Scherm na 16 maanden stuk slechts 1 jaar garantie?
Ik heb op in September 2016 een Lenovo laptop gekocht gloednieuw. Eind 2017 verscheen er een donkere vlek onderon mijn beeldscherm.
In het begin gind deze weleens weg. Opnieuw opstarten werkte toen nog. Echter in Maart bleef de vlek bijvend. Naar een door Lenovo gecertificeerd reperateur gebracht (MSO Industrieweg 18, 3433 NL Nieuwegein). Ik kreeg te horen dat er géén garantie meer op zat en dat ik bij aankoop een 2e jaar garantie had kunnen bijkopen.Dat is mij niet verteld bij aankoop en ook in de beschrijving die bijgeleverd was is dit niet duidelijk naar vooren gekomen. Zelf de afleverbon van Lenovo verteld hier niets over. Ik vraag mij af wat ik moet doen na wat op en neer gemail etc is het antwoord van Lenovo aan mijn leverancier:
Geache heer xxxxxx,
Hartelijk dank voor het uiteenzetten van de zaken.
Uw klant heeft een laptop afgenomen met 1 jaar garantie. Dat de laptop enkele maanden na deze periode defect raakt is vervelend, maar vanuit Lenovo/MSO begrijp ik het handelen.
U heeft de reparatie van het scherm laten uitvoeren door MSO. Dit is een derde in dezen. Wanneer u het oneens bent met het gemoeide bedrag wil ik u vriendelijk verzoeken contact met hen op te nemen. Dit is een kwestie tussen MSO en u. Echter, de prijsstelling klinkt mij niet heel exorbitant in de oren (materiaal+tijd).
Wat ik uw klant wel kan en graag wil aanbieden is, nu de laptop gerepareerd is, een nieuw jaar garantie op de machine.
Graag hoor ik van u of uw klant hiermee akkoord gaat, zodat ik dit in werking kan stellen.
Met vriendelijke groet,
|
U begrijpt dat ze nu wel eenjaar extra doen en géén schadevergoeding geven van € 249,03 incl. btw
Als u mij een emailadres geeft dankan ik u de gehele email wisseling doorsturen.
Wat raad u mij aan?
Graag spoedig een reactie.
Met vriendelijke groet,
[edit gegevens, redactie]
U heeft helemaal niets met Lenovo resp. de correspondentie van Lenovo (ASUS) met uw verkoper te maken.
De verantwoordelijkheid voor het leveren van een goed werkend product ligt uitsluitend en alleen bij uw verkoper/leverancier tenzij er sprake is geweest van een niet consumentenaankoop m.a.w. aankoop bij een groothandel als Makro.
Als het een consumentenaankoop betreft gelden www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.htmlMaar 1 jaar garantie is toch 1 jaar garantie?
Lenovo (ASUS),
bijkomende zaak maar Lenovo en ASUS hebben niets met elkaar van doen. Lenovo en Medion worden gefabriceerd door dezelfde (Chinese) fabrikant. ASUS is een zelfstandig merk.
Haal uw persoonlijke gegevens weg via “bewerk”, dit kan tot een uur na het posten van dit topic.
U bevindt zich n.l. op een openbaar forum zodat iedereen het kan lezen.
Heb redactie gevraagd persoonlijke gegevens te verwijderen. 10:25
Heb redactie gevraagd persoonlijke gegevens te verwijderen. 10:25
Blijkbaar niet gelezen. Nog maar eens gedaan. ;-) 15:30
Ik heb wel een automatische mail gekregen dat het door drukte even kon duren. Correctie: 10:25 moet 11:25 zijn. (Zomertijd) ;-]
Lenovo laptop, gekke vlekken of strepen in beeld. Opnieuw opstarten werkte een tijdlang als tijdelijke oplossing, maar op een gegeven moment niet meer.
Mijn broer had dat ook met zijn lenovo laptop na de Fall Creator Update van Win10. Ik heb het niet op een normale manier kunnen oplossen. Het leek op een hardware probleem. Maar....mijn vermoeden achteraf was dat het een combinatie van Lenovo drivers of voorgeïnstalleerde software was in combinatie met Windows 10, versie 1709.
Toen heb ik de harde schijf geformatteerd en Windows 10 opnieuw geinstalleerd m.b.v. een bij de Microsoft website gedownloade DVD.
Deze versie, dus zonder alle Lenovo troep werkte sindsdien, nu alweer 5 maanden, vlekkeloos. Letterlijk en figuurlijk.
Dus probeer dat eens. Zorg wel dat je alle documenten, foto's e.d. van te voren gebackupd hebt zodat je die weer terug kunt zetten.
Als alternatief kun je ook Windows 10 nogmaals installeren op een tweede partitie, naast de bestaande versie, je krijgt dan een zgn. dual boot menu waarin je kunt kiezen welke versie je wilt opstarten. Op deze manier kun je ook bekijken of het in een kale versie van Win10 ook optreedt.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
U dient een defect binnen 2 maanden te melden. Eind 2017 stuk en melden in April 2018 is dus te laat.
1 jaar garantie is 1 jaar garantie.
Je hebt twee jaar fabrieksgarantie op een Lenova laptop of PC , maar je had de laptop bij je leverancier of Lenovo aan moeten bieden voor het verkrijgen voor deze garantie reparatie. Maak een account aan op de website van Lenovo dan kun je exact zien hoelang garantie je nog hebt. Je hebt geen garantie op software problemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer