Scherm kapot van Pocketbook Touch HD3, maar geen garantie.
Na 4 maanden is het scherm van mijn e-reader kapot gegaan zonder aanwijsbare reden. E-reader is op een normale manier gebruikt. De verkoper heeft mijn e-reader doorgestuurd naar het reparatiecentrum van de fabrikant. Schade valt, zoals ik al had verwacht, buiten fabrieksgarantie (die hebben zich goed ingedekt). Als laatste kreeg ik een mail van de verkoper met daarin de opties: kosteloos naar mij retourneren, kosteloos laten vernietigen of laten repareren voor 123 euro. Op de vraag of ik het rapport mocht zien en mijn reactie dat zij moeten bewijzen dat ik de schade heb toegebracht heb ik geen reactie gekregen. Ik heb nog wel een herinnering gestuurd en gemeld dat ik een kosteloze vervanging, een kosteloze reparatie of mijn geld terug wil. Welke stappen zou ik verder kunnen ondernemen?
Ik heb vergelijkbare verhalen/reviews opgezocht en dit probleem komt dus vaker voor: scherm spontaan kapot en dan heb je maar pech. Ook bij andere modellen van Pocketbook. Ik lees deze reviews over dit product op verschillende sites en bij verschillende webshops.
Kan ik naast de normale procedure om mijn gelijk te halen ook nog iets anders doen? Het klopt gewoon niet dat veel mensen de dupe zijn van deze situatie en dat de fabrikant en verkopers maar gewoon vrolijk door mogen gaan met verkopen.
Topantwoord
Hallo Leonie0.0 ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Bestaat de mogelijkheid dat terwijl uzelf geen zicht op de lezer had iemand anders dit op enigerlei wijze zou hebben kunnen doen? Zou niet de eerste keer zijn.
Het is binnenshuis gebeurd, ik woon alleen en er zit een hoes om heen dus helaas kan ik je niet zeggen wat er gebeurd zou moeten zijn.
Topantwoord
Nog wat info:
https://www.consumentenbond.nl/e-reader/e-reader-repareren
Misschien kun je beter een tablet aanschaffen. Dat scherm is minder kwetsbaar.
Met een tablet kun je niet in de zon lezen, maar met een e-ink e-reader of e-ink tablet wel, maar deze zijn altijd kwetsbaar. Vandaar is een stevige hoes of bookcase belangrijk.
Een e-reader leest ook een stuk fijner dan een tablet. Het lijkt alsof je gewoon uit een boek leest, daarom was ik er ook zo blij mee :)
Het scherm gaat stuk. Helpt daar een bookcase tegen? Gaat het scherm dan alleen stuk bij het vervoer?
Dit ziet er heel bekend uit voor mij (ervaringsdeskundige). Het is meestal het gevolg van vallen, stoten of klem zitten.
Een porseleinen kopje kan op een tegelvloer vallen en toch heel zijn en een e-reader kan op een dik tapijt vallen en toch stuk zijn.
Ik neem mijn e-readers vaak mee in mijn tas. Waarschijnlijk heb ik ergens tegenaan gestoten of mijn tas wat harder neergezet, want mijn e-reader was stuk. Het is het scherm in de e-reader en dat noemen ze fysieke schade en dat valt niet onder garantie en is ook niet te repareren.
Ik val eigenlijk een beetje over dat "die hebben zich goed ongedekt" want dat slaat nergens op. Ze hebben hun mening gegeven, schade door gebruiker, en hebben geen enkele "dekking", als u een andere mening bent toegedaan kunt u daar gewoon een zaak van maken en dan zullen de bewijzen geëvalueerd worden door een onafhankelijke rechter. Van indekken is nergens sprake. Verder is het apparaat nog geen jaar oud en wordt bij geen bewijs van het tegendeel sowieso aangenomen dat er sprake is van een nonconformiteit. U zou het dus makkelijk moeten winnen tenzij ze een punt hebben en u de schade inderdaad zelf heeft veroorzaakt.
Ook ik had een Pocketbook en heb dezelfde ervaring. Tot 2x toe ging mijn scherm kapot. Mijn verkoper (Mediamarkt) vergoede hem gewoon en toen heb maar gewoon weer een Kobo gekocht.
Het scherm van een e-reader is erg kwetsbaar. Het is daarom raadzaam om altijd een stevige beschermhoes te gebruiken.
Daarnaast is het belangrijk om rekening te houden met de kwetsbaarheid van het scherm tijdens gebruik én opslag.
Leg je een reader even weg? Zorg er dan voor dat je die weg legt op een veilige plek en met de beschermhoes dicht.
Stop een e-reader ook niet in een koffer maar neem deze mee in een handtas. In een koffer kan teveel druk onstaat waardoor het scherm kan beschadigen.
In veel gevallen ontstaat de schade zonder dat je dit bewust in de gaten hebt. Daardoor lijkt het alsof de schade aan het scherm spontaan ontstaat. Niets is echter minder waar. Voorbeeld; je ligt lekker op het strand, je staat even op en je legt de e-reader even weg op je bedje. Iemand gaat op het bedje zitten en heeft niet door dat die op de reader zit... of je legt even de reader weg maar klapt de hoes niet dicht. Er hoeft maar iets te gebeuren en het scherm is kapot. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen.
Nog even over de garantie en de bewijslast. De verkoper moet binnen 12 maanden (sinds 27 april 2022) aantonen dat het defect is ontstaan door verkeerd gebruik. Kan hij dit niet? Dan moet de verkoper het product herstellen, vervangen of het aankoopbedrag terugbetalen. Dit bekent echter niet dat je door deze wettelijke regel altijd maar schadeloos gesteld wordt door de verkoper. Je kan je voorstellen dat een scherm niet zomaar barst. Dat doet het namelijk ook niet en daarin zal een geschillencommissie of rechter ook in meegaan. De verkoper kan- net als de klant- een onafhankelijke deskundige inzetten. Gelijk (willen) hebben en gelijk krijgen zijn altijd nog twee verschillende dingen.
TS zal een jaar geleden al een nieuwe gekocht hebben denk ik.
laat het kosteloos terug sturen en breng deze dan naar een deskundige en laat daar een rapport opstellen, met dit rapport gaat u naar de verkoper, afhankelijk van de uitslag van dit onderzoek kunt u vervanging, reperatie of ontbinding koop eisen!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer