Fr
door Freezzr Jun 29, 2018 om 23:09
Garantie & verzekeringen

Sony helpt niet bij productiefout

T

1659 8 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Jun 29, 2018 om 23:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Helaas pindakaas, voor garantie moet u bij de verkoper zijn en dat is in Amerika. U heeft niets van doen met de fabrikant. Sony handeld hierin goed ook al komt dat u niet uit. Risico van het kopen in het buitenland en waarschijnlijk was de koptelefoon daar goedkoper dan hier omdat u hem daar heeft gekocht.

jo
door jorisw Jun 30, 2018 om 11:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En als je al met Sony te maken krijgt, is het Sony America, en niet Europe. Dat zijn min of meer zelfstandige bedrijven met hun eigen profit&loss verantwoordelijkheid dus het zou wel heel raar zijn als Europa moet betalen voor VS....

tenormin
door tenormin - Jun 29, 2018 om 23:44
16824 Antwoorden / 108 Vragen

Mag wel een botte opmerking zijn maar u verwacht toch niet dat Sony Nederland een product (wat een productiefout lijkt te zijn in Amerika) hier voor u zou oplossen? Of zelfs kunnen oplossen. En zo'n enorm lange vlucht zal het niet gegaan zijn om zo'n duur apparaat aan te schaffen: de gratis oordopjes, tenzij u ontzettend 'fassy' bent, zijn goed genoeg om 11/12 uur te overbruggen met muziek luisteren etc. Dat u thuis hoge kwaliteit wenst, soit, maar op zo'n vlucht. Maar u heeft zelf het risico genomen om voor 330 (of zo)$ het aan te schaffen, wetend dat er in een ander land geen garantie op zit was uwerzijds kennelijk een gokje omdat het hier duurder is. Tja...

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2018 om 23:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk zijn er andere wegen naar Rome. Neem contact op met de verkoper in de VS en vraag waar je de hoofdtelefoon naar toe kan sturen i.v.m. garantie, daarvoor hoef je geen kennissen in de VS te hebben.

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2018 om 23:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kon u dat dure  ding wel gewoon invoeren zonder kosten? En hoe hebt u dan die vlucht van Nederland naar de Vs doorstaan zonder zo’n ding!

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2018 om 01:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Vast niet aangegeven bij de douane bij binnenkomst op Schiphol.

newmikey
door newmikey Jun 30, 2018 om 10:41
830 Antwoorden / 0 Vragen

@EPCOT
Een apparaat van €300 mag gewoon zonder aangeven worden meegebracht. De grens voor de groene "niets aan te geven" doorgang ligt op €430 dus TS heeft niets fout gedaan.

diumenge
door diumenge - Jun 30, 2018 om 00:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aah, fraai... Daar hebben we weer een 'de antwoorden staan mij niet aan, dus ik wis de vraag' type.

hutch
door hutch Jun 30, 2018 om 11:42
4515 Antwoorden / 29 Vragen

+10

marita5
door marita5 - Jun 30, 2018 om 07:43
11507 Antwoorden / 15 Vragen

De vraag van Ts ,

Sony helpt niet bij productiefout

Een aantal maanden geleden was ik op een vliegveld in de VS en kocht daar na lang afwegen een dure Sony koptelefoon MDR1000x (+/-300€) om een prettig vlucht te hebben (noise cancelling is erg fijn op zo'n lange vlucht) nu een paar maanden later heeft zich een breuk gevormd in de beugel. Na onderzoek (want ik gebruik het alleen thuis en netjes) en met dank aan Google kwam ik erachter dat er ontzettend veel mensen zijn die eenzelfde koptelefoon hebben met eenzelfde breuk. Een productiefout lijkt het.

Hierop heb ik contact met Sony Nederland gezocht. De reactie van Sony Nederland is: sorry, u heeft het in de VS gekocht, stuur het apparaat maar naar een kennis in de VS en laat diegene het daar oplossen, succes ermee. Ik vind dit een nogal botte oplossing voor een koptelefoon van 300€ met een productiefout erin.

Ik benieuwd wat of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Moet ik accepteren dat ik het apparaat niet op garantie gemaakt krijg (en het apparaat weg kan gooien want geen vrienden in de VS) of zijn er nog andere wegen naar Rome?

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2018 om 10:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hoe krijg je de originele vraag terug?

marita5
door marita5 Jun 30, 2018 om 10:14
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@epcot , selecteer Sony helpt niet bij productiefout , zoek dan op google zie hier https://www.google.nl/search?q=Sony+helpt+niet+bij+productiefout&oq=Sony+helpt+niet+bij+productiefout&aqs=chrome..69i57j69i60l2&sourceid=chrome&ie=UTF-8  de vraag staat onder de titel in het groen , aan het uiteinde ziet u een groen driehoekje klik daarop u krijgt nu in cache te zien klik daarop u ziet nu de vraag , kopiëren en plakken , zo haalt u de vraag terug .https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ZIM2yR-wB0MJ:https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/garantie-verzekeringen/sony-helpt-niet-bij-productiefout+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2018 om 11:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Een hoop werk maar wel slim bedacht, bedankt Marita5. 3 extra plusjes.

marita5
door marita5 Jun 30, 2018 om 11:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan ., het werk valt wel mee , als u weet hoe u het moet doen .

tenormin
door tenormin Jun 30, 2018 om 12:35
16824 Antwoorden / 108 Vragen

Goed hoor @marita5, geen karige 3 maar + 10 (alleen zie je ze niet terug). ;-))

Gr
door Grunn1 Jun 30, 2018 om 12:38
1427 Antwoorden / 18 Vragen

3 plusjes voor kopy paste is vooralsnog genoeg ????

marita5
door marita5 Jun 30, 2018 om 12:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , maar is veel werk ;-))

Gr
door Grunn1 Jul 1, 2018 om 00:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou vooruit doe ik er nog twee extra bij. Ps de vraagtekens bij mijn laatste reactie heb ik niet geplaatst maar volgens mijn toetsenbord een opgestoken duim alleen is dat dus blijkbaar niet te zien als plaatje.

marita5
door marita5 - Jun 30, 2018 om 07:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Freezen ,

Garantie op toestellen aangekocht in het buitenland?

Garantie is Europees bepaald hier. Dus een product uit Amerika, zal alleen ondersteund worden vanuit Amerika.
Heeft te maken met onderdelen die soms verschillen tussen de regio's .

Bron: community.sony.nl