Rolluiken Kliniek komt zijn verplichtingen niet na
Dag iedereen,
In 2018 heb ik rolluiken gekocht bij een bedrijf genaamd Rolluiken Kliniek. Nu 1,5 jaar later moet mijn rolluik afgesteld worden, maar deze meneer denkt ik heb er aan gezeten. Ik heb 2 maanden geprobeerd eerst contact te krijgen. Nadat dit eindelijk was gelukt deed meneer moeilijk over dat ik voorrij kosten moet betalen, Nadat ik advies heb aangevraagd bij Rechtsbijstand ben ik akkoord gegaan met voorrijkosten. Meneer heeft concreet afspraak gemaakt en op mijn aandringen een factuur gestuurd, maar hij is nooit langs geweest. Hij liet na 4 dagen wat van zich horen, maar alleen omdat ik hem een bericht had gestuurd. Wanneer ik mijn frustratie uit is meneer op zjjn teentje getrapt en meneer adviseert mij naar een andere bedrijf te gaan.
ik heb hem bijna €4000 euro betaald en heb gewoon garantie overal op.
Er is mij geadviseerd door buren dat ik een man moet laten bellen omdat dit misschien effect heeft bij hem. Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld.
wie heeft voor mij advies wat ik hier tegen kan doen?
Als je je rechtsbijstandsverzekering hebt ingeschakeld zullen zij dit toch wel voor je afhandelen?
Lees deze info eens: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn
Het (opnieuw) afstellen van een rolluik valt niet onder de garantie, er is immers niets kapot.
Het afstellen valt onder 'service' en bij de één kost dat voorrijkosten en bij de ander een factuurtje voor een uurtje, maar het komt er op neer dat er wel iets voor deze service verlening moet worden betaald.
Blijkbaar heeft uw RB dat ook al aan u verteld !!
Niet als dat bij de koop is afgesproken dat verloop naderhand wordt bijgesteld. Heel normaal overigens. Dat heet nazorg.
@deexpert,
Als of als, daar wordt niet door Ts. over gerept !
Service/nazorg kan je niet afdwingen, dat krijg je, of dat krijg je niet, helaas.
Ik sluit mij bij Mein33 aan afstellen heeft niets met garantie van doen. Wellicht dat u bij levering een aantal "gratis" servicebeurten heeft afgesproken. Bedoelt u dat wellicht.
Prijs van een levering wil niets zeggen over te verwachten service.
Ga naar een andere rolluiken winkel. Dit wordt niets,
Je hebt een prijsopgave gevraagd, neem ik aan.
Er is niemand op komen dagen. Wil je ze nu dwingen om wel te komen?
Of mankeert er van alles aan die rolluiken.
??
@Deexpert, heb jij een betere oplossing?
afstellen is gene garantie geval, het kan zo zijn dat door verkeerd gebruik ze nu opnieuw afgesteld moeten worden, let wel KAN....
service heeft dit bedrijff blijkbaar ook niet van gehoord dus ja, laat een ander komen....
Het is de toon die de muziek maakt en als u de verkeerde toon aanslaat zal een bedrijf op dezelfde toon reageren maar terzijde. Ik vraag me wel af waarom de rolluiken opnieuw afgesteld dienen te worden want normaliter zijn die onderhoudsvrij. Daarbij zijn de rolluiken in 2018 aangeschaft en we zijn nu inmiddels twee jaar verder.
Niet slim ...
Als de rolluiken eind 2018 zijn gemonteerd, zijn we 1,5 jaar verder.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer