door wijnboer May 4, 2018 om 10:17
Garantie & verzekeringen

Scherm na 16 maanden stuk slechts 1 jaar garantie?

Ik heb op in September 2016 een Lenovo laptop gekocht gloednieuw. Eind 2017 verscheen er een donkere vlek onderon mijn beeldscherm.
In het begin gind deze weleens weg. Opnieuw opstarten werkte toen nog. Echter in Maart bleef de vlek bijvend. Naar een door Lenovo gecertificeerd reperateur gebracht (MSO Industrieweg 18, 3433 NL Nieuwegein). Ik kreeg te horen dat er géén garantie meer op zat en dat ik bij aankoop een 2e jaar garantie had kunnen bijkopen.Dat is mij niet verteld bij aankoop en ook in de beschrijving die bijgeleverd was is dit niet duidelijk naar vooren gekomen. Zelf de afleverbon van Lenovo verteld hier niets over. Ik vraag mij af wat ik moet doen na wat op en neer gemail etc is het antwoord van Lenovo aan mijn leverancier:

Geache heer xxxxxx,

Hartelijk dank voor het uiteenzetten van de zaken.

Uw klant heeft een laptop afgenomen met 1 jaar garantie. Dat de laptop enkele maanden na deze periode defect raakt is vervelend, maar vanuit Lenovo/MSO begrijp ik het handelen.

U heeft de reparatie van het scherm laten uitvoeren door MSO. Dit is een derde in dezen. Wanneer u het oneens bent met het gemoeide bedrag wil ik u vriendelijk verzoeken contact met hen op te nemen. Dit is een kwestie tussen MSO en u. Echter, de prijsstelling klinkt mij niet heel exorbitant in de oren (materiaal+tijd).

Wat ik uw klant wel kan en graag wil aanbieden is, nu de laptop gerepareerd is, een nieuw jaar garantie op de machine.

Graag hoor ik van u of uw klant hiermee akkoord gaat, zodat ik dit in werking kan stellen.

Met vriendelijke groet,

http://lenovocentral.lenovo.com/marketing/branding/email_signature/images/gradient.gif

Phone+31 6 3067 9149
Email

Lenovo.com
Twitter | Facebook | Instagram | Blogs | Forums

2015-NewBrand-Lenovo-Services

U begrijpt dat ze nu wel eenjaar extra doen en géén schadevergoeding geven van € 249,03 incl. btw
Als u mij een emailadres geeft dankan ik u de gehele email wisseling doorsturen.

Wat raad u mij aan?

Graag spoedig een reactie.

Met vriendelijke groet,

[edit gegevens, redactie]

2059 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 4, 2018 om 10:22
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft helemaal niets met Lenovo resp. de correspondentie van Lenovo (ASUS) met uw verkoper te maken.
De verantwoordelijkheid voor het leveren van een goed werkend product ligt uitsluitend en alleen bij uw verkoper/leverancier tenzij er sprake is geweest van een niet consumentenaankoop m.a.w. aankoop bij een groothandel als Makro.

Als het een consumentenaankoop betreft gelden  www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

Gerry1969
door Gerry1969 May 4, 2018 om 12:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Maar 1 jaar garantie is toch 1 jaar garantie?

gerbera
door gerbera May 4, 2018 om 16:17
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Lenovo (ASUS),
bijkomende zaak maar Lenovo en ASUS hebben niets met elkaar van doen. Lenovo en Medion worden gefabriceerd door dezelfde (Chinese) fabrikant. ASUS is een zelfstandig merk.

sjjoppy
door sjjoppy - May 4, 2018 om 10:38
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Haal uw persoonlijke gegevens weg via “bewerk”, dit kan tot een uur na het posten van dit topic.
U bevindt zich n.l. op een openbaar forum zodat iedereen het kan lezen.
Heb redactie gevraagd persoonlijke gegevens te verwijderen. 10:25

edrick3
door edrick3 May 4, 2018 om 15:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb redactie gevraagd persoonlijke gegevens te verwijderen. 10:25
Blijkbaar niet gelezen. Nog maar eens gedaan. ;-) 15:30

sjjoppy
door sjjoppy May 4, 2018 om 15:36
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb wel een automatische mail gekregen dat het door drukte even kon duren. Correctie: 10:25 moet 11:25 zijn. (Zomertijd) ;-]

zw
door zwaardvis - May 4, 2018 om 11:03
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Lenovo laptop, gekke vlekken of strepen in beeld. Opnieuw opstarten werkte een tijdlang als tijdelijke oplossing, maar op een gegeven moment niet meer.
Mijn broer had dat ook met zijn lenovo laptop na de Fall Creator Update van Win10. Ik heb het niet op een normale manier kunnen oplossen. Het leek op een hardware probleem. Maar....mijn vermoeden achteraf was dat het een combinatie van Lenovo drivers of voorgeïnstalleerde software was in combinatie met Windows 10, versie 1709.
Toen heb ik de harde schijf geformatteerd en Windows 10 opnieuw geinstalleerd m.b.v. een bij de Microsoft website gedownloade DVD.
Deze versie, dus zonder alle Lenovo troep werkte sindsdien, nu alweer 5 maanden, vlekkeloos. Letterlijk en figuurlijk.
Dus probeer dat eens. Zorg wel dat je alle documenten, foto's e.d. van te voren gebackupd hebt zodat je die weer terug kunt zetten.

Als alternatief kun je ook Windows 10 nogmaals installeren op een tweede partitie, naast de bestaande versie, je krijgt dan een zgn. dual boot menu waarin je kunt kiezen welke versie je wilt opstarten. Op deze manier kun je ook bekijken of het in een kale versie van Win10 ook optreedt.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Gerry1969
door Gerry1969 - May 4, 2018 om 12:25
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U dient een defect binnen 2 maanden te melden.  Eind 2017 stuk en melden in April 2018 is dus te laat.
1 jaar garantie is 1 jaar garantie.

Grunnen.
door Grunnen. - May 4, 2018 om 12:39
509 Antwoorden / Vragen

Je hebt twee jaar fabrieksgarantie op een Lenova laptop of PC , maar je had de laptop bij je leverancier of Lenovo aan moeten bieden voor het verkrijgen voor deze garantie  reparatie. Maak een account aan op de website van Lenovo dan kun je exact zien hoelang garantie je nog hebt. Je hebt geen garantie op software problemen.

panter22
door panter22 - May 4, 2018 om 14:45
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je zonder de winkelier of Lenovo  te raadplegen de laptop naar een reparateur gebracht?

diumenge
door diumenge - May 4, 2018 om 16:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hebt u deze laptop als particulier gekocht of zakelijk voor uw bedrijf Jolarbo?