SNS woonverzekering laat afweten. Wat kan ik doen?
Wij hebben een all inclusive woonverzekering bij SNS afgesloten en na een heftige storm zijn twee ramen gebroken. Wij hebben in juni een claim ingediend via Uniglas en een week later zijn er twee glaszetters langs geweest om te meten. Echter na herhaaldelijk bellen en een klacht indienen is er nog steeds niets gebeurd. Wij hebben inmiddels ongeveer 6 keer gebeld met herhaaldelijk de belofte dat er diezelfde dag terug gebeld zou worden, omdat iets uitgezocht moest worden, maar geen enkele keer terug gebeld. Inmiddels staat de winter voor de deur en zijn we door de tocht meer aan het stoken. Is er nog iets dat we kunnen doen om SNS tot actie te manen en lopen er meer mensen tegen dit probleem aan?
Wat een idiote zaak. Dien eens een schriftelijke klacht in bij SNS.
Ik ga er van uit dat u een glasverzekering hebt.
Dit hebben we al tweemaal gedaan. Met in de laatste klacht dat we resultaat binnen 14 dagen willen zien, met nul op rekest. We krijgen als antwoord dat eraan gewerkt wordt bij Uniglas.
Hebt u dan zulke bijzondere ruiten?
Geef de verzekering nog één week de tijd, en schrijf dat u dan zelf een glaszetter inschakelt op hun kosten. Doe dat schriftelijk en per mail.
Hallo Mark,
Heb je alles ook op papier gezet en schriftelijk geklaagd?
Ja, twee keer schriftelijk bij SNS.
Ten eerste, is het niet zo dat u de glaszetters hun werk kunt laten doen en dan de nota indienen bij uw verzekeraar?
Als het inderdaad zo is dat uw verzekeraar eerst toestemming moet geven is het in deze zaak om schriftelijk een klacht in te dienen en u kunbt m.b.t. het indienen van een kalcht advies ktrijgen van de Ombudsman van www.kifid.nl en/of volg deze instructiue/informatie: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/klachten/klacht-zorgverzekeraar
Nee, we mogen alleen via Uniglas het glas laten repareren. We mogen zelf niet kiezen welke glaszetter we inschakelen.
Nou en?? Dan is Uniglas toch degene die dan ook repareert en de nota bij de verzekeraar indient?
Het lijkt wel op de Belastingdienst: gemakkelijker kan ik het in ieder geval niet maken.
Die glaszetters doen niets zonder opdracht van de verzekeraar.
Maar beste Heremietkreeft, je weet toch ook wel dat er verschillende uurtarieven worden gehanteerd voor een individuele klant die opdracht geeft en een verzekeraar die groot inkoopt. Het is niet voor niets dat TS gebruik moet maken van Uniglas. Dat is gewoon onderdeel van de polis die is afgesloten.
Dit is exact het probleem: bij het indienen van de klacht bij SNS gaf Uniglas aan dat ze ermee aan de slag waren en daarmee is de kous af. Echter doet Uniglas geen fluit, zelfs na herhaaldelijk bellen. We mogen enkel glasschade via Uniglas laten repareren volgens de polis en niet zelf een bedrijf inhuren en de kosten verhalen op SNS.
@JORISW, zeg ik dan iets anders? Ik bedoel het zelfde. Ts kan en mag best een andere glaszetter inhuren maar moet het dan op basis van de polisvoorwaarden dan zelf betalen. De verzekeraar zal een gunstige 'deal' hebben met de genoemde glazenier. (Als ook al hiervoor aangegeven).
@MARKNADIA: dan is het m.i zaak om als de verzekeraar nog steeds niet reageert uw klacht neer te leggen bij de ombudsman van www.kifid.nl Dat instituut is daarvoor.
Voor alle duidelijkheid en begrip: de verzekeraar (SNS) dient te zorgen dat de glaszetter het werk uitvoert zoals met hen overeengekomen. M.a.w. De verzekeraar is degene dus Uniglas aanspreekt op het (mogelijk) in gebreke blijven in naleving van een overeenkomst en SNS Woonverzkering in gebreke blijft jegens u m.b.t. de polisvoorwaarden (met de daarin opgenomen beperking inzake inhuur van glaszetters). (Klinkt juridisch maar dat is het helaas dan ook en vandaar ook mijn verwijzing naar het Klacht Instituut Financiële Instellingen (De Ombudsman).
Een glasverzekering is in principe een natura verzekering, maar als ze u al vier maanden laten modderen, moet u op uw poot gaan spelen.
Een heftige storm in juni waardoor de ruiten breken? Dat is wel heel bijzonder.
Heb je een weerbericht van die dag? Want het moet minstens windkracht 7 zijn geweest. Is er iets tegen de ruiten aangekomen of zijn ze spontaan gebroken?
En het enige wat jullie gehoord hebben is dat iets uitgezocht moet worden en wat dat iets is, weten jullie niet. Maar er gebeurt niets, geen afwijzing.
Was het op deze dag?
https://nieuws.weeronline.nl/5-6-2019-noodweer-trok-over-nederland/
of
https://tpo.nl/2019/06/06/vannacht-in-nederland-noodweer-storm-en-extreme-regenval/
Kijk eens op:
http://www.kuijntjes.nl/weer/windsnelheid.htm
Er is iets tegen de ene ruit aan geschoten (zonnescherm) en bij de andere ruit hebben we geen idee. Die zit aan de buitenkant en is op een ander moment kapot gegaan. We vermoeden buren met een fiets of kinderen met een bal iets dergelijks.
Als je op de site kijkt, dan staat daar het volgende:
Laat een kapotte ruit meteen repareren
Heb je een kapotte ruit en is je ruitschade verzekerd? Dan kun je 24/7 bellen met Uniglas: 088-8640004. Uniglas maakt de noodvoorziening en de ruit. De reparatiekosten worden door de verzekering vergoed.
https://www.snsbank.nl/particulier/verzekeren/schade-melden/inboedelschade-doorgeven/schade-aan-je-huis-of-spullen.html
Waarom wordt er door Uniglas dan geen ruit geplaatst? Waar wachten jullie dan nog op?
Wij hebben ook een SNS woonhuisverzekering en hadden bij de stormen schade an het dak. Dat is uitstekend verholpen en snel. Wel moesten we zelf de eigen bijdrage van 150 betalen maar de service was prima. Misschien dient u e.e.a. bij de verkeerde in? Wij hebben elke keer met het Volmachtkantoor te maken bij SNS verzekeringen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer