Ti
door Timh 12 mei 2019 om 20:37
Garantie & verzekeringen

Schade kozijnen

Wij hebben door een inbraakpoging schade aan onze kunstofkozijnen. Deze zijn gloednieuw (2 weken oud, op de datum van inbraakpoging) en moeten dus worden gerepareerd of vernieuwd. De schade expert probeert ons alleen een reparatie aan te smeren, helaas zitten hier nadelen aan aangezien de garantie periode hiermee wordt verkort van 25jaar (door de leverancier) na 3jaar (door de reparateur) Wat zijn op dit vlak mijn rechten? In principe wordt het product hierdoor minder waard aangezien een garantieperiode ook waarde toevoegt aan het product en deze aanzienlijk wordt verkort.

2109 7 Rapporteer
door tijger1 - 12 mei 2019 om 20:52
38282 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt, uiteraard zou ik haast zeggen, geen recht op nieuwe kozijnen. Waar u wel recht op hebt, is een perfecte reparatie.

Ik heb geen idee wat die garantie van 25 jaar inhoudt. Als die leverancier over twee jaar failliet gaat hebt u niets. 

Overigens wordt u niets aangesmeerd. Als u het met de expert niet eens ben, kunt u, op kosten van de verzekeraar een eigen expert inschakelen.

Ook kunt u eens kijken op Schadehulp.nl of zo, om u te laten bijstaan bij deze schade. 

En waarom kan uw eigen leverancier de schade niet repareren?


ne
door neodutchio - 12 mei 2019 om 20:59
2713 Antwoorden / 11 Vragen
0

Waarom zou de leverancier geen garantie geven na reparatie?
U hebt recht op herstel of vervanging. Echter, vervanging kunt u alleen krijgen als herstel niet opweegt tegen de waarde. Zou het kozijn vernieuwen € 1.500 kosten en herstel bv € 250, dan kunt u hoog of laag springen, maar vervanging gaat dan echt niet gebeuren.

door heremietkreeft - 12 mei 2019 om 21:11
9552 Antwoorden / 155 Vragen
3

Als u het niet eens bent met de beslissing van uw verzekeraar staat de weg naar de ombudsman van het Klachteninstituut Financiële Dienst Financiële Dienstverlening voor u open. www.kifid.nl  Maar u dient dan wel eerst een beslissing van uw verzekeraar te hebben en het i9s niet de schadeexpert die daaarover beslist. De schadeexpert geeft uitsluitend zijn mening over de afwikkeling van de schade door ter beslissing van de verzekeraar. 

Wel is het m.i. zo dat indien de reparatie zodanig geschiedt dat er helemaal niets meer te zien is dat er schade was ook de ombudsman zal stellen dat u door de afdoende reparatie in het geheel geen schade heeft opgelopen. Als u het daar niet mee eens ben is het aan u om het tegendeel te bewijzen.
Daarbij: als de reparateut het werk niet goed doet is dat een geheel ander probleem.

jo
door jorisw - 12 mei 2019 om 22:42
4031 Antwoorden / 1 Vragen
1

Is de schade-expert ook de beoogd reparateur? (omdat je het over aansmeren hebt)

door aurora1 - 12 mei 2019 om 23:40
13540 Antwoorden / 6 Vragen
1

Hoezo “aansmeren”?

52
door 526996 - 13 mei 2019 om 12:52
19 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb zelf de ervaring met inbraak houten kozijnen stijl gewoon onder afgebroken, onderstuk vernieuwd en het wordt nooit meer zo mooi als het was.verder geplamuurd.na een inbraak wordt het nooit mooier en een nieuw kozijn van de verzekeraar vergeet het maar,de goedkoopste oplossing wordt altijd gebruikt.

mo
door mof - 13 mei 2019 om 13:53
1224 Antwoorden / 2 Vragen
0

ALs u de garantie wilt behouden dan zult u ws de leverancier moeten laten repareren.
in het algemeen geldt garantie alleen op functionaliteit door fabriek geleverd.. als een onverlaat de zaak heeft beschadigd valt dat sowieso nietonder garantie, en de leverancier kan niet langer de functionaliteit garanderen als hij dit niet zelf kan repareren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ly
Lyd81 - 23 jun. 2019 om 23:22
Winkels & webshops

Is Siebel weer failliet ?

Horloge gekocht voor €225, na ontvangst contact opgenomen omdat het horloge flink beschadigd was. Afgesproken dat ik het terug zou sturen op 11-6. 
Via postnl app te zien dat het horloge bij Siebel aangekomen is op 13-6. 

Vervolgens hoor ik maar niks waarop ik contact opneem, de medewerker van het hoofdkantoor geeft aan dat er een storing is, dus ze kunnen niks verwerken.  ... Lees meer

ti
tien - 23 jun. 2019 om 01:52
Winkels & webshops

Moeten ready-to-eat avocado's ready-to-eat zijn?

In supermarkten kun je avocado's kopen die nog wat moeten rijpen maar ook ready-to-eat avocado's. Deze laatste zijn duurder. Wat mij opvalt is dat de meeste ready-to-eat avocado's te hard zijn om meteen te kunnen gebruiken. Een proef op de som gedaan. Eerst 2 avocado's ready to eat in 1 pakketje bij de Lidl gekocht en afgerekend bij de kassa. Thuis opengesneden met een mesje en deze bleken beiden ... Lees meer

On
OnlineBoeker - 22 jun. 2019 om 11:15
Vakantie & reizen

Zijn er meer mensen gedupeerd door Travelberry?

Zijn er meer mensen gedupeerd door het niet doorgaan van onder andere stedentrips en Disneyworld Parijs reizen die door het bedrijf Travelberry (al dan niet via Vakantieveilingen) wordt of werd aangeboden?   Meermaals afgezegd?
Geen afzegging ontvangen? Belofte gedaan dat volgende keer wel doorgaat en dan toch weer niet? Geen reacties op mail krijgen?
Telefonisch niet bereikbaar? G ... Lees meer