Selectievakje in contract niet aangevinkt, toch geen Bovag garantie
Ik heb een auto gekocht bij een Bovag aangesloten garage. Het contract had twee plekken om te ondertekenen. 1 Onder het contract en 1 onder een paragraaf onder de eerste ondertekening waarin wordt gesteld dat de koper afziet van Bovag garantie. Voor deze paragraaf staat een selectievakje dat je kunt aanvinken. Ik heb dit niet aangevinkt omdat ik NIET wil afzien van de Bovag garantie. Vervolgens heb ik onder deze paragraaf ondertekend. Bovag stelt nu dat ik ondanks dat het vakje niet door mij is aangevinkt, toch heb afgezien van de Bovag garantie. Ik ben het hier niet mee eens. Wie heeft er gelijk?
Maar waarom hebt u dan daar uw paraaf gezet?
Maar goed, hebt u nu dan ern probleem met die auto?
Waarom zou ik geen paraaf moeten zetten? Ik heb daarmee aan gegeven dat ik niet van de garantie afzie.
Wat is het probleem met de auto?
Waarom heeft u bij die paragraaf ondertekend?
Heeft het afzien van die garantie u nog voordeel opgeleverd zoals bijv. een lagere verkoopprijs?
Ik heb met het afzien van de garantie geen voordeel behaald. Ik heb getekend om aan te geven dat ik NIET van de garantie wil afzien. Dat wordt nu uitgelegd alsof ik wel van de garantie af wil zien. Het selectievakje blijkt er achteraf dus voor niets te staan. Het maakt klaarblijkelijk helemaal niet uit of het aangevinkt is of niet en heeft voor mij dus misleidend gewerkt.
Door het bewuste selectievakje niet aan te vinken wilt u juist wel een Bovag garantie, u hebt dus gelijk.
Dat dacht ik ook. Maar hoe kan ik dat gelijk krijgen als Bovag daar niet in meegaat?
Misschien contact opnemen en de situatie uitleggen met de nadruk op het feit dat er geen vakje is aangevinkt bij afzien van Bovag garantie.
Dat heb ik gedaan, maar helaas zonder resultaat.
Een vakje kan iedereen aankruisen, daarom is er die paraaf.
Waaro is er een vakje als het niet uitmaakt of het aangevinkt wordt of niet? Dat is toch misleidend!
Wie zegt dat u geen Bovag garantie heeft de garagehouder waar u de auto gekocht heeft of Bovag?
Dat selectievakje staat er niet voor niets, als een paraaf voldoende zou zijn zou het selectievakje niet nodig zijn.
Nu het wel aanwezig is maakt het, naar mijn idee, ook deel uit van het contract.
Dat zeggen zowel de Bovag als de garagehouder. De geschillencommissie van de Bovag gaat mee in dit verhaal en verklaart een klacht die ik heb als niet behandelbaar omdat het niet onder de Bovag valt.
U begrijpt blijkbaar niet dat iedereen een hokje kan aankruisen en het zal ongetwijfeld ook nog een doordrukformulier zijn.
Als er dus GEEN paraaf staat bij dat wel aangekruiste hokje weet je niet zeker wie dat aangekruist heeft.
Dus als iemand dat aankruist, moet hij ook zijn paraaf erbij zetten.
En als dat hokje niet aangekruist wordt, hoeft er verder niets gedaan te worden.
Maar u hebt toch ook het een en ander besproken met de verkoper? Wat zegt die daar verder op en wat is er met de auto mis?
Met een ondertekening bevestigt iemand zijn instemming met wat er staat omschreven. De Bovag leest uw handtekening als een bevestiging.
Ook al hebt u het vakje niet aangevinkt.
U heeft dus heel bewust gehandeld, niks aangevinkt en ondertekend dat u door dat niet aanvinken juist wél garantie wilt.
Wat zegt de garage ervan? Die was erbij toen u tekende. Is de betekenis van uw contract ook mondeling besproken?
Vanuit uw redenering heeft u gelijk. Maar uw bedoelingen zijn niet overgekomen. Het is nu voor u van belang om hier een juridische bevestiging op te krijgen die uw gelijk bevestigt. Probeer de garage mee te krijgen en laat er nog eens iemand met juridische kennis naar kijken - met uw verklaring - om er bij de Bovag op terug te komen. Een jurist van de Anwb misschien?
Dank voor de tip!
Citaat van TS (in reactie op vraag van @toonder):
"Dat zeggen zowel de Bovag als de garagehouder. De geschillencommissie van de Bovag gaat mee in dit verhaal en verklaart een klacht die ik heb als niet behandelbaar omdat het niet onder de Bovag valt"
Leg het anders voor aan uw rechtsbijstand of rechtswinkel in uw woonplaats, het Juridisch Loket, of de GratisAdviseurs.
Hartelijk dank voor de tips.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Waarom betaalt Supersaver mijn geld niet terug nadat Covid alle vluchten deed st
Gegroet,
Covid veroorzaakte vluchtannuleringen. Men zou het geld terug moeten krijgen. Supersaver doet dat niet, terwijl de vliegmaatschappij (Lufthansa) dat al wel aan Supersaver heeft terugbetaald.
Veel brieven, mailtjes en telefoontjes ten spijt. Na drie jaar nog geen geld.
mvg,
hans zweekhorst
delfgauw
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer