Leonie0.0
door Leonie0.0 Sep 3, 2022 om 12:17
Garantie & verzekeringen
Scherm kapot van Pocketbook Touch HD3, maar geen garantie.

Scherm kapot van Pocketbook Touch HD3, maar geen garantie.

Na 4 maanden is het scherm van mijn e-reader kapot gegaan zonder aanwijsbare reden. E-reader is op een normale manier gebruikt. De verkoper heeft mijn e-reader doorgestuurd naar het reparatiecentrum van de fabrikant. Schade valt, zoals ik al had verwacht, buiten fabrieksgarantie (die hebben zich goed ingedekt). Als laatste kreeg ik een mail van de verkoper met daarin de opties: kosteloos naar mij retourneren, kosteloos laten vernietigen of laten repareren voor 123 euro. Op de vraag of ik het rapport mocht zien en mijn reactie dat zij moeten bewijzen dat ik de schade heb toegebracht heb ik geen reactie gekregen. Ik heb nog wel een herinnering gestuurd en gemeld dat ik een kosteloze vervanging, een kosteloze reparatie of mijn geld terug wil. Welke stappen zou ik verder kunnen ondernemen?

Ik heb vergelijkbare verhalen/reviews opgezocht en dit probleem komt dus vaker voor: scherm spontaan kapot en dan heb je maar pech. Ook bij andere modellen van Pocketbook. Ik lees deze reviews over dit product op verschillende sites en bij verschillende webshops. 

Kan ik naast de normale procedure om mijn gelijk te halen ook nog iets anders doen? Het klopt gewoon niet dat veel mensen de dupe zijn van deze situatie en dat de fabrikant en verkopers maar gewoon vrolijk door mogen gaan met verkopen.

5526 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 3, 2022 om 12:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen
13

Hallo Leonie0.0 , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel . 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

mahadma
door mahadma - Sep 3, 2022 om 13:06
11537 Antwoorden / 51 Vragen
1

Bestaat de mogelijkheid dat terwijl uzelf geen zicht op de lezer had iemand anders dit op enigerlei wijze zou hebben kunnen doen? Zou niet de eerste keer zijn.

Leonie0.0
door Leonie0.0 Sep 4, 2022 om 13:10
Antwoorden / 1 Vragen

Het is binnenshuis gebeurd, ik woon alleen en er zit een hoes om heen dus helaas kan ik je niet zeggen wat er gebeurd zou moeten zijn.

panter22
door panter22 - Sep 3, 2022 om 18:27
6599 Antwoorden / Vragen
0

Nog wat info:
https://www.consumentenbond.nl/e-reader/e-reader-repareren
Misschien kun je beter een tablet aanschaffen. Dat scherm is minder kwetsbaar.

sira
door sira Sep 3, 2022 om 18:38
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Met een tablet kun je niet in de zon lezen, maar met een e-ink e-reader of e-ink tablet wel, maar deze zijn altijd kwetsbaar. Vandaar is een stevige hoes of bookcase belangrijk.

Leonie0.0
door Leonie0.0 Sep 4, 2022 om 13:11
Antwoorden / 1 Vragen

Een e-reader leest ook een stuk fijner dan een tablet. Het lijkt alsof je gewoon uit een boek leest, daarom was ik er ook zo blij mee :)

panter22
door panter22 Sep 4, 2022 om 18:40
6599 Antwoorden / Vragen

Het scherm gaat stuk. Helpt daar een bookcase tegen? Gaat het scherm dan alleen stuk bij het vervoer?

sira
door sira - Sep 3, 2022 om 18:36
2326 Antwoorden / 24 Vragen
1

Dit ziet er heel bekend uit voor mij (ervaringsdeskundige). Het is meestal het gevolg van vallen, stoten of klem zitten.

Een porseleinen kopje kan op een tegelvloer vallen en toch heel zijn en een e-reader kan op een dik tapijt vallen en toch stuk zijn.

Ik neem mijn e-readers vaak mee in mijn tas. Waarschijnlijk heb ik ergens tegenaan gestoten of mijn tas wat harder neergezet, want mijn e-reader was stuk. Het is het scherm in de e-reader en dat noemen ze fysieke schade en dat valt niet onder garantie en is ook niet te repareren.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 4, 2022 om 21:44
2042 Antwoorden / Vragen
0

Ik val eigenlijk een beetje over dat "die hebben zich goed ongedekt" want dat slaat nergens op. Ze hebben hun mening gegeven, schade door gebruiker, en hebben geen enkele "dekking", als u een andere mening bent toegedaan kunt u daar gewoon een zaak van maken en dan zullen de bewijzen geëvalueerd worden door een onafhankelijke rechter. Van indekken is nergens sprake. Verder is het apparaat nog geen jaar oud en wordt bij geen bewijs van het tegendeel sowieso aangenomen dat er sprake is van een nonconformiteit. U zou het dus makkelijk moeten winnen tenzij ze een punt hebben en u de schade inderdaad zelf heeft veroorzaakt.

con1
door con1 - Sep 5, 2022 om 06:36
29 Antwoorden / 28 Vragen
0

Ook ik had een Pocketbook en heb dezelfde ervaring. Tot 2x toe ging mijn scherm kapot. Mijn verkoper (Mediamarkt) vergoede hem gewoon en toen heb maar gewoon weer een Kobo gekocht.

Ee
door EerlijkisEerlijk - Aug 25, 2023 om 16:42
1 Antwoorden / Vragen
0

Het scherm van een e-reader is erg kwetsbaar. Het is daarom raadzaam om altijd een stevige beschermhoes te gebruiken.
Daarnaast is het belangrijk om rekening te houden met de kwetsbaarheid van het scherm tijdens gebruik én opslag.
Leg je een reader even weg? Zorg er dan voor dat je die weg legt op een veilige plek en met de beschermhoes dicht.
Stop een e-reader ook niet in een koffer maar neem deze mee in een handtas. In een koffer kan teveel druk onstaat waardoor het scherm kan beschadigen.

In veel gevallen ontstaat de schade zonder dat je dit bewust in de gaten hebt. Daardoor lijkt het alsof de schade aan het scherm spontaan ontstaat. Niets is echter minder waar.  Voorbeeld; je ligt lekker op het strand, je staat even op en je legt de e-reader even weg op je bedje. Iemand gaat op het bedje zitten en heeft niet door dat die op de reader zit... of je legt even de reader weg maar klapt de hoes niet dicht. Er hoeft maar iets te gebeuren en het scherm is kapot. Zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen.

Nog even over de garantie en de bewijslast. De verkoper moet binnen 12 maanden (sinds 27 april 2022) aantonen dat het defect is ontstaan door verkeerd gebruik. Kan hij dit niet? Dan moet de verkoper het product herstellen, vervangen of het aankoopbedrag terugbetalen. Dit bekent echter niet dat je door deze wettelijke regel altijd maar schadeloos gesteld wordt door de verkoper.  Je kan je voorstellen dat een scherm niet zomaar barst. Dat doet het namelijk ook niet en daarin zal een geschillencommissie of rechter ook in meegaan. De verkoper kan- net als de klant- een onafhankelijke deskundige inzetten. Gelijk (willen) hebben en gelijk krijgen zijn altijd nog twee verschillende dingen.  



ne
door neodutchio Aug 25, 2023 om 17:18
5148 Antwoorden / 12 Vragen

TS zal een jaar geleden al een nieuwe gekocht hebben denk ik.

1paul
door 1paul - Aug 26, 2023 om 08:52
3134 Antwoorden / 0 Vragen
0

laat het kosteloos terug sturen en breng deze dan naar een deskundige en laat daar een rapport opstellen, met dit rapport gaat u naar de verkoper, afhankelijk van de uitslag van dit onderzoek kunt u vervanging, reperatie of ontbinding koop eisen!!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer