An
door Anoniempje202 28 jun. 2020 om 18:26
Garantie & verzekeringen

Rolluiken Kliniek komt zijn verplichtingen niet na

Dag iedereen,

In 2018 heb ik rolluiken gekocht bij een bedrijf genaamd Rolluiken Kliniek. Nu 1,5 jaar later moet mijn rolluik afgesteld worden, maar deze meneer denkt ik heb er aan gezeten. Ik heb 2 maanden geprobeerd eerst contact te krijgen. Nadat dit eindelijk was gelukt deed meneer moeilijk over dat ik voorrij kosten moet betalen, Nadat ik advies heb aangevraagd bij Rechtsbijstand ben ik akkoord gegaan met voorrijkosten. Meneer heeft concreet afspraak gemaakt en op mijn aandringen een factuur gestuurd, maar hij is nooit langs geweest. Hij liet na 4 dagen wat van zich horen, maar alleen omdat ik hem een bericht had gestuurd. Wanneer ik mijn frustratie uit is meneer op zjjn teentje getrapt en meneer adviseert mij naar een andere bedrijf te gaan. 



ik heb hem bijna €4000 euro betaald en heb gewoon garantie overal op. 



Er is mij geadviseerd door buren dat ik een man moet laten bellen omdat dit misschien effect heeft bij hem. Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld. 



wie heeft voor mij advies wat ik hier tegen kan doen? 

1761 9 Rapporteer
door edrick3 - 28 jun. 2020 om 18:37
27629 Antwoorden / 85 Vragen
0

Als je je rechtsbijstandsverzekering hebt ingeschakeld zullen zij dit toch wel voor je afhandelen?

Lees deze info eens: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn

door aurora1 - 28 jun. 2020 om 18:47
15010 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dan laat u uw rechtsbijstandsverzekering dit toch afhandelen?

me
door mein33 - 28 jun. 2020 om 18:52
4868 Antwoorden / 26 Vragen
7

 
DOOR ANONIEMPJE202 28 JUN. 2020  Nu 1,5 jaar later moet mijn rolluik afgesteld worden.

Het (opnieuw) afstellen van een rolluik valt niet onder de garantie, er is immers niets kapot.
Het afstellen valt onder 'service' en bij de één kost dat voorrijkosten en bij de ander een factuurtje voor een uurtje, maar het komt er op neer dat er wel iets voor deze service verlening moet worden betaald.
Blijkbaar heeft uw RB dat ook al aan u verteld !!

door deexpert 29 jun. 2020 om 16:01
94 Antwoorden / 2 Vragen

Niet als dat bij de koop is afgesproken dat verloop naderhand wordt bijgesteld. Heel normaal overigens. Dat heet nazorg.

me
door mein33 29 jun. 2020 om 16:27
4868 Antwoorden / 26 Vragen

@deexpert,

Als of als, daar wordt niet door Ts. over gerept !

Service/nazorg kan je niet afdwingen, dat krijg je, of dat krijg je niet, helaas.

sw
door swat1500 - 28 jun. 2020 om 18:56
2805 Antwoorden / 0 Vragen
1

Ik sluit mij bij Mein33 aan afstellen heeft niets met garantie van doen. Wellicht dat u bij levering een aantal "gratis" servicebeurten heeft afgesproken. Bedoelt u dat wellicht.
Prijs van een levering wil niets zeggen over te verwachten service.

door newmikey - 28 jun. 2020 om 18:58
743 Antwoorden / 0 Vragen
1

Waaruit maakt u op dat afstellen van de rolluiken een verplichting van de leverancier is?

door heremietkreeft - 29 jun. 2020 om 08:38
11910 Antwoorden / 173 Vragen
0

In gebreke stellen en naleving vorderen via uw rechtsbijstandsverzekeraar.

door panter22 - 29 jun. 2020 om 08:58
3974 Antwoorden / Vragen
0

Ga naar een andere rolluiken winkel. Dit wordt niets,
Je hebt een prijsopgave gevraagd, neem ik aan. 
Er is niemand op komen dagen. Wil je ze nu dwingen om wel te komen?
Of mankeert er van alles aan die rolluiken.

door deexpert 29 jun. 2020 om 16:02
94 Antwoorden / 2 Vragen

??

door panter22 29 jun. 2020 om 16:36
3974 Antwoorden / Vragen

@Deexpert, heb jij een betere oplossing?

door 1paul - 29 jun. 2020 om 10:35
1276 Antwoorden / 0 Vragen
1

afstellen is gene garantie geval, het kan zo zijn dat door verkeerd gebruik ze nu opnieuw afgesteld moeten worden, let wel KAN....

service heeft dit bedrijff blijkbaar ook niet van gehoord dus ja, laat een ander komen....

ro
door ron503 - 29 jun. 2020 om 14:36
1200 Antwoorden / 0 Vragen
1

Het is de toon die de muziek maakt en als u de verkeerde toon aanslaat zal een bedrijf op dezelfde toon reageren maar terzijde. Ik vraag me wel af waarom de rolluiken opnieuw afgesteld dienen te worden want normaliter zijn die onderhoudsvrij. Daarbij zijn de rolluiken in 2018 aangeschaft en we zijn nu inmiddels twee jaar verder.

door deexpert 29 jun. 2020 om 16:04
94 Antwoorden / 2 Vragen

Niet slim ...

Als de rolluiken eind 2018 zijn gemonteerd, zijn we 1,5 jaar verder.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Li
Lili - 4 jul. 2020 om 20:14
Winkels & webshops

Mag je je bestelde bh niet ruilen

Ik heb 2 bh's besteld bij Soft beauty, deze beloofde mij een levertijd van 10 tot 14 dagen. Ik heb langer dan een maand op deze gewacht, en heb dan ook bh's in de winkel gekocht. Uit eindelijk komen deze binnen, en heb het bedrijf gemaild dat ik deze graag retour wil sturen. daar ik ze zelf al had gekocht vanwege de lange levering, Nadat ik inmiddels verschillende keren heb gemaild, kreeg ik dit a ... Lees meer

ka
kaloba - 4 jul. 2020 om 16:02
Auto & vervoer

Waarom levert TomTom niet

Per 19-06-2020 heb ik op de side van TomTom een auto navigatie besteld en betaald.
Maar tot heden geen TomTom ontvangen.
Na telefoneren en verschillende mails, met de vraag wat de oorzaak van het niet leveren is.
Krijg ik geen inhoudelijk antwoord.
Wat ik me afvraag; heb ik iets fout gedaan of hebben meer mensen hiet last van? Lees meer

Ci
Ciska-K - 30 jun. 2020 om 12:41
Voeding & gezondheid
Gezondheidsrisico's saunagebruik met Lage temperatuur Infraroodtechnologie

Gezondheidsrisico's saunagebruik met Lage temperatuur Infraroodtechnologie

Weet iemand of er gezondheidsrisico's kleven aan veelvuldig gebruik van infrarood sauna gebruik met lage temperatuur infraroodtechnologie?
We kennen het gebruik ervan en ervaren het als aangenaam.
En we kennen ook het gebruik van infraroodcabines met stralers die rood licht stralen.
We zoeken naar onafhankelijke wetenschappelijke onderbouwing om voor het één of het ander te kie ... Lees meer