li
door liesbethmal Dec 1, 2014 om 23:45
Garantie & verzekeringen

Schadevrije jaren jaren.

Wie weet iets van schadevrije jaren als je de auto verzekering voor onbepaalde tijd opzegt.
Jaren geleden verkocht ik mijn camper, toen had ik 12 schadevrije jaren, na enkele jaren kocht ik een auto en toen bleek dat al mijn schadevrije jaren weg waren, ik moest met O beginnen. Na wat overleg "kreeg" ik 4 instapjaren.
Nu heb ik 4 schadevrije jaren en 4 instap jaren, hoe kan ik deze behouden voor als ik weer een auto koop.
Bedankt voor de antwoorden, Liesbeth.

7001 18 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 2, 2014 om 00:04
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo liesbethmal, voor zover ik weet heeft een nieuwe auto kopen niet te maken met de schadevrije jaren, tenminste, als u bij dezelfde verzekeraar blijft. Dan behoud (en bouwt u de bonus/malus trap) gewoon op. Met vaak claimen gaat dat natuurlijk weer naar beneden maar als u niet van plan bent een andere verzekering te nemen gebeurt er niets met de opgebouwde jaren.

li
door liesbethmal - Dec 2, 2014 om 00:17
45 Antwoorden / 55 Vragen

Dag Temormin,

Er staat aan het eind van mijn vraag, hoe kan ik de schadevrije jaren behouden, ik bedoel dus, als ik een paar jaar geen auto heb.
De vorige keer toen ik twee jaar geen auto had, ben ik 12 schadevrije jaren kwijtgeraakt, dit wil ik nu liever niet.
Hopelijk heb ik het nu duidelijk genoeg uitgelegd.

Veel groetjes, Liesbeth.

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2014 om 00:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Om de schadevrije jaren te behouden, moet u uw verzekering niet beeindigen, maar schorsen, dan blijven ze maximaal drie jaar staan.

tijger1
door tijger1 - Dec 2, 2014 om 00:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel jammer dat iemand u daar de vorige keer niet op gewezen herft.

Als u de verzekering beeindigd, miet u binnen een jaar weer een verzekering afsluiten, anders bent u ze kwijt.

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2014 om 09:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo liebethmal,

Bij de meeste autoverzekeraars ben je de schadevrije jaren kwijt als je langer dan een jaar geen autoverzekering hebt. Een aantal verzekeraars heeft de regels versoepeld; bij Aegon, Allsecur, Reaal, Delta Lloyd, Klaverblad, Nationale-Nederlanden en Avéro Achmea vervallen de schadevrije jaren nu niet meer na één, maar pas na drie jaar. Het kan nog beter: bij Inshared houdt de klant zijn schadevrije jaren tot vier jaar na opzegging van de autoverzekering.
(Bron en verdere info:Consumentenbond)

Met vr.gr.

emcede
door emcede - Dec 2, 2014 om 13:13
959 Antwoorden / 4 Vragen

Goede tips. Nog 1 aanvulling voor de vraagsteller: dit werkt alleen als je de toekomstige auto bij dezelfde verzekeraar verzekert!

li
door liesbethmal - Dec 3, 2014 om 01:29
45 Antwoorden / 55 Vragen

Allemaal bedankt, helaas kan bij ZlM schorsen niet, zij geven wel, als je binnen twee jaar bij hun een autoverzekering afsluit, de opgebouwde schadevrije jaren.

Groet, Liesbeth.

door 1953 - Dec 3, 2014 om 02:08
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Na twaalf maanden staat de teller, ook al zou u negatieve schadejaren hebben gehad, weer op '0 schadejaren' en begint de opbouw weer van voren af aan.

Roydata: de gegevens worden na 1 jaar gewist.

li
door liesbethmal - Dec 3, 2014 om 09:10
45 Antwoorden / 55 Vragen

Dag 1953,

Het gaat juist niet om schade jaren, het gaat om de schadevrije jaren bij even geen auto bezit te kunnen bewaren, mee te nemen.

Toch bedankt en fijne dag, Liesbeth.

1paul
door 1paul - Dec 3, 2014 om 11:52
3101 Antwoorden / 0 Vragen

enigswte wat echt werkt is een auto van een ander een tijdje op uw naam zetten...

ah
door ahpriem - Dec 3, 2014 om 11:59
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zo krom als het maar zijn kan ,wij hadden 2 auto's en die van mijn vrouw hebben we op een gegeven moment verkocht , Zij reed al jaren schadevrij en na 2 jaar kochten we toch weer een tweede auto, zij moest toen weer op 0 beginnen heel krom. Zelfde verzekering ,wat wel kan is de auto op de naam van een partner zetten die dan ook verantwoordelijk is voor het berijden van die auto en dan kan je wel de no-claim korting krijgen( mits de partner ook de hoogste no- claim korting heeft) en dan leen je z.g. die tweede zuto uit aan je partner.

labren
door labren - Dec 3, 2014 om 12:07
862 Antwoorden / 0 Vragen

na 1 jaar vervallen de schadevrije jaren en moet je gewoon weer bij 0 beginnen

jk
door jkoops - Dec 3, 2014 om 13:17
51 Antwoorden / 9 Vragen

Het is een kwestie van onderhandelen.
TIP : Bel of mail verschillende verzekeraars en u zult versteld staan wat zij u bieden.

labren
door labren - Dec 3, 2014 om 13:53
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je langer als 1 jaar geen auto verzekering hebt of dat je hem schorst dan vervallen je schadevrije jaren en kan je gewoon weer opnieuw beginnen met opbouwen

wimmi20
door wimmi20 - Dec 3, 2014 om 16:25
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit antwoord heeft niets met de vraag te maken.
De vraag is : wat gebeurt er met mijn korting als ik een paar jaar geen auto bezit.
En dat valt gewoon te lezen in de voorwaarden van uw verzekeringsmaatschappij.
+++++++++++++++++++++++++++++++============

=tenormin schreef op dinsdag 2 dec 2014, 00:04: Hallo liesbethmal, voor zover ik weet heeft een nieuwe auto kopen niet te maken met de schadevrije jaren, tenminste, als u bij dezelfde verzekeraar blijft. Dan behoud (en bouwt u de bonus/malus trap) gewoon op. Met vaak claimen gaat dat natuurlijk weer naar beneden maar als u niet van plan bent een andere verzekering te nemen gebeurt er niets met de opgebouwde jaren.

door 1953 - Dec 3, 2014 om 16:53
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=liesbethmal schreef op woensdag 3 dec 2014, 09:10]Dag 1953,

Het gaat juist niet om schade jaren, het gaat om de schadevrije jaren bij even geen auto bezit te kunnen bewaren, mee te nemen.

Toch bedankt en fijne dag, Liesbeth.

Doelde op de ´Bonus´ en het ´Malus´ aspect. M.a.w. schadevrije jaren en schadejaren, na een jaar wordt het op ´0 schadevrij jaar´ gesteld.

endemion
door endemion - Dec 3, 2014 om 19:25
237 Antwoorden / 3 Vragen

Heb je ook al eens verschillende verzekering vergelijkers bekeken en wat het verschil zou zijn met je huidige verzekering tov een verzekering als je 0 schadevrije jaren hebt opgebouwd? Want vaak worden er verzekeringen geboden die best een behoorlijk deel "schade vrije jaren" cadeau doen als je bij hun de verzekering afsluit.

ke
door kees hoek - Dec 4, 2014 om 21:07
23 Antwoorden / 18 Vragen

Ik kreeg mijn nieuwe polis van unive waarop vermeld stond ik had 20 schade vrije jaren. Maar door een kleine onoplettend reed ik met mijn auto tegen een paaltje schade van ruim 1800 euro
En de schade was nog niet gerepareerd of ik kreeg al een nieuwe polis waar op vermeld stond dat ik nu nog maar 8 schade vrije jaren had dus 12 jaar achter uit. dus wat stelt het voor al dat gedoe.
Unive gebeld hier over kreeg een hele uitleg er over maar op het eind snapte ik er nog niets van. Enige pluspunt is dat de premie niet omhoog gaat (zegt men) en de bonus blijft 80 %