Sony helpt niet bij productiefout
T
Helaas pindakaas, voor garantie moet u bij de verkoper zijn en dat is in Amerika. U heeft niets van doen met de fabrikant. Sony handeld hierin goed ook al komt dat u niet uit. Risico van het kopen in het buitenland en waarschijnlijk was de koptelefoon daar goedkoper dan hier omdat u hem daar heeft gekocht.
En als je al met Sony te maken krijgt, is het Sony America, en niet Europe. Dat zijn min of meer zelfstandige bedrijven met hun eigen profit&loss verantwoordelijkheid dus het zou wel heel raar zijn als Europa moet betalen voor VS....
Mag wel een botte opmerking zijn maar u verwacht toch niet dat Sony Nederland een product (wat een productiefout lijkt te zijn in Amerika) hier voor u zou oplossen? Of zelfs kunnen oplossen. En zo'n enorm lange vlucht zal het niet gegaan zijn om zo'n duur apparaat aan te schaffen: de gratis oordopjes, tenzij u ontzettend 'fassy' bent, zijn goed genoeg om 11/12 uur te overbruggen met muziek luisteren etc. Dat u thuis hoge kwaliteit wenst, soit, maar op zo'n vlucht. Maar u heeft zelf het risico genomen om voor 330 (of zo)$ het aan te schaffen, wetend dat er in een ander land geen garantie op zit was uwerzijds kennelijk een gokje omdat het hier duurder is. Tja...
Natuurlijk zijn er andere wegen naar Rome. Neem contact op met de verkoper in de VS en vraag waar je de hoofdtelefoon naar toe kan sturen i.v.m. garantie, daarvoor hoef je geen kennissen in de VS te hebben.
Kon u dat dure ding wel gewoon invoeren zonder kosten? En hoe hebt u dan die vlucht van Nederland naar de Vs doorstaan zonder zo’n ding!
Vast niet aangegeven bij de douane bij binnenkomst op Schiphol.
@EPCOT
Een apparaat van €300 mag gewoon zonder aangeven worden meegebracht. De grens voor de groene "niets aan te geven" doorgang ligt op €430 dus TS heeft niets fout gedaan.
Aah, fraai... Daar hebben we weer een 'de antwoorden staan mij niet aan, dus ik wis de vraag' type.
+10
De vraag van Ts ,
Sony helpt niet bij productiefout
Een aantal maanden geleden was ik op een vliegveld in de VS en kocht daar na lang afwegen een dure Sony koptelefoon MDR1000x (+/-300€) om een prettig vlucht te hebben (noise cancelling is erg fijn op zo'n lange vlucht) nu een paar maanden later heeft zich een breuk gevormd in de beugel. Na onderzoek (want ik gebruik het alleen thuis en netjes) en met dank aan Google kwam ik erachter dat er ontzettend veel mensen zijn die eenzelfde koptelefoon hebben met eenzelfde breuk. Een productiefout lijkt het.
Hierop heb ik contact met Sony Nederland gezocht. De reactie van Sony Nederland is: sorry, u heeft het in de VS gekocht, stuur het apparaat maar naar een kennis in de VS en laat diegene het daar oplossen, succes ermee. Ik vind dit een nogal botte oplossing voor een koptelefoon van 300€ met een productiefout erin.
Ik benieuwd wat of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Moet ik accepteren dat ik het apparaat niet op garantie gemaakt krijg (en het apparaat weg kan gooien want geen vrienden in de VS) of zijn er nog andere wegen naar Rome?
Hoe krijg je de originele vraag terug?
@epcot , selecteer Sony helpt niet bij productiefout , zoek dan op google zie hier https://www.google.nl/search?q=Sony+helpt+niet+bij+productiefout&oq=Sony+helpt+niet+bij+productiefout&aqs=chrome..69i57j69i60l2&sourceid=chrome&ie=UTF-8 de vraag staat onder de titel in het groen , aan het uiteinde ziet u een groen driehoekje klik daarop u krijgt nu in cache te zien klik daarop u ziet nu de vraag , kopiëren en plakken , zo haalt u de vraag terug .https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ZIM2yR-wB0MJ:https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/garantie-verzekeringen/sony-helpt-niet-bij-productiefout+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Een hoop werk maar wel slim bedacht, bedankt Marita5. 3 extra plusjes.
Graag gedaan ., het werk valt wel mee , als u weet hoe u het moet doen .
Goed hoor @marita5, geen karige 3 maar + 10 (alleen zie je ze niet terug). ;-))
3 plusjes voor kopy paste is vooralsnog genoeg ????
Ja , maar is veel werk ;-))
Nou vooruit doe ik er nog twee extra bij. Ps de vraagtekens bij mijn laatste reactie heb ik niet geplaatst maar volgens mijn toetsenbord een opgestoken duim alleen is dat dus blijkbaar niet te zien als plaatje.
Koop een tube lijm. Voor €3,50 heb je het probleem opgelost.
https://www.verf365.nl/bison-hard-plasticlijm-25ml.html?gclid=EAIaIQobChMIu-zdlOb62wIVCbcbCh3g_wcXEAQYASABEgI4lPD_BwE
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direct telefonisch contact gezocht, na 40 minutengewacht te hebben uiteindelijk doorverbonden met de
...
Lees meer
Belkin usb-c koptelefoon aan Samsung Galaxy A52s 5G werkt ineens niet meer
Op 19 feb 2024 heb ik Belkin G3H0002 usb-c headset met bel functie gekocht. Meteen na inpluggen in mijn mobiele telefoon, de Samsung Galaxy A52s 5G werkte hij meteen feilloos. Echter zo'n 2 weken geleden deed hij het ineens niet helemaal meer.
Dwz ik hoorde nog wel het audio van de NPO radio1 live stream, maar ik kon het volume niveau met de knopjes aan de kabel van de headset niet meer ver
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer