hier een schrijven van o.i.d.?

mi
door miennaamishaaz - Jul 7, 2020 om 14:57
725 Antwoorden / 1 Vragen

was de reparatie onder garantie gedaan?

FN
door FNB Jul 7, 2020 om 15:32
Antwoorden / 1 Vragen

Nee het gaat om een "gewone" reparatie na scherm schade

mi
door miennaamishaaz Jul 7, 2020 om 18:25
725 Antwoorden / 1 Vragen

@FNB Dus uw garantie was al verlopen?
heeft u het in minder dan 2 jaar besteld/gekocht?
Want volgens de europese wetgeving heeft u 2 jaar garantie.

Apple probeert u te laten denken dat u maar 1 jaar heeft, omdat ze dan u Apple care kunnen aansmeren

rj
door rjw Jul 7, 2020 om 19:18
3259 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt Apple nu natuurlijk niets verwijten nadat er een derde partij mee heeft zitten kloten. Zal wat zijn als Apple dan nog steeds garantie moet geven.

mi
door miennaamishaaz Jul 7, 2020 om 22:07
725 Antwoorden / 1 Vragen

@RJW, Als FNB nog garantie had en apple dit weigerde kan je apple dit wel verwijten.

Gezien apple de europese garantie-regels overtreed

FN
door FNB Jul 8, 2020 om 07:51
Antwoorden / 1 Vragen

Apple treft hier geen blaam. Ik heb het scherm zelf kapot gestoten.

marita5
door marita5 - Jul 7, 2020 om 15:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Fnb ,

Wat een flut site , er zijn geen voorwaarden te vinden .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen

Neem ook contact op met Consuwijzer ,

https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-acm-consuwijzer

FN
door FNB Jul 7, 2020 om 15:36
Antwoorden / 1 Vragen

Dag Maritas,
Flut site dat zijn niet mijn woorden.
Tot nu toe voel ik mij wel gesteund en er komen nuttige antwoorden binnen.
De linkjes die je doorstuurt ga ik bekijken.

marita5
door marita5 Jul 7, 2020 om 17:32
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Fnb , met flut site bedoel ik Super Phone Sneek , geen voorwaarden te vinden .

FN
door FNB Jul 8, 2020 om 07:52
Antwoorden / 1 Vragen

Aha dat had ik niet begrepen. Idd ze hebben geen website.

panter22
door panter22 - Jul 7, 2020 om 17:58
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is de keus die Apple je biedt bij een beschadigd scherm. Nu ga je naar een simpele reparateur en laat het scherm vervangen. Wat verwacht je dan. Hetzelfde als een dure reparatie van Apple?
https://support.apple.com/nl-nl/watch/repair/service/pricing
Als het scherm van uw Apple Watch per ongeluk beschadigd raakt, kunt u ervoor kiezen uw Apple Watch te laten vervangen voor een vergoeding
Als u geen AppleCare+ hebt, moet u kosten betalen voor service buiten de garantie, zoals staat beschreven in de bovenstaande prijstabellen.

Serviceprijzen voor Apple Watch Series 4 (GPS) - Nederland

ModelKosten voor service buiten garantie
Apple Watch Series 4 (GPS) Aluminium,
Apple Watch Nike+ Series 4 (GPS)
€ 341,10

FN
door FNB Jul 8, 2020 om 07:56
Antwoorden / 1 Vragen

Uw antwoordt klinkt net als het antwoord van de reparateur.
Wat kan ik dan verwachten??
Mag ik niet verwachten dat de watch waterdicht is?

panter22
door panter22 Jul 8, 2020 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

De reparateur had je van te voren wel moeten waarschuwen dat de apple watch na reparatie niet meer waterdicht zou zijn. Je had beter een nieuwe kunnen kopen.

 OPGELET

Helaas zijn de kosten voor een reparatie aan deze Apple Watch hoger dan de nieuwwaarde. Tevens zal de watch nooit meer waterdicht zijn na een reparatie. Hierdoor kunnen in de toekomst zich meerdere complicaties voordoen.
https://www.probello.nl/order/4/apple-watch-series-4-645

FN
door FNB Jul 8, 2020 om 10:52
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben helaas niet gewaarschuwd van te voren. Dan had ik een andere keuze gemaakt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 7, 2020 om 18:09
16830 Antwoorden / 202 Vragen

U bent voor de reparatie kennelijk niet naar de verkoper gegaan. Daarmee heeft u naar mijn mening uw rechtten m.b.t. de consumentenbeschermingswetgeving verspeeld. U kunt wel de door u benutte reparateur aansprakelijk / in gebreke stellen wegens uitvoeren van ondeugdelijk werk. Zie https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en voor nadere info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/