Anoniempje202
door Anoniempje202 Jun 28, 2020 om 18:26
Garantie & verzekeringen

Rolluiken Kliniek komt zijn verplichtingen niet na

Dag iedereen,

In 2018 heb ik rolluiken gekocht bij een bedrijf genaamd Rolluiken Kliniek. Nu 1,5 jaar later moet mijn rolluik afgesteld worden, maar deze meneer denkt ik heb er aan gezeten. Ik heb 2 maanden geprobeerd eerst contact te krijgen. Nadat dit eindelijk was gelukt deed meneer moeilijk over dat ik voorrij kosten moet betalen, Nadat ik advies heb aangevraagd bij Rechtsbijstand ben ik akkoord gegaan met voorrijkosten. Meneer heeft concreet afspraak gemaakt en op mijn aandringen een factuur gestuurd, maar hij is nooit langs geweest. Hij liet na 4 dagen wat van zich horen, maar alleen omdat ik hem een bericht had gestuurd. Wanneer ik mijn frustratie uit is meneer op zjjn teentje getrapt en meneer adviseert mij naar een andere bedrijf te gaan. 



ik heb hem bijna €4000 euro betaald en heb gewoon garantie overal op. 



Er is mij geadviseerd door buren dat ik een man moet laten bellen omdat dit misschien effect heeft bij hem. Ik heb rechtsbijstand ingeschakeld. 



wie heeft voor mij advies wat ik hier tegen kan doen? 

3716 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2020 om 18:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Als je je rechtsbijstandsverzekering hebt ingeschakeld zullen zij dit toch wel voor je afhandelen?

Lees deze info eens: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantie-binnen-garantietermijn

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2020 om 18:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dan laat u uw rechtsbijstandsverzekering dit toch afhandelen?

me
door mein33 - Jun 28, 2020 om 18:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen
7

 
DOOR ANONIEMPJE202 28 JUN. 2020  Nu 1,5 jaar later moet mijn rolluik afgesteld worden.

Het (opnieuw) afstellen van een rolluik valt niet onder de garantie, er is immers niets kapot.
Het afstellen valt onder 'service' en bij de één kost dat voorrijkosten en bij de ander een factuurtje voor een uurtje, maar het komt er op neer dat er wel iets voor deze service verlening moet worden betaald.
Blijkbaar heeft uw RB dat ook al aan u verteld !!

deexpert
door deexpert Jun 29, 2020 om 16:01
104 Antwoorden / 2 Vragen

Niet als dat bij de koop is afgesproken dat verloop naderhand wordt bijgesteld. Heel normaal overigens. Dat heet nazorg.

me
door mein33 Jun 29, 2020 om 16:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@deexpert,

Als of als, daar wordt niet door Ts. over gerept !

Service/nazorg kan je niet afdwingen, dat krijg je, of dat krijg je niet, helaas.

sw
door swat1500 - Jun 28, 2020 om 18:56
3774 Antwoorden / 0 Vragen
1

Ik sluit mij bij Mein33 aan afstellen heeft niets met garantie van doen. Wellicht dat u bij levering een aantal "gratis" servicebeurten heeft afgesproken. Bedoelt u dat wellicht.
Prijs van een levering wil niets zeggen over te verwachten service.

newmikey
door newmikey - Jun 28, 2020 om 18:58
830 Antwoorden / 0 Vragen
1

Waaruit maakt u op dat afstellen van de rolluiken een verplichting van de leverancier is?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 29, 2020 om 08:38
16827 Antwoorden / 202 Vragen
0

In gebreke stellen en naleving vorderen via uw rechtsbijstandsverzekeraar.

panter22
door panter22 - Jun 29, 2020 om 08:58
6599 Antwoorden / Vragen
0

Ga naar een andere rolluiken winkel. Dit wordt niets,
Je hebt een prijsopgave gevraagd, neem ik aan. 
Er is niemand op komen dagen. Wil je ze nu dwingen om wel te komen?
Of mankeert er van alles aan die rolluiken.

deexpert
door deexpert Jun 29, 2020 om 16:02
104 Antwoorden / 2 Vragen

??

panter22
door panter22 Jun 29, 2020 om 16:36
6599 Antwoorden / Vragen

@Deexpert, heb jij een betere oplossing?

1paul
door 1paul - Jun 29, 2020 om 10:35
3134 Antwoorden / 0 Vragen
1

afstellen is gene garantie geval, het kan zo zijn dat door verkeerd gebruik ze nu opnieuw afgesteld moeten worden, let wel KAN....

service heeft dit bedrijff blijkbaar ook niet van gehoord dus ja, laat een ander komen....

ro
door ron503 - Jun 29, 2020 om 14:36
1229 Antwoorden / 0 Vragen
1

Het is de toon die de muziek maakt en als u de verkeerde toon aanslaat zal een bedrijf op dezelfde toon reageren maar terzijde. Ik vraag me wel af waarom de rolluiken opnieuw afgesteld dienen te worden want normaliter zijn die onderhoudsvrij. Daarbij zijn de rolluiken in 2018 aangeschaft en we zijn nu inmiddels twee jaar verder.

deexpert
door deexpert Jun 29, 2020 om 16:04
104 Antwoorden / 2 Vragen

Niet slim ...

Als de rolluiken eind 2018 zijn gemonteerd, zijn we 1,5 jaar verder.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer