Ju
door Jufsam Sep 4, 2017 om 13:43
Garantie & verzekeringen

Rolstoel kapot tijdens vakantie

Ik ben slecht ter been en heb daarom altijd een rolstoel nodig.
Begin augustus ben ik op vakantie geweest naar Egypte met Corendon.
Via Corendon hebben we een excursie geboekt.
Voor de excursie werden wij opgehaald met een jeep, mijn rolstoel werd boven op de jeep gelegd.
Tijdens de reis naar de excursie is de rolstoel van het dak gewaaid/gevallen.
De rolstoel was kapot en is niet meer te maken.
Thuisgekomen heb ik mijn eigen reisverzekering (Colhof, zij werken via de Noordhollandsche) ingeschakeld, voor een vergoeding voor de rolstoel.
Zij sturen mij echter terug naar Corendon, want mijn reisverzekering wil eerst de reactie afwachten van Corendon.
Corendon geeft aan dat zij 8 weken de tijd nemen voor een klacht.
Inmiddels zit ik nu dus al 4 weken zonder oplossing en vooral zonder rolstoel.

Mijn vraag: hoe kan ik het proces bij Corendon en bij mijn eigen reisverzekering versnellen?
Het gaat hier niet om een kapotte broek, maar om een rolstoel voor mijn mobiliteit.

1520 5 Rapporteer

ge
door george321 - Sep 4, 2017 om 13:53
390 Antwoorden / 1 Vragen

Vervelden gebeurtenis, maar als "Corendon geeft aan dat zij 8 weken de tijd nemen voor een klacht.", zult u die tijd moeten accepteren. Het enige wat u kunt doen, lees proberen, is een verzoek te e-mailen, bellen helpt niet, met een foto van uzelf in de noodzakelijke rolstoel in de email, op uw vraag om het een en ander te bespoedigen.

In uiterste nood kunt u proberen via een lokal uitleenorganisatie iets te lenen / huren. Vraag in geval van kosten wel een nota die u misschien kunt declareren.

aurora1
door aurora1 - Sep 4, 2017 om 13:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u rechtsbijstand heeft zou ik die inschakelen. Verder kunt u mogelijk tijdelijk een rolstoel huren. Over de kosten van huren kunt u met uw verzekering overleggen. Die zullen rond de 14 euro per week zijn vermoed ik.

panter22
door panter22 - Sep 4, 2017 om 14:13
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een verzekering met extra bagagedekking genomen voor de rolstoel?
Is de bagagedekking wel hoog genoeg om de kosten van de rolstoel uit te betalen? Zit daar het probleem?
Je zou denken dat je verzekering uitbetaalt en de kosten voor de rolstoel bij Corendon gaat claimen.
In plaats daarvan moet je zelf de schade bij Corendon claimen. Het is de vraag of Corendon aansprakelijk is voor schade aan je rolstoel.
Uit de ANVR reisvoorwaarden:

Excursies Excursies of andere diensten die de reisorganisator in het programma aanbiedt als onderdeel van de geboekte reis vallen onder haar aansprakelijkheid. Maar boek je op de bestemming -al dan niet via de reisleiding- een excursie of andere dienst, dan aanvaardt de reisorganisator in het algemeen geen aansprakelijkheid.
https://www.corendon.nl/algemene-voorwaarden

tijger1
door tijger1 - Sep 4, 2017 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vaak is er bij bagage een maximum bedrag verzekerd voor een vervoermiddel, zoals bv een fiets, daarnaast is er vaak een eigen risico. En als het al voor vergoeding in aanmerking komt, wordt ook nog de dagwaarde gehanteerd.

Ik heb geen idee wat uw rolstoel kost, maar als er iets vergoed wordt door de reisverzekering zal dat een gering bedrag zijn.

Ju
door Jufsam - Sep 8, 2017 om 14:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels heeft Corendon, nav dit bericht, contact opgenomen met mijn reisverzekering.
Zij verzekeren dat het zo spoedig mogelijk opgelost gaat worden, dat mijn kapotte rolstoel vergoed zal worden, zodat ik weer prettig de deur uit kan.

aurora1
door aurora1 Sep 8, 2017 om 16:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden. Ik hoop voor u  dat het dan inderdaad snel zal gaan.

tijger1
door tijger1 Sep 8, 2017 om 16:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dat is mooi, dus nuttig dat dit forum er in.

bedankt voor het terugmelden.

Ju
door Jufsam Sep 9, 2017 om 12:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Jullie bedankt voor reacties!