Ma
door MarkNadia Oct 19, 2019 om 20:07
Garantie & verzekeringen

SNS woonverzekering laat afweten. Wat kan ik doen?

Wij hebben een all inclusive woonverzekering bij SNS afgesloten en na een heftige storm zijn twee ramen gebroken. Wij hebben in juni een claim ingediend via Uniglas en een week later zijn er twee glaszetters langs geweest om te meten. Echter na herhaaldelijk bellen en een klacht indienen is er nog steeds niets gebeurd. Wij hebben inmiddels ongeveer 6 keer gebeld met herhaaldelijk de belofte dat er diezelfde dag terug gebeld zou worden, omdat iets uitgezocht moest worden, maar geen enkele keer terug gebeld. Inmiddels staat de winter voor de deur en zijn we door de tocht meer aan het stoken. Is er nog iets dat we kunnen doen om SNS tot actie te manen en lopen er meer mensen tegen dit probleem aan?

3801 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2019 om 20:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een idiote zaak. Dien eens een schriftelijke klacht in bij SNS.

Ik ga er van uit dat u een glasverzekering hebt.

Ma
door MarkNadia Oct 19, 2019 om 22:41
Antwoorden / 1 Vragen

Dit hebben we al tweemaal gedaan. Met in de laatste klacht dat we resultaat binnen 14 dagen willen zien, met nul op rekest. We krijgen als antwoord dat eraan gewerkt wordt bij Uniglas.

tijger1
door tijger1 Oct 19, 2019 om 22:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan zulke bijzondere ruiten?

Geef de verzekering nog één week de tijd, en schrijf dat u dan zelf een glaszetter inschakelt op hun kosten. Doe dat schriftelijk en per mail.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 19, 2019 om 20:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mark,

Heb je alles ook op papier gezet en schriftelijk geklaagd?

Ma
door MarkNadia Oct 19, 2019 om 22:39
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, twee keer schriftelijk bij SNS.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 19, 2019 om 22:29
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste, is het niet zo dat u de glaszetters hun werk kunt laten doen en dan de nota indienen bij uw verzekeraar?
Als het inderdaad zo is dat uw verzekeraar eerst toestemming moet geven is het in deze zaak om schriftelijk een klacht in te dienen en u kunbt m.b.t. het indienen van een kalcht advies ktrijgen van de Ombudsman van www.kifid.nl  en/of volg deze instructiue/informatie: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/zorg-zorgverzekering/klachten/klacht-zorgverzekeraar

Ma
door MarkNadia Oct 19, 2019 om 22:40
Antwoorden / 1 Vragen

Nee, we mogen alleen via Uniglas het glas laten repareren. We mogen zelf niet kiezen welke glaszetter we inschakelen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 19, 2019 om 22:46
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Nou en?? Dan is Uniglas toch degene die dan ook repareert en de nota bij de verzekeraar indient?
Het lijkt wel op de Belastingdienst: gemakkelijker kan ik het in ieder geval niet maken.

Tr
door Trostomaat Oct 19, 2019 om 22:57
239 Antwoorden / Vragen

Die glaszetters doen niets zonder opdracht van de verzekeraar.

jo
door jorisw Oct 20, 2019 om 19:16
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar beste Heremietkreeft, je weet toch ook wel dat er verschillende uurtarieven worden gehanteerd voor een individuele klant die opdracht geeft en een verzekeraar die groot inkoopt. Het is niet voor niets dat TS gebruik moet maken van Uniglas. Dat is gewoon onderdeel van de polis die is afgesloten.

Ma
door MarkNadia Oct 20, 2019 om 19:47
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is exact het probleem: bij het indienen van de klacht bij SNS gaf Uniglas aan dat ze ermee aan de slag waren en daarmee is de kous af. Echter doet Uniglas geen fluit, zelfs na herhaaldelijk bellen. We mogen enkel glasschade via Uniglas laten repareren volgens de polis en niet zelf een bedrijf inhuren en de kosten verhalen op SNS.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2019 om 10:11
16777 Antwoorden / 202 Vragen

@JORISW, zeg ik dan iets anders? Ik bedoel het zelfde. Ts kan en mag best een andere glaszetter inhuren maar moet het dan op basis van de polisvoorwaarden dan zelf betalen. De verzekeraar zal een gunstige 'deal' hebben met de genoemde glazenier. (Als ook al hiervoor aangegeven).

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2019 om 10:14
16777 Antwoorden / 202 Vragen

@MARKNADIA: dan is het m.i zaak om als de verzekeraar nog steeds niet reageert uw klacht neer te leggen bij de ombudsman van www.kifid.nl Dat instituut is daarvoor.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 21, 2019 om 10:44
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Voor alle duidelijkheid en begrip: de verzekeraar (SNS) dient te zorgen dat de glaszetter het werk uitvoert zoals met hen overeengekomen. M.a.w. De verzekeraar is degene dus Uniglas aanspreekt op het (mogelijk) in gebreke blijven in naleving van een overeenkomst en SNS Woonverzkering in gebreke blijft jegens u m.b.t. de polisvoorwaarden (met de daarin opgenomen beperking inzake inhuur van glaszetters).  (Klinkt juridisch maar dat is het helaas dan ook en vandaar ook mijn verwijzing naar het Klacht Instituut Financiële Instellingen (De Ombudsman).

tijger1
door tijger1 - Oct 19, 2019 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een glasverzekering is in principe een natura verzekering, maar als ze u al vier maanden laten modderen, moet u op uw poot gaan spelen.

panter22
door panter22 - Oct 20, 2019 om 10:10
6599 Antwoorden / Vragen

Een heftige storm in juni waardoor de ruiten breken? Dat is wel heel bijzonder.
Heb je een weerbericht van die dag? Want het moet minstens windkracht 7 zijn geweest. Is er iets tegen de ruiten aangekomen of zijn ze spontaan gebroken?
En het enige wat jullie gehoord hebben is dat iets uitgezocht moet worden en wat dat iets is, weten jullie niet. Maar er gebeurt niets, geen afwijzing.
Was het op deze dag?
https://nieuws.weeronline.nl/5-6-2019-noodweer-trok-over-nederland/
o
f
https://tpo.nl/2019/06/06/vannacht-in-nederland-noodweer-storm-en-extreme-regenval/
K
ijk eens op:
http://www.kuijntjes.nl/weer/windsnelheid.htm

Ma
door MarkNadia Oct 20, 2019 om 10:40
Antwoorden / 1 Vragen

Er is iets tegen de ene ruit aan geschoten (zonnescherm) en bij de andere ruit hebben we geen idee. Die zit aan de buitenkant en is op een ander moment kapot gegaan. We vermoeden buren met een fiets of kinderen met een bal iets dergelijks.

panter22
door panter22 Oct 20, 2019 om 16:39
6599 Antwoorden / Vragen

Als je op de site kijkt, dan staat daar het volgende:

Laat een kapotte ruit meteen repareren

Heb je een kapotte ruit en is je ruitschade verzekerd? Dan kun je 24/7 bellen met Uniglas: 088-8640004. Uniglas maakt de noodvoorziening en de ruit. De reparatiekosten worden door de verzekering vergoed.
https://www.snsbank.nl/particulier/verzekeren/schade-melden/inboedelschade-doorgeven/schade-aan-je-huis-of-spullen.html

Waarom wordt er door Uniglas dan geen ruit geplaatst? Waar wachten jullie dan nog op?

Of de verzekering het betaalt of niet, er moeten toch nieuwe ruiten in. Hier blijf je toch geen 4 maanden mee zitten.

Zeeg
door Zeeg - Oct 21, 2019 om 11:26
39 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het ook zijn dat SNS de schademelding niet vertrouwd ??

1paul
door 1paul - Oct 21, 2019 om 14:55
3103 Antwoorden / 0 Vragen

laat in ieder geval dat nieuwe glas plaatsen en stuur dan gewoon de rekening op naar hen...

jo
door jocoba - Oct 21, 2019 om 21:06
3 Antwoorden / Vragen

Wij hebben ook een SNS woonhuisverzekering en hadden bij de stormen schade an het dak. Dat is uitstekend verholpen en snel. Wel moesten we zelf de eigen bijdrage van 150 betalen maar de service was prima. Misschien dient u e.e.a. bij de verkeerde in? Wij hebben elke keer met het Volmachtkantoor te maken bij SNS verzekeringen.